1516-66

درگذشت حسن آل صفر گزارشگر و مفسر ورزش

1516-71

حسن آل صفر گزارشگر و مفسر مسلط ورزشی هم رفت. انسانی مهربان و فروتن که در کار خود حرفه ای و با تجربه بود.
آل صفر از سالهای دور بعنوان گزارشگر در رادیو تلویزیون های ایرانی فعالیت داشت. به گفته خیلی ها در کارش بسیار مسلط و آگاه بود و در مورد نتیجه مسابقات، آینده قهرمانان، پیروزی های جهانی تیم ها، هیچگاه اشتباه نمی کرد.
تفسیرهای ورزشی و گزارشات پرنکته اش از مسابقات مختلف ورزشی، بروی بیشتر سایت ها، فیس بوک ها می آمد و حتی مفسران داخل ایران نیز او را یک حرفه ای تمام عیار می شناختند.
آل صفر همه زندگیش در ورزش، در گزارشات پرمایه و نکته، در ؟؟؟، در خانواده و دوستانش خلاصه می شد. او حتی در یکسال واندی که گرفتار سرطان بود، می کوشید لحظات بیماری اش را با دوستان قسمت نکند و کمتر حاضر می شد به عیادتش بروند، می گفت می خواهم خاطره های پرشور گذشته در ذهن دوستانم بماند.
در سوگ بزرگ او با خانواده و با دوستداران ورزش سهیم هستیم.

***

مراسم تشييع و تدفين زنده ياد “حسن آل صفر” در تاريخ دوم جولای برگزار شد. 
خانواده هاي: آل صفر- ايراني – صفري – باباش زاده – فعال زاده – جمالي – زارعي – معرفي – خواجوي – سارويي – كارستاني و ساير خانواده هاي وابسته.

درگذشت دو چهره نامدار قلم وهنر

1516-68

هفته قبل دو چهره نامدار قدیمی از عرصه قلم و هنر، با زندگی وداع گفتند.
اولین چهره «امیرعشیری» رمان نویس معروف بود که با پاورقی های خود در سالهای 1330 تا 1350 در ایران مورد توجه بود، او بیش از 50 کتاب که شامل کتاب های جنایی و پلیسی از جمله جای پای شیطان، تصویر قاتل، جاسوس چشم آبی نوشته و پاورقی هایش در نشریات معروف آن سالها: اطلاعات هفتگی، تهران مصور، سپید و سیاه و روشنفکر چاپ می شد و بعد از انقلاب همچنان کتاب هایش چاپ و منتشر می شد.
امیر عشیری هفته قبل در سن 92 سالگی در خلوت و تنهایی خود در ایران درگذشت.
دومین چهره «مصطفی کمال پورتراب» آهنگساز و نوازنده معروف ویلن و تار بود که هفته قبل در 93 سالگی در تهران با زندگی وداع گفت.
پورتراب فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی بود و در زمینه موسیقی آثار ارزشمندی خلق کرده و کتاب های بسیاری نوشت و تا پایان عمر به کار پدرش تعلیم شاگردان موسیقی مشغول بود.
روح شان شاد

از 24 جولای تا 12 اکتبر، نمایشگاهی از عکس های رضا دقتی

از کودکان آواره در کرانه رود سن در پاریس برگزار میشود

1516-67

رضا دقتی، عکاس برجسته در عرصه جهانی، نمایشگاهی از آثار خود در رابطه با کودکان آواره جهان را از 24 جولای تا 12 اکتبر در کنار رود سن پاریس برگزار می کند.
دقتی با شعار: به من نگو پناهجو، اسم من لیلا، امیر، ماریا، بشیر، ملائکه، عادل وعلی، ساموئل و سمیرا و محمد است. او این نمایشگاه را با دستاوردهایش از سفر به مناطق جنگ زده، بحران زده چون افغانستان، عراق، کردستان، برپا می دارد و در کتاب مصوری بنام چشم اندازی دیگر هم توضیح داده است.

داود روستایی نقاش هنرمند
تابلوی ارزشمندی به بنیاد آراسته هدیه کرد

1516-69

1516-70

هفته قبل داود روستائی هنرمند سرشناس، یک تابلوی نفیس خود را به پروین امینی سرپرست بنیاد خیریه آراسته هدیه داد.
بنیاد خیریه آراسته، در طی سالهای اخیر به مدیریت و تلاش شبانه روزی پروین امینی، با کشف استعدادهای جوان و یاری دادن به آنها در مسیر حفظ فرهنگ ایران، خدمت انسانی خود را ادامه میدهند.
هدیه داود روستایی در واقع صرف هزینه تحصیلی دانشجویان فعال میشود.
با آرزوی موفقیت برای داود روستایی با قلب انسانی اش.