1518-38

رامش مادرش را از دست داد

1518-39

رامش خواننده محبوب مردم، هفته قبل مادر نازنین خود را در لس آنجلس از دست داد.
رامش به جرات از نادر انسانهایی بود که در طی همه سالهای کوچ، کنار مادرش بود. او را همدم و رفیق خود می دانست. طاقت دور ماندن از او را نداشت و همه روزهای خوشی وناخوشی اش را کنارش بود. با او به سفرها رفت و با او خاطره ها ساخت و در تمام روزهای بیماری از کنارش دور نشد.
از دست دادن مادر برای رامش بسیار سنگین بود، حتی او را یک هفته در بستر انداخت و بنابه خواسته او همه هزینه های یادبود را به امور خیریه اختصاص داد.
مجله جوانان این ضایعه بزرگ را به رامش عزیز، به خانواده محترم اش و دوستان نزدیکش صمیمانه تسلیت می گوید.

فرانسه نشان “لژیون دونور” را به داریوش شایگان اهدا کرد

1518-40

دولت فرانسه نشان عالی دولتی این کشور، “لژیون دونور” را به داریوش شایگان، فیلسوف و متفکر ایرانی اهدا کرد. این نشان شب یکشنبه ۱۰جولای/ ۲۰ تیر در محل سفارت فرانسه در تهران به داریوش شایگان اعطا شد. داریوش شایگان پیش از این در سال ۲۰۰۲ نشان “شوالیه هنر و ادب” فرانسه را دریافت کرده بود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، علی دهباشی، سردبیر مجله “بخارا” در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری گفت در مراسم اهدای لژیون دونور به داریوش شایگان شماری از اندیشمندان و هنرمندان از جمله داریوش مهرجویی، ژاله آموزگار، محمد احصایی و خانواده شایگان حضور داشتند.
در این مراسم، حامد فولادوند، مترجم ایرانی درباره داریوش شایگان و خدمات علمی و فرهنگی وی گفت شایگان «نخستین متفکر ایرانی است که در عرصه جهانی با بزرگانی مانند “هانری کُربن”، “گوستاو یونگ” و بسیاری دیگر از دانشمندان سوئیسی و فرانسوی گفت‌و‌گو داشته است. شایگان، تنها نویسنده‌ای است که توانسته در کتاب‌های درسی فرانسه جایی برای خود بازکند زیرا فرانسوی‌ها نثر فرانسوی شایگان را می پسندند.»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، داریوش شایگان در این مراسم گفت تازگی ها، کتابی را درباره “بودلر” شاعر فرانسوی منتشر کرده و امیدوار است بتواند کتابی را هم درباره «پروست» نویسنده معروف فرانسوی به پایان برساند. شایگان در سال ۲۰۱۱ مدال عالی زبان و ادبیات فرانسه را از آکادمی فرانسه دریافت کرد. او پیشتر در سال ۲۰۱۰ جایزه گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را از دانشگاه «آرهوس» دانمارک دریافت کرده بود.
آثار داریوش شایگان به زبان فارسی و فرانسه منتشر شده و بخش مهم آثار او مربوط به حوزه فلسفه تطبیقی است. از مهمترین آثار او میتوان از “آسیا در برابر غرب”، “ادیان و مکتب‌های فلسفی هند”، ” تصوف و هندوئیسم”، “افسون‌زدگی جدید، هویت چهل تکه و تفکر سیار” و “زیر آسمان‌های جهان”، “انقلاب دینی چیست؟”، “نگاه شکسته” نام برد.

واكنش همايون شجريان
به خبر به كما رفتن پدرش

1518-41

نبضمان بیدار و هشیار است
شجریان از قهرمانی پرتغال خوشحال شد
پيشرفت سرطان ديده نمي شود، نتايج تمام آزمايشات خوب هستند و در هيچ كدام نشانه اى از پيشرفت سرطان ديده نشده است
همانطور كه از قبل مى دانيد تنها ضعف جسمانى ست كه آنهم به اميد دوست، با تغذيه و دارو و فيزيوتراپى تا قبل از آنكه زمان براى شروع مرحله دوم درمان از دست برود برطرف خواهد شد.
علت طولانى تر بودن اين ضعف بر كسى معلوم نيست اما رسيدگى در نهايت خودش در حال انجام است.
مرحله دوم درمان براى بازگشت نكردن و پيشرفت نكردن مريضى الزامى به نظر مى رسد، تا معشوق چه خواهد.
شايعات ناراحت كننده اى به گوش مى رسند كه پايه و اساس درستي ندارند، ايشان هوشيارى شان سر جاست و نسبت به يك ماه گذشته با روحيه بالاترى دستورات پزشك را اجرا مى كنند.
بد نيست بدانيد با اشتياق زياد همراه من و برادرم رايان جام ملت هاى اروپا را تا پايان دنبال كردند و از قهرمان شدن تيم پرتغال شايد به خاطر بازيكن محبوبشان رونالدو راضى به نظر مى رسند.
زندگى اينجا تمام نشده و نبضمان بيدار و هشيار است. از تلويزيون و اخبار بدور هستند و ما هم از رساندن خبرهاى تاسف برانگيز كه ناراحتشان مى كند خوددارى ميكنيم و پيغام هاى محبت آميز شما نازنينان را بدون كم و كاست به اطلاع شان مى رسانيم و لبخند واقعى را دريافت مى كنيم.
هر بار كه شعرى از حافظ برايشان ميخوانم زبان به تحسين اين مرد آسمانى مى گشايند و باورم نمى شود در غزلى كه برايشان تفعل زدم او نيز اينچنين كرد و فرمود: ای دوست دست حافظ تعویذ چشم زخم است یا رب ببینم آن را در گردنت حمایل
با اينكه سرطان را ميهمان خود مى خوانَد، به شوخي به ايشان گفتم شاعر گفته ميهمان گرچه عزيز است ولى همچو نفس خفه مى سازد اگر آيد و بيرون نرود تا مصمم ترشان كنم براى بدرقه ميهمان.
تجسم وضعيت براى مثال از نظر حقير مانند شهرى است از شهرهاى ايران كه مهاجمان وارد شده باشند و بخواهند به اشغالش در بياورند، بسيارى از ما شاهدش بوده ايم در آن زمان كه دليران ايران مى جنگيدند و جان فشانى ميكردند، دوست مى كوشيد تا در آن ناگوار روزگار روحيه دهد و دعا ميكرد براى موفقيت، و برعكس آن شايعات مى كوشيد براى پذيرش نابودى.

کنسرت سیاوش و شیرزاد
به مدیریت حامد پناهی در شهر سن دیه گو برگزار شد

1518-42

دکتر رضا فدایی – سن دیه گو
شنبه شب گذشته کنسرت جالبی با شرکت سیاوش خواننده ترانه ماندنی دخترایرونی و شیرزاد خواننده جوان به مدیریت حامد پناهی در شهر سن دیه گو برگزار گردید که بسیار جالب توجه و رضایت شرکت کنندگان را فراهم نمود. ابتدا شیرزاد به روی صحنه ظاهر شد و سپس سیاوش بعد از مدتها خاطرات گذشته را برای دوستداران خود زنده نمود.
این برنامه تاحدود ساعت یک بامداد ادامه داشت و حضار با رقص و پایکوبی این دو هنرمند خوب را مورد تشویق قرار دادند. در این شب مظفر بابایی یکی از مدیران با سابقه همه هنرمندان را معرفی نمود و سپس هنرمندان برنامه های خود را آغاز نمودند.
حامد پناهی این پنجمین کنسرتی است که با مدیریت خوب در شهر سن دیه گو برگزار می نماید و جلب توجه همه را به خود معطوف نموده بود.
DJمحسن، DJ جولیوس وDJ الکس در این شب شادی آفرین مردم بودند.
درحاشیه، در پشت صحنه، اختلاف نظرهایی میان سیاوش و دست اندرکاران برنامه پیش آمده بود، که خوشبختانه حل شد و مسئله مهم برنامه بود که با شور و حال برگزار گردید.

فیلم 50 کیلو آلبالو
در لس آنجلس و اورنج کانتی رکورد شکست

1518-43

فیلم پرفروش و محبوب داخل ایران«50 کیلو آلبالو» در لس آنجلس و اورنج کانتی ونقاط دیگر کالیفرنیای جنوبی رکورد بزرگی برجای نهاد و در طی دو هفته، بیشتر شب ها سولداوت بود.
این فیلم را مانی حقیقی در مایه کمدی های مردمی ساخته و بازیگران آن: ساعد سهیلی، هستی مهدوی، فرهاد آئیش، پژمان جمشیدی هستند. این فیلم را کمپانی دریچه سینما به مدیریت آرمین میلادی در خارج از ایران ارائه میدهد که کارش با نظم و دقت خاصی همراه است.