1372-24

1372-8

روز یکشنبه من در فرستنده تلویزیونی پارس با بانو پروانه ی بهار (دختر برومند استاد زنده یاد ملک الشعراء بهار که مدت 60 سال است یعنی از بعداز درگذشت پدر به امریکا آمده اند گفتگو کردم، بهمن فتحی تهیه کننده ی برنامه تلویزیونی ما که روزهای یکشنبه به مدت یک ساعت و سی دقیقه از تلویزیون جهانی پارس پخش میشود خانم بهار را در یکشنبه هفته ی گذشته در گردهمایی «بانوان ایرانی سرآمد جهان» در ارواین دیده و با ایشان قرار مصاحبه گذاشته بود وایشان را که از واشنگتن آمده و بخاطر دخترشان مقیم لوس آنجلس شده اند به استودیو تلویزیون آورد.
ابتدا من بخشی از  قصیده ی پرآوازه ی دماوند اثر بهار را ارائه دادم سپس شرح آگاهی دهنده ای از استاد زنده یاد آخرین و بزرگترین شاعر کلاسیک معاصر را بیان داشتم و از قصاید با صلابت و پرشکوهش با تغییرات و تشبیهات تازه و بکر و همچنین تصحیح و تحشیه متون خطی فارسی و تدوین وتدارک کتابهای درسی یاد کردم…
سپس خانم پروانه ی بهار به نقل خاطرات خود از پدر و سفرهایی که همراه او به سویس برای معالجه بیماری سل ریوی و استخوانی  پدر پرداخت و همچنین خاطراتش را از دیدار مارتین لوترکینگ و شرکتش در راه پیمایی هفت مایلی سیاه پوستان نقل کرد و نخستین بار بعد از شصت سال است که خانم پروانه بهار به مصاحبه ای در یک تلویزیون ایرانی پرداخته ونکته های تازه و بدیع و تاریخی از خاطراتش نقل میکرد. بانو بهار کتابی به انگلیسی حاوی خاطره هایش از پدر و ترجمه 12 سروده ی او به انگلیسی چاپ کرده با دیدگاه های چند تنی از پژوهشگران ایرانی و امریکایی از جمله دکتر عباس میلانی، شهرنوش پارسی پور و … و همچنین مجموعه قصه های کوتاه زیر نام «آب پرتقال» به چاپ رسانده است. به زودی رادیو جوانان و مجله بین المللی جوانان با ایشان به گفت و شنود می نشیند.

فرهنگ فرهی

1372-9

شهداد روحانی، رهبر ارکستر وآهنگساز برجسته ایرانی، اخیرا سوئیت سمفونی «خلیج فارس» را در ایران بروی صحنه برد و جوانان و نوجوانان داخل ایران طی چند ساعت، بلیط های کنسرت بزرگ شهداد را در برج میلاد سولداوت کردند.
شهداد روحانی که تا امروز در بزرگترین صحنه های جهانی به اجرای برنامه پرداخته و رهبری ارکستر بزرگترین موزیسین ها و ارکسترهای بین المللی چون یانی را در سراسر گیتی عهده دار بوده و در شهرت آنها نقش داشته در سالهای اخیر چند بار بدعوت ارکستر سمفونیک ایران و برای پایداری این ارکستر به ایران سفر کرده و کنسرت هایی بسبک وشیوه ملی اجراکرده که سوئیت سمفونی خلیج فارس، اخیرا سبب به شورآوردن نوجوانان و جوانان داخل شده و در شب اجرای آن که 120 نوازنده به رهبری شهداد روحانی روی صحنه بودند، بر صورت نسل جوان برق اشک دیده می شد.
همین جوانان، بیل بوردهایی از این  برنامه در نقاط مختلف تهران برافراشتند تا نشان بدهند کار ملی چون سوئیت سمفونی خلیج فارس عشق به سرزمین شان را در آنها به جوش می آورد.

1372-10

ژنیک نقاش، مجسمه ساز هنرمندی که در طی سالهای اخیر به دریافت جوایز بزرگی از سوی سازمان ها و بنیاد و موزه ها نائل آمده است، هفته قبل جایزه اول American Art Awardsرا دریافت نمود. تبریکی داریم برای ژنیک عزیز هنرمند ارزنده.

1372-11

هفته قبل در رستوران Salt And Pepper  لس آنجلس، فرهاد زمانی مدیر کمپانی MZM مراسم بسیار شایسته ای بمناسبت یادبود پدر گرامی اش برگزار کرد واین چنین نسبت به پدر محترم خودادای احترام کرد.
در این مراسم چهره های معروف رسانه ها،هنرمندان معروف، شخصیت های مختلف آشنای شهر حضور داشتند و بسیاری چون مسعود فردمنش درباره شخصیت و تاریخچه زندگی آن زنده یاد که توام با امور خیریه و خدمات اجتماعی بود سخن گفتند.

1372-12

1372-13

هفته گذشته طی مراسمی در ردیسون هتل لس آنجلس، از سوی LANFA به گروهی از چهره های آشنا و دست اندرکار فیلم و تلویزیون، رسانه های عمومی،خدمات انسانی، تروفی های ویژه ای اهدا شد. که فرح شکوهی همکار عزیزمان در مجله جوانان نیز بدریافت جایزه Journalist achievement Award نائل آمد. وی قبلا یک جایزه دیگر در زمینه خدمات انسانی دریافت کرده بود.
این سازمان که در رابطه با تولیدات سینمای وتلویزیون افریقا در هالیوود و دیگر کشورها فعالیت دارد ورشد و تعالی صنعت سینما و تلویزیون افریقا را نشان میدهد، همه ساله چند مراسم ویژه برگزار می کند این بار با حضور Bet سوپرمدل و هنرپیشه، سم سارپانگ، شهردار کارسون به چند چهره در زمینه فیلمسازی، ژورنالیسم و موزیک تروفی هایی اهدا نمود.که این موفقیت را به همکارمان فرح شکوهی تبریک می گوئیم.
که لیست آنها در زیر می آید:

Miguel A. Nunez, Movie Achievement award-Romane simon , Filmmaking Achievement Award- Obba Babatunde, Filmmaking Achievement Award- Farah Shokouhi, Journalist Achievement Award-Massi Furlan, Movie Achievement Award- Roberto Noriega, Achievement in Music Composing Award- Roshon Fegan , Disney Star, Movie Award

1372-15

محمدرسول اف با فیلم «دست نوشته ها نمی سوزند» درباره قتل های زنجیره ای در ایران، درصد جشنواره از جمله فلوریدا، کن، برنده جایزه شد، هفته قبل هنگام ورود به فرودگاه بین المللی تهران، پاسپورت و لپ تاب و مدارکش توقیف شد.
رسول اف در سال 89 به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به 6 سال زندان قابل خرید و 20 سال محکومیت از فیلمسازی محکوم شده بود.

1372-17

گروه بازیگران کارگاه نمایش 79 غالبا آثارنمایشی خود را از شهرهای اطراف لس آنجلس شروع می کنند و سپس به لس آنجلس و اورنج کانتی و دیگر شهرها و ایالات متحده امریکا سفر می کنند.
سورپرایز پارتی یک نمایش کمدی- درامای خانوادگی و اجتماعی است که گروهی از بازیگران پراستعداد، حرفه ای و با تجربه تئاتر در آن نقش آفرینی می کنند.
این گروه سالهاست که با هوشنگ توزیع همکاری دارند و جزو بهترین بازیگران تئاتر ایران درخارج از کشور محسوب می شوند.
محسن مرزبان- شیلا وثوق- رکسانا رستگار همراه با هوشنگ توزیع در روز یکشنبه 20 ماه اکتبر در شهر ارواین و یکشنبه 3 نوامبر در لس آنجلس (ویلشرایبل تیاتر) شبی فراموش نشدنی را به شما تقدیم می کنند.
سورپرایزپارتی، نوشته و کارگردانی هوشنگ توزیع میباشد و داستان آن پیرامون موقعیت هایی است که در زندگی هر کدام از ما ممکن است اتفاق بیافتد. موقعیت هایی که معمولا ما کنترلی بر آنها نداریم، یعنی موقعیت آچمز. موقعیت حیرت. در سفر زندگی، لحظاتی پیش می آیند که ظاهرا شبیه یک میهمانی هستند. اما مسیر ما راعوض می کنند. سورپرایز پارتی!

1372-20

برنامه های رادیو ایران قبل از انقلاب که باهمت احمد آزاد خواننده و پژوهشگر، همه روزهای هفته در جوانان رادیو  Javanan Radioپخش میشود با استقبال پرشوری روبرو شده است چون خاطره های دور را زنده می کند.
گلچین هفته 11- روز جمعه 27 سپتامبر از ساعت 10 تا 11 صبح و شب از ساعت 11 تا 12 شب
1- مرضیه – بهانه ها
2- سیما بینا- افسانه – شعر نیما، آهنگ جواد معروفی
3- داستان ابراهیم پسر مهدی- آوازخوان و عود نواز
4- عبدالوهاب شهیدی، عزیزم سوزد،آواز بختیاری
5- عهدیه، شاهد- ارکستر رادیو ملی ایران
6- چهارمضراب–گریه لیلی– از اسدالله ملک
7- محمودی خوانساری – قطعه ضربی – حبیب الله بدیعی
8- خانم معارفی – هنرآموز- آهنگ غم هستی – شعر بهادر یگانه
9- ای خسرو خوبان – محمدرضا شجریان – درگوشه ماهور
10- رنگی در سه گاه- از استاد علی اکبرخان شهنازی- گروه سماعی 
 گلچین هفته 12- از ساعت 10 تا 11 صبح دوشنبه 29 سپتامبر و 8 تا 9 شب پخش میشود
1- پیش درآمد درمایه دشتی ساخته رکن الدین مختاری- گروه سماعی
2- نادر گلچین – شانه بر زلف پریشان. آهنگ ابوالقاسم عارف- گروه سماعی
3- عهدیه – «کوه غم» – شعر بیژن سمندر- آهنگ منصور نریمان
4- داستان دیگری از ابراهیم – پسر مهدی- برادر هارون الرشید- خواننده و نوازنده عود
5- مرجان. «باغ آتشین» شعر عبدالله الفت
6- شجریان – چشم نرگس
7- سیما بینا- تا تو با منی- شعر سایه – آهنگ جواد معروفی
8- رنگ دشتی – از موسی معروفی

1372-21

آثار نقاشی بیتا درویش ، هنرمند جوان پر استعداد ، روز شنبه ۲۸ سپتامبر از ساعت ۴ تا ۸ شب ، در گالری سیحون گشایش می‌یابد و برای یک هفته بر پا خواهد بود .
ورود برای عموم آزاد است.

Seyhoun Gallery:
9007 Melrose Ave.,
West Hollywood  CA 90069

1372-23