1519-43

نیلوفر در لس آنجلس

1519-44

نیلوفر ستاره با سابقه سینما، اینروزها بی سروصدا در لس آنجلس بسر می برد.
بهمن مقصودلو کارگردان نامدار و ژورنالیست قدیمی هفته قبل گفت در رابطه فیلم مستند زنان سینمای ایران، با بیشتر ستارگان در ارتباط است، هفته قبل با خبر شد که نیلوفر ستاره قدیمی سینما که در کارنامه خود 40 فیلم دارد برای دیدار فامیل و آشنایان خود به لوس آنجلس آمده است. به امید اینکه موفق به دیدار و گفتگویی با این ستاره هنرمند بشویم.

12 کنسرت ایرانی در ترکیه و قبرس لغو شد

1519-46

بدنبال حوادث تروریستی و سپس کودتای نافرجام اخیر در ترکیه ، 12 کنسرت بزرگ و کوچک ایرانی که قراربود در استانبول، انکارا، آنتالیا و قبرس برگزارشود، به همین جهت لغو شد.
لغو کنسرت ها به برنامه گذاران و خوانندگان بزرگترین صدمه مالی را زد و اینکه دوباره چه زمانی این برنامه ها اجرا شود، هنوز مشخص نیست.
از جمع هنرمندان، ابی،ستار، معین، امید، بیژن مرتضوی، شهرام شب پره، شهره، به همین خاطر برنامه هایشان کنسل شد و در این میان بعضی ها به کشورهای دیگر روانه شدند. از جمله ستار برای اجرای برنامه با ارکستر خود به سن پترزبورگ و روسیه رفت.

چرا گذرنامه پرویز تناولی را توقیف و او را به دادگاه احضار کردند؟

1519-45

به دنبال ممنوع الخروج شدن پرویز تناولی هنرمند ارزنده در ایران، 120 هنرمند سرشناس از جمله ایدین آغداشلو و لیلی گلستان با انتقاد از احضار و ممنوع الخروج شدن تناولی، خواستار پایان پیگرد قانونی او شدند و در نامه سرگشاده خود نوشتند این برخورد پسندیده حرمت استادی با سابقه نیم قرن فعالیت فکری و هنری و فرهنگی تناولی 79 ساله نیست.
مقامات قضایی مدعی شدند پرویز تناولی خواستارخرید تعدادی از نخستین مجسمه های خود که در مالکیت یک کلکسیونر داخلی بود شده و بدلیل آن که آن شخص قصد فروش نداشته، خواستار معاوضه با 6 اثر دیگر تناولی شده و با توافق مجسمه ها تحویل او میشود، ولی تناولی هیچ مجسمه ای را به آن شخص نمی دهد و همین سبب شکایت آن شخص شده و تناولی زمان خروج از ایران، گذرنامه اش توقیف شده و به دادگاه احضار میشود.
از سویی خود تناولی می گوید این اتهامات را براساس مجموعه کارهایی که تا امروز انجام داده ام، از سوی مقامات قضایی بر من وارد شده و به گفته آنها مجسمه هایی که تا امروز ساخته ام مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است یا به گفته تناولی مجموعه کارهای کاخ موزه نیاوران، مجموعه تناولی و 50 سال هنر پاپ Pop Art و مجموعه شخصی او از جمله موارد اتهامی است.