1520-57

هوشمند عقیلی در بیمارستان کایزر

1520-52

1520-53

هوشمند عقیلی خواننده سرشناس، یکشنبه گذشته در شب تولدش ناگهان نیمه بیهوش به بیمارستان انتقال یافت.
هوشمند به اتفاق دختر و پسرش «می» و «مایکل» به منزل دوستان نزدیک خود علی بزرگمهر هنرمند زیبانگار و همسرش رفتند تا تولدش را جشن بگیرند در این شب چند تنی از دوستان نزدیک نیز حضور داشتند، گروه دوستان برای شام به یک رستوران در مجموعه امریکانا رفتند، ولی قبل از غذا ناگهان عقیلی به حال غش بروی زمین غلتید و با صدا کردن آمبولانس، او را به بیمارستان ادونتیست رساندند و بعد از درمان اولیه به بیمارستان کایزر انتقال یافت.
خوشبختانه حال عقیلی رو به بهبودی است و روز دوشنبه به منزل رفت تا به استراحت کامل بپردازد. آرزو داریم عقیلی عزیز هرچه زودتر در صحنه ها ظاهر شود.

انتشار کتاب دختران ایران، سالارزنان جهان
تالیف: منصوره پیرنیا

1520-54

کتاب دختران ایران، سالار زنان جهان، سرگذشت زن ایرانی از آغاز تا امروز به همت منصوره پیرنیا و ویرایش داریوش پیرنیا منتشر شد.
منصوره پیرنیا می نویسد: کتاب را به مادرم ایران که هم نام میهن است که چون او سرگشته و طوفان زده، پا برجا و مقاوم و به دخترم زیبا و دخت او آفرین اهدا می کنم.
منصوره پیرنیا در پیش گفتار کتاب می نویسد:
سالارزنان ایران حکایت زندگی زنان سرزمین ما ایران است، مادرسالاری که از ایران زمین آغاز شده است و گفتگو از تساوی حقوق زن و مرد نخستین بار از آن خاک برخاست.
زن در آن سرزمین زمانی در اوج عزت بود و روزگاری در حضیض ذلت، بانو خدا بود و بزرگ بانوی میهن.
زمانی مادر کبیر بود و دورانی اشه بانو، براستی معنی فروغ و روشنی و پارسایی را جاودانی کرد. مادر بود و زائیده پرورش دهنده، ناهیدی مورد ستایش و شهرویی در خور عشق موبدان موبد.
منصوره پیرنیا از آناهیتا خدای زایش جنگ و پشتیبان و حامی زنان می نویسد تا آذرمیدخت و پوراندخت تا دختران قاجار. تا نخستین روزنامه نگار زن در ایران، تا سرداران زن تا طاهره قرةالعین، پروین اعتصامی، اولین ستاره زن و تاتر و سینما، تا کشف حجاب. اولین زنان استاد دانشگاه، نخستین خلبان زن، تا تاجگذاری شهبانو فرح پهلوی، تا اولین وزیر زن آموزش و پرورش تا اولین سناتور و نماینده مجلس و….
منصوره پیرنیا در تهیه این کتاب مرز مذهب، عقیده سیاسی و تعصبات معمول قوم ها و نژادها و رنگ ها را شکسته همه زنانی که به نوعی نقشی در جامعه، در فرهنگ و هنر، در سیاست و خلاصه در همه زمینه ها داشته اند را معرفی کرده است.
با منصوره پیرنیا در این کتاب با تونل زمان به سالهای دور میرویم، به قلب تاریخ، به زوایای ناشناخته تاریخ زنان ایران. به ایران قبل ازحجاب، بعد از حجاب و حجاب دوباره، به زنانی که در ایران امروز نقش دارند و همچنان شجاعانه در سنگر خود ایستاده اند.
کتاب منصوره پیرنیا، کتاب ارزشمندی است که بعنوان بهترین و کامل ترین منبع درباره زنان ایران، همیشه بکار خواهد آمد.
برای تهیه این کتاب به آدرس و شماره زیر و یا کتابفروشی های معتبر ایرانی مراجعه کنید.

Mehriran Pubishing Co. Ltd.
www.pirnia.com [email protected]
310-279-6778

نمایشگـاه آثار مـدرن
قلمکار «فرزانـه توانا» در گالــری سیحـون

1520-55

بزرگداشت چهل و پنجمین سال
فعالیت های هنری اوین آقاسی
جشنواره هنری به افتخار اوین آقاسی

1520-56

اوین آغاسی هنرمند محبوب فعالیت خوانندگی خود را بیش از چهل و پنج سال پیش، از رادیو ایران آغاز کرد.
نخستین آهنگی که وی اجرا نمود، شهرزاد قصه گو از ساخته های سلیمان اکبری و شعر پرویز خطیبی بود. آلبومهای هفت سین، سفره، حاجی فیروز (شرکت بتهوون) آیندگان، نسل سرگردان (کلتکس) گریه مرد، هیچ، (شرکت ترانه) و غیره … آهنگهای سفره و وعده دیدار ایشان اخیرا به وسیله دو تن دیگر از هنرمندان اجرا شده است. اوین متجاوز از چهارصد ترانه به زبان آشوری ارائه داده است.
جشنهای چهل و پنجمین سال فعالیت های هنری اوین در سراسر امریکا و استرالیا برگزار می گردد. نخستین کنسرت در این بزرگداشت، به تاریخ شانزدهم (16) سپتامبر در استرالیا- سپس در ماه های اکتبر و نوامبر در لس آنجلس، شیکاگو، مودستو و تورلاک، کانادا، سن دیه گو، دیترویت برگزار خواهند شد.