1542-71

امید با یک آلبوم کامل و برنامه های سراسری، مرتب در حال سفـر است

1542-72

امید درحالی که در لس آنجلس، ترکیه، اروپا برای خود وخانواده پایگاه هایی ساخته و مرتب به دلیل کنسرت های مختلف در سفر است، هر با رکه به شهر فرشته ها می آید، به دفتر جوانان پایگاه همیشگی خود می آید.
امید می گفت بعد از سالها من تصمیم گرفتم یک آلبوم کامل در این هیاهوی موزیک به بازار بدهم که آلبوم 14 آهنگ و ترانه ای هوای آزادی، همانگونه که پیش بینی می کردم با توفیق خوبی همراه شد و شرکت ترانه آنرا در سراسر جهان پخش کرد.
من در ترکیه ضمن شرکت در کنسرت ها، به بازی در سریال و چند فیلم هم روی آورده ام، چند پیشنهاد خوب را در دست مطالعه دارم که خبرهایش را بزودی به جوانان خواهم داد.
امید که به عشق دیدار محمد حیدری آمده بود، متاسفانه با در کوما بودن و بعد هم درگذشت او، بسیار اندوهگین شدو گفت برای کنسرت بزرگی در گریک تیاتر در پیش دارم دراندیشه یک سورپرایز بزرگ برای این استاد نازنین بودم. که متاسفانه بخت یاری نکرد.
با امید در هفته های آینده گفتگویی درباره مسائل و رویدادهای زندگی اش خواهیم داشت.

پیام بهروز وثوقی به دوستداران خود در سوشیال میدیا

1542-73

بهروز وثوقی چهره ماندنی سینمای ایران، در اینستاگرام خود به دوستدارانش پیام داد از اینکه نمی توانم به همه لایک ها و پست های شما جواب بدهم مرا ببخشید، از اینکه شما عزیزان در هیچ شرایطی در این چند دهه مرا فراموش نکرده اید ممنونم.
من عاشق یکایک شما هستم، من عاشق تکه تکه از سرزمینم ایران هستم و امیدوارم روزی شما را از نزدیک به آغوش بکشم.

فیلم‌های اصغر فرهادی و عباس کیارستمی
در میان ۱۰۰ فیلم برتر قرن ۲۱

1542-74

بی بی سی فارسی: دهها منتقد، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزه فیلم و سینما ۱۰۰ فیلم محبوب خود که در قرن بیست و یکم میلادی ساخته شده است را انتخاب کرده‎اند.
این ۱۷۷ نفر از سراسر جهان در نظرسنجی بی‌بی‌سی شرکت کرده‌اند.
در صدر این فهرست فیلم مالهالند درایو ساخته دیوید لینچ قرار دارد و فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی در رده نهم قرار گرفته است. در این فهرست همچنین دو فیلم از عباس کیارستمی، فیلمساز ایرانی که حدود دو ماه پیش درگذشت نیز دیده می‌شود. کپی برابر اصل در رده چهل و شش و ده در رده نود و هشتم قرار گرفته‌اند.
۱۰ فیلم نخست: ۱- مالهالند درایو (دیوید لینچ -۲۰۰۱) ۲- در حال و هوای عشق (وانگ کار-وای ۲۰۰۰) ۳- خون به‌پا می‌شود (توماس اندرسون -۲۰۰۷) ۴- شهر اشباح (هایائو میازاکی – ۲۰۰۱) ۵-پسربچگی (ریچارد لینکلیتر – ۲۰۱۴) ۶- درخشش ابدی یک ذهن پاک (مایکل گاندری-۲۰۰۴) ۷- درخت زندگی (ترنس مالیک- ۲۰۱۱) ۸- یی‌یی: یک و دو (ادوارد یانگ-۲۰۰۰) ۹- جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی- ۲۰۱۱) ۱۰- جایی برای پیرمردها نیست (برادران کوئن-۲۰۰۷)

انتشار فصل نامه «توشه» ویژه تابستان

1542-75

فصل نامه «توشه» که ناصر فرخ خالق کتاب گویا در جامعه ایرانی امتیاز آن را و سایه سعیدی سیرجانی دختر آگاه و خلاق زنده یاد سعیدی سیرجانی سردبیری آنرا به عهده دارد یک امید تازه در فضای فرهنگی ماست. در زمانه ای که خواننده نشریات فرهنگی و ادبی کمیاب است تهیه و ارائه چنین فصل نامه ای دل شیر و اندیشه ای پویا و صبر ایوب می طلبد، شماره 26 ویژه تابستان توشه در محافل فرهنگی در میان عاشقان راستین فرهنگ وادب ایران دست به دست می گردد و همه یکصدا به این دو هنوز دلبسته به فرهنگ وادب خسته نباشید میگویند.
در آخرین شماره «توشه» نامدارانی چون: احمد احرار، علی اصغر مطهری کرمانی ، نسیم کیایی، منوچهر هدایتی، محسن دها، سیدحسن دها، احمدبنی احمد، م. آگاه، پرویز طاهری، محمد کاشانی، عادل شجاع پور و بسیاری از صاحبان قلم، مقالات ارزشمند و سروده های دلنشینی دارند.
جای خوشحالی است که هنوز ناصر فرخ دست از تهیه و ارائه کتاب های کوتاه نکشیده و در لیست این کتاب ها، علویه خانم و ولنگاری صادق هدایت با صدای مهدی سررشته داری و بدری همت یار و صحرای محشر سید محمدعلی جمالزاده با صدای حسن خیاط باشی و سوسن یوسفی را می بینیم.
توشه 300 صفحه ای را فرح فرخ طراحی کرده و نقاشی روی مجله آن از مژده مهرآفرین است.
برای اشتراک سالانه در امریکا 100 دلار، در کانادا 120 دلار، دیگر کشورها 150 دلار شامل هزینه پستی و تک شماره 25 دلار است.
برای دریافت این فصل نامه ارزشمند با شماره زیر تماس بگیرید.

تلفن:

818-712-9417

فکس:

818-518-1643

با ناصر فرخ [email protected]
با سایه سعید سیرجانی: [email protected] تماس بگیرید.

در پاسادینا اتفاق افتاد
پدر و مادر ایرانی، جهانشاه جهرمی و مرجان اعظمی
بعنوان پدر ومادر برگزیده سال معرفی شدند

1542-77

در شهر پاسادینا، یک پدر ومادر ایرانی، جایزه یکی از بهترین والدین سال را به دست آوردند. این پدر و مادر جهانشاه جهرمی و مرجان اعظمی بودند، که هر دو در زمینه های هنر فعالیت دارند و در جامعه امریکایی نیز شناخته شده هستند.
مرجان اعظمی در گفتگویی با جوانان رادیو درباره دریافت این جایزه که بنام
California Legislatures/ National Parents Day Award شناخته شده، در میان جمعی از پدر و مادرهای برگزیده تنها زوج ایرانی بودند که این افتخار نصیب شان شد.
مرجان اعظمی درباره دریافت این جایزه می گوید: این جایزه و این مراسم زمان ریاست جمهوری پرزیدنت کلینتون و با همت او برپا شد و ایشان تصمیم گرفتند چون روز پدر و روز مادر، روزی خاص برای بهترین پدر ومادرها هم برگزار شود به همین جهت همه ساله روز 28 جولای این مراسم در سراسر امریکا برگزار میشود و مقامات شهری، بهترین پدر ومادرها را بر می گزینند من و شوهرم این توفیق را مدیون «نت نیدر» Nat Nader یک ایرانی سرافراز در جامعه امریکایی میدانیم که سبب معرفی ما و شناسایی ما شد.
• می گویم نت نیدر یک انسان سختکوش خوش نام و خدمتگزار جامعه است که بعنوان عضو انجمن و شورای شهرفعال است و در طی 60 سالی که در امریکا زندگی می کند، هیچگاه ریشه های خود را فراموش نکرده و همه جا خود را ایرانی معرفی می کند.
مرجان اعظمی ادامه میدهد: این بخت بلند ما بود که ایشان در این زمینه اقدام کردند، اصولا دستیابی به این جایزه، نیاز به قبول مسئولیت پدر ومادری دارد، اینکه فرزندان خود را در فضای سالمی بزرگ کنیم، آنها را بسوی آینده ای روشن و سالم هدایت کنیم، من و شوهرم جهانشاه، پسری بنام ایمان داریم، که براحتی فارسی حرف میزند همه ضرب المثل ها و اصطلاحات فارسی را بلد است، رستم و سهراب را می شناسد، برایش شاهنامه می خوانیم. ایمان یک محصل نمونه و افتخارآفرین مدرسه است، همیشه بعنوان شاگرد افتخاری معرفی شده وهمیشه شاگرد اول کلاس های خود بوده است. او پیانو می نوازد و قرار است در 17 اگوست در مراسم ویژه ای در سویک سنتر پاسادینا، نوازنده افتتاح کننده مراسم باشد.
دریافت این جایزه من و شوهرم را مسئول ساخته و ما با دنیای متفاوت تازه ای روبرو هستیم، ما اینک زیر ذره بین هستیم و امیدواریم همیشه پدر ومادری مسئول بمانیم تا بهترین فرزند را برای جامعه تربیت کنیم.
گرچه پدر ومادرهای ایرانی بیشترشان مسئول، عاشق زندگی زناشویی و فرزندان خود هستند و شاهد بودیم که در طی سالهای اخیر بهترین فرزندان تحصیلکرده و متخصص را به جامعه تحویل داده اند.

جشن بیست و دومین سال فعالیت
انجمن فرهنگی هنری ندا (نسل دیروز ایران)

1542-78

1542-79

پنجشنبه هجدهم ماه اگست 2016 انجمن فرهنگی، هنری ندا(نسل دیروز ایران) که باکوشش و پشتکار خستگی ناپذیر خانم مصی علوی تشکیل شده است، بیست ودومین سال فعالیت خود را با شکوه هرچه تمامتر برگزار کردند.
خانم علوی و دوستان داوطلبشان همه ماهه برنامه های بسیار متنوعی برای ایرانیان علاقمند در منطقه اورنج کانتی فراهم می آورند و هر بار از شخصیت برجسته ای دعوت می شود که به شرکت کنندگان آگاهی های بیشتری بدهد. درابتدای برنامه این ماه خانم دکتر فتحی که برنامه را اداره میکردند، ابتدا ضمن خوش آمد گوئی به حضار و سپس سرود ای ایران، از خانم علوی بنیانگزار این انجمن و فعالیت های شبانه روزی ایشان سپاسگزاری کردند و از ایشان خواستند سخنانی ایراد کنند، که ایشان ضمن تواضع بسیار از دوستان داوطلب خود که بدون آنها این کار بزرگ امکان پذیر نبود تشکر کردند. پس از آن خانم آرمیتا، خانم منیژه ثقفی و خانم مهری با آوای دلپذیرشان مجلس را با نوای آوای ایرانی گرم کردند. سپس آقای پرتو به خانم دکتر پریچهر نامدار، نقاش و نویسنده وخانم بهار افغانی از سروده های خود شادی بیشتری به مجلس دادند ودر آخر نوبت به هیجان ویژه برنامه استاد زیبا نگار علی بزرگمهر رسید که با مطالبی شیرین در مورد روش ابداعی خود زیبانگاری آگاهی های ارزشمندی ابراز داشتند و آنگاه با شعر زیبای ایران که سروده خود ایشان بود شور وحال فراوانی به مجلس دادند. ناگفته نماند که آقای سیاوش آذری- روزنامه نگار برجسته همواره میهمان ویژه این برنامه ها هستند و همواره این انجمن را در تهیه و راهبرد برنامه های ماهانه کمک می کنند و بمدت دو سال نیز مجری شب های شعر بوده اند وخانم علوی از ایشان سپاسگزاری کردند. از چهره های دیگر و از نامداران ایرانی علاوه بر استاد زیبانگار علی بزرگمهر و سیاوش آذری، علی مسعودی هنرمند نقاش و روزنامه نگار، خانم عطایی، خانم مریم نجمی و محمدرضا قوامی از آوازه خوانان خوش صدا و آقای عبداله ناظمی استاد رقص و گرداننده باله پارس بودند که ایشان در آخر برنامه با ساز تنبک استاد پویان- مجلس را با نشاطی وصف ناپذیر به وجد آوردند- مجلس با پذیرایی شام سرد و میوه که بسیار دلچسب بود به پایکوبی و شادی پایان پذیرفت. این برنامه تا پاسی از شب ادامه داشت. مجله جوانان برای خانم مصی علوی و همکاران داوطلبشان و برای همه کسانی که در راه اعتلای فرهنگ و هنر ایران قدمهای مثبتی بر میدارند، آرزوی موفقیت و شادمانی دارد.

جایزه بهترین کارگردان
Holly shorts Film Festival
به کارگردان جوان ایرانی رایکا زهتابچی تعلق گرفت

1542-80

هفته قبل رایکا زهتابچی کارگردان 22 ساله فیلم کوتاه مادران The Mothers جایزه بهترین کارگردان فستیوال Holly shorts Film Festival را در لس آنجلس صاحب شد.
در این فیلم مری آپیک ستاره نامدار تلویزیون و سینما و تاتر و نینا نایبی ستاره با سابقه سینما و تاتر، نیک شکوری، شادی نسیمی شرکت دارند و مهرداد سرلک تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم است.
این فیلم قبلا در فستیوال های دیگری چون NFFTY جایزه هیئت ژوری را برای بهترین فیلم دانشجویی بدست آورد.
فیلم قصه واقعی مادری است که پسر نوجوان اش به دست یکی از دوستانش کشته میشود، برای قاتل حکم اعدام صادر میشودو بعد از چند سال زندان ، به پای چوبه دار می آید ولی در آخرین لحظه که طناب در گردن این جوان بوده مادر مقتول او را می بخشد درحالیکه قبلا هم پسر دیگرش را از دست داده بود. ماجرای این مادر بصورت یک رویداد انسانی عاطفی در رسانه های جهانی انعکاس داشت.
این فیلم در نمایش افتتاحیه اش در تئاتر چینی با حضور بازیگران فیلم از جمله مری آپیک، با استقبال پرشورحاضرین روبرو شد.

1542-81

1542-82

1542-83