1529-82

یاسمینا رضا نامزد دو جایزه ی معتبر ادبی در فرانسه شد

1529-83

هیئت داوران «گنکور» و «رنودو» که دو جایزه ی معتبر ادبی فرانسه به شمار می روند فهرست نامزدهای سال 2016 خود را اعلام کردند که در هر دو فهرست نام «یاسمینا رضا» نویسنده و نمایشنامه نویس ایرانی- فرانسوی به چشم می خورد. یاسمینا رضا که پدرش یک یهودی ایرانی – روسی است به تازگی رمان Baby lone را روانه ی بازار نشر کرده است. جوایز این دو بنیاد ادبی روز سوم نوامبر اهدا خواهد شد.
آکادمی گنکور 16 رمان نویس را به عنوان نامزدهای اولیه ی جایزه ی امسال خود معرفی کرده و داوران جایزه ی رنودو نیز 18 رمان نویس و شش مقاله نویس را در فهرست اولیه نامزدهای این جایزه قرار داده اند که یاسمینا در فهرست نامزدهای هر دو آکادمی قرار گرفته.

«جشنواره ی تابستون»
برای شناساندن فرهنگ و هنر در کانادا

1529-84

دوره ی دوم «فستیوال تابستون» در کانادا برگزار شد این جشنواره که با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایران دو سال پیش در شهر «کلگری» گشایش یافت هر دو سال یکبار برگزارمی شود.
در جشنواره ی امسال که بسیار با شکوهتر و متنوع تر برگزار شد گروه های رقص، آواز و نمایش شرکت داشتند وهنرمندان برجسته ای چون محسن نامجو خواننده ی پرآوازه ی ایرانی ساکن نیویورک، علی عظیمی ساکن لندن، شاهرخ مشکین قلم از پاریس وهنرمندان بسیار دیگر برنامه اجرا کردند.
«فستیوال تابستون» توسط یک تیم داوطلب اداره شد وبا حمایت شهردار کلگری و با کمک های شماری از شرکت های خصوصی ایرانی برگزار شد و چندین هزار تن در آن شرکت جستند.

نوید کرمانی برنده ی جایزه ماریون دونهوف
برای صلح و تفاهم بین المللی

1529-85

نوید کرمانی نویسنده و شرق شناس ایرانی- آلمانی برنده ی جایزه ی «ماریون دونهوف برای صلح و تفاهم بین المللی» شد.
«ماریون گرفین دونهوف» از 1968 تا 1973 سردبیر و صاحب امتیاز هفته نامه ی معتبر «دی تسایت» بود خانم دونهوف یکی از برجسته ترین خبرنگاران آلمانی پس از جنگ جهانی دوم بود او پس از پایان جنگ زندگی خود را وقف صلح و تفاهم بین المللی کرد و کوشید تا شرق و غرب را به نوعی به هم نزدیک کند.
«ماتیاس ناس» رئیس هیئت داوران جایزه ی «ماریون دونهوف» برای صلح و تفاهم بین المللی در مورد انتخاب نویدکرمانی گفت:« نویدکرمانی یک پل ارتباطی میان اسلام و مسیحیت بنا کرده است او متفکری منتقد و همزمان آشتی دهنده ی فرهنگ هاست. او مولف کتاب های متعددی در زمینه ی اسلام، سیاست و فرهنگ است که موفق به دریافت جوایز معتبری هم شده است که یکی از مهمترین آنها جایزه ی صلح ناشران آلمان در سال 2015 است»
بنا به گزارش خبرگزاری آلمان برخی از محافل حزب سوسیال دمکرات آلمان علاقه دارند نوید کرمانی را به عنوان نامزد خود برای مقام ریاست جمهوری این کشور معرفی کنند.
نوید کرمانی در پارلمان آلمان به مناسبت شصت و پنجمین سال تدوین قانون اساسی این کشور سخنرانی مهمی ایراد کرد که بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای آلمان داشت.

تقاضای اسنودن از باراک اوباما برای عفو
پیش از پایان دوره ی ریاست جمهوری اش

1529-86

ادوارد اسنودن افشاگر برنامه ی جاسوسی سازمان سیا در یک مصاحبه ی ویدیویی با روزنامه ی گاردین از باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده خواسته تا قبل از پایان دوران ریاست جمهوری اش (در ژانویه 2017) او را مورد بخشش قرار دهد. و در نیویورک هم کمپینی برای بخشش اسنودن به راه افتاده است فعالان این کمپینی اینترنتی در پی آنند که با جمع آوری 100هزار امضا ظرف 30 روز تقاضای خود را برای عفو اسنودن از سوی رئیس جمهوری امریکا رسمیت ببخشند. اسنودن در مصاحبه با روزنامه ی بریتانیایی گاردین یادآور شده است که اگر چه کارش غیر قانونی بوده اما از نظر اخلاقی درست بوده است.
اسنودن در سال 2013 هزاران برگ سند را منتشر کرد که نشان میداد آژانس امنیت ملی امریکا در سراسر جهان و از سران کشورها نیز جاسوسی کرده است. او گفته این افشاگری به کسی آسیبی وارد نکرد و کنگره ی امریکا و دادگاههای این کشور و حتی خود رئیس جمهوری استراتژی خود را پس از افشاگری او تغییر داده اند.

تبریکی برای همایون هوشیارنژاد

1529-87

تبریکی داریم صمیمانه به همایون هوشیارنژاد بنیانگذار و مدیر و سردبیر روزنامه ی عصر امروز.
هر روز که روزنامه های عصر امروز و صبح ایران را می بینم به علت تجربه ای که در طول سالها سال عضویت در خانواده ی مطبوعات چه در ایران و چه در برونمرز یافته ایم همکارانمان را به راستی تحسین می کنیم.
در ایران هم که بودیم جز دو سه روزنامه عصر و صبح و بعضی مجله ها و بیشتر مجله های متعلق به سازمانهای بزرگ مطبوعاتی – اطلاعات و کیهان و این اواخر آیندگان، نشریات شمارگان (تیراژ) گسترده نداشتند که بتوانند چرخهای مطبوعاتی شان را بگردانند در نتیجه چاره ای نبود جز آنکه از آگهی های دولتی برخوردار شوند و به انحاء مختلف هم پشتوانه ای برای دریافت کمکهای مالی خود بسازند که بدین ترتیب بدیهی بود که نمی توانستند سخنگوی راستین مردم باشند چه رسد به این که اعتماد آنها را هم به خود جلب کنند از اینرو باید آنها را در سالهای مهاجرت تحسین کنیم که دل به دریا می زنند و روزنامه و مجله ای انتشار می دهند که یادمان هست حتی سالهای پیش از انقلاب هم پرویز قاضی سعید برای نخستین بار «ایران تریبون» را در سن حوزه منتشر کرد که به تمام قطب های ایرانی نشین می فرستاد و سیروس شرفشاهی هم برای نخستین بار روزنامه ای یومیه بیشتر از سی سال پیش در لوس آنجلس انتشار داد و همایون هوشیارنژاد هم 28 سال پیش عصر امروز را منتشر کرد که همه ی اینها که نشریه ای ارایه دادند می دانستند که وظیفه و مسئولیتی را عهده دار میشوند که تداوم آنها بستگی دارد به رسالت وطنخواهانه ای که در این سالهای بحرانی ایران و دور از میهن با تمام جان و دل و با وقوف به مشکلات و دشواری های سنگین و توانفرسا به این مهم پرداخته اند و الحق هم از عهده برآمده اند. و راستی ساده نیست 28 سال در هفته پنج روز، روزنامه در آوردن، آنهم به گونه ای که مردم بر آن صحه بگذارند. و پاداش آنها هم جز حقشناسی مردم خاصه صاحبان آگهی نباشد.

تور یکروزه گروه تمام عمر «فروهر»

1529-89

بهرام فروهر در تدارک یک تور یکروزه با نام «تمام عمر» است که با گروهی از هنرمندان برگزار می شود.
این تور از لس آنجلس حرکت می کند و به نقاط مختلف میرود، بهرام فروهر خواننده «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» این برنامه را مدیریت می کند و چندین چهره معروف موزیک او را همراهی می کنند و بقولی شیوه کار برنامه های هنری را اینک با تور یک روزه بکلی تغییر داده اند تا برای مردم تنوعی داشته باشد.
اولین تور سفر به سانتا باربارا بود، که ماه اگوست انجام شد و با استقبال روبرو شد و برای آخر ماه اکتبردومین تور آماده میشود.

گلی یحیوی همسرش را از دست داد

1529-90

گلی یحیوی چهره قدیمی تلویزیون چه در سالهای قبل از انقلاب در ایران و چه بعد از انقلاب در خارج، هفته قبل همسرش احمد یحیوی را از دست داد و بروایتی سالها به پای او نشسته بود و برای درمان او تلاش می کرد.
مجله جوانان این سوگ را به گلی یحیوی عزیز، فرزندانش سپیده و سپهر و سهیل وخواهران آن مرحوم پروانه و پریوش و برادرش علیرضا یحیوی نقاش معروف و سیاوش آذری و همسرش صمیمانه تسلیت می گوید.
مراسم یادبود احمد یحیوی در روز شنبه هشتم اکتبر از ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر در بنیاد ایمان برگزار خواهد شد.

ImanFundation: 3376 Motor Ave, LA, CA 90034
Tel: 310 202 8181  www.iman.org

1529-94