1373-17

1373-11

روزهای چهارم و پنجم اکتبر مراسم تاریخی1373-12 «نامگذاری تالار دانشگاهی به نام دکتر محمد مصدق» در دانشگاه نورت ایسترن ایلینوی و کنفرانس و تداوم میراث دکتر مصدق در آیندگان» برگزار می گردد.
در این کنفرانس دکتر سیروس بینا، دکتر فخرالدین عظیمی، دکتر نادر اسکوئی، هنگامه افشار، فرهنگ فرهی، دکتر اردشیر لطفعلیان، پرستو فروهر، آرش و ابراهیم نوروزی سخنرانی خواهند کرد.
در دعوتنامه مربوط به کنفرانس آمده است که:
«گروه زنان پشتیبان مراسم نامگذاری نخستین تالار دانشگاهی در جهان به نام دکتر محمد مصدق مفتخر است که از شما پشتیبان محترم دعوت نماید که در این مراسم تاریخی در روز پنجم اکتبر و نیز در کنفرانس روز پیشین آن که به مناسبت نامگذاری و به یادبود زنده یاد دکتر امیرهوشنگ کشاورز صدر برگزار می شود شرکت فرمایند ما می دانیم که این رویداد تاریخی تنها بنابر همیاری معنوی و مالی سخاوتمندانه ی هم میهنان بزرگوار در سراسر امریکا و کانادا و همچنان اروپا امکان پذیر گشته است اکنون ما یکبار دیگر از شما درخواست می کنیم که برای برقراری هرچه با شکوه تر این برنامه نه تنها با ما همراه باشید بلکه  با کمک های مالی خود به برگزاری این برنامه یاری رسانید ما برای انجام این کار مهم به همیاری شما نیازمندیم کمک های مالی شما بنابر مقررات «آی.آر.اس» مشمول معافیت مالی خواهد بود با امید دیدار شما و با سپاس از همه پشتیبانی مهرورزانه ی شما.
به نمایندگی از گروه زنان پشتیبان مراسم نامگذاری:
آذر اکبری (شیکاگو) پروانه ی اسکوئی (واشنگتن دی سی) آزاده ی خستو (شیکاگو) دلناز ایادی (شمال کالیفرنیا) سیمین طباطبایی (لوس آنجلس) نازیلا طوبائی (شمال کالیفرنیا) نسرین گرامی(شیکاگو)

***

لازم به یادآوری است که پانصدهزار دلار هزینه ی این مهم شده است که نیمی از بودجه ی آنرا دانشگاه و نیم دیگر را جامعه ی ایرانی تامین کرده است.
بودجه جامعه ایرانی از جمله در شهرهای واشنگتن دی سی، سانفرانسیسکو، و کالیفرنیای جنوبی، از طریق تشکیل گردهمایی های سازمان یافته و کمکهای مالی و حراج از طریق کمیته تدارک به سرپرستی دکتر حمید اکبری رئیس دانشکده ی مدیریت دانشگاه ایسترن ایلینوی تامین شده است.

1373-13

لطفی منصوری کارگردان نامدار اپرا، که در سطح جهانی شهرت داشت، قبل از درگذشت اش در اوایل سپتامبر در سن 84 سالگی، در اندیشه تهیه و کارگردانی اپراهایی از قصه های شاهنامه بود و دو تن از دوستان سابق اش در ایران در یک گفتگوی تلفنی با رادیو داخل ایران گفتند ما همه مقدمات این کار را فراهم  کرده بودیم ولی متاسفانه بیماری گریبان لطفی را گرفت و یک رویداد مهم تاریخی وفرهنگی و هنری نیمه تمام ماند.

1373-14

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.

گلچین هفته 13
1- محمودی خوانساری – سکوت و مستی – شعر هما میرافشار – آهنگ از اسدالله ملک
2- عهدیه – عطش – آهنگ از حسین یوسف زمانی
3- کاری از مرتضی حنانه
4- استاد عبادی- سه تار- در دستگاه سه گاه
5- هایده – راز دل – آهنگ از همایون خرم- شعر بهادر یگانه
6- شجریان- اجرای آواز در چهارگاه
7- مرضیه- الاساقیا- آهنگ از شیدا.

گلچین هفته  14 
1- پیش درآمد- از ساخته های مرتضی خان نی داوود
2- استاد اسماعیل مهرتاش – آهنگ چه خوش صید دلم کردی با صدای عبدالوهاب شهیدی
3- پوران – آهنگ رویا- ارکستر پاپ – آهنگ از کاظم رزازان
4- قطعه ای در دشتی- استاد صبا
5- نادر گلچین – رفتی به سلامت
6- عهدیه – آهنگ مخصوص همایون خرم
7- تار  استاد جلیل شهناز

1373-15

نمایشگاه آثار نقاشی که در ۲ کتاب مریم توزیع به چاپ رسیده ، روز شنبه ۴ اکتبر در گالری سیحون با حضور هنرمند ، از ساعت ۴ تا ۸ شب گشایش می‌‌یابد . در این نمایشگاه که عنوان آن «بر فراز البرز» است، مریم توزیع ۲ کتاب خود را ارائه داده و برای دوستداران ، امضا خواهد کرد.
ورود برای عموم آزاد است

Seyhoun Gallery:
9007 Melrose Ave., West Hollywood  CA 90069

1373-16