1545-54

ابی و ویگن در سریال معمای شاه می خوانند

1545-55

تهیه کننده سریال «معمای شاه» که در بخش هایی از آن از صدای خوانندگان معروف قبل از انقلاب در ایران بهره می گیرد گفت؛ استقبال پرشوری که مردم از پخش صدای ابی در بخشی از سریال بعمل آوردند و سیل تلفن ها سرازیر شد، خبر از انتخاب درست ما بود، در این بخش صدای ابی از زبان یک بازیگر جوان که بسیار شبیه به ابی است پخش شد و از سوی مقامات مسئول نمایش هم تائید شده بود.
در این بخش ابی در کاباره میامی روی صحنه می خواند و در سالن کاباره شاهپور غلامرضا پهلوی و محمود قربانی مدیریت کاباره حضور دارند.
تهیه کننده سریال گفت در قسمت های دیگر سریال از صدای چند خواننده معروف چون ویگن، آغاسی، سوسن با بازی چند بازیگر شبیه بهره گرفتیم، که در دربار در حضور شاه و فرح برنامه اجرا می کردند.

اتومبیل علی بیگدلی عکاس معروف را در تهران خورد کردند

1545-56

علی بیگدلی عکاس معروف مطبوعات داخل و خارج، در سفر تازه خود به تهران، زمانی که در اتوبان رانندگی می کرد به دلیل پنچر شدن لاستیک در گوشه ای توقف کرد و در طی مدت پنچرگیری، چند اتومبیل رهگذری، با پرتاب سنگ و آهن به اتومبیل او، سبب شکستن شیشه های اتومبیل و چراغ، وسایل درون آن شدند.
علی بیگدلی در این باره میگوید: این هم نتیجه باج ندادن به ارازل و اوباش و دزدان و قاچاقچیان مواد مخدر کنار اتوبان تهران. امیدوارم ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروهای انتظامی تهران و دادستانی شر این اشخاص را که آسایش و امنیت شهروندان را زیر سئوال می برند و مخل زندگی مردم میشوند را دستگیر کرده و به سزای عمل شان برساند. البته به گفته یکی از افسران کلانتری، شانس آوردم که با اسلحه و چاقو و قمه بطرفم حمله نشده و به سنگ اکتفا کردند.
علی بیگدلی استودیوی کلوزآپ را در لس آنجلس راه اندازی کرده و شعبه دوم آن در ایران با کادرحرفه ای برپا ساخته است.

ستار در سریال معمای شاه خواند

1545-57

اینروزها سریال پرخرج معمای شاه در ایران پخش می شود و هر بار یک سورپرایزی برای بینندگان خود دارد. از جمله هفته قبل مردم شاهد اجرای برنامه ستار در دربار شاه بودند، در حالیکه شاه و فرح پهلوی و ولیعهد و دیگر اعضای خانواده سلطنتی در کاخ حضور داشتند، یک بازیگر شبیه ستار آهنگ معروف «شازده خانم» را با صدای ستار و بدون هیچ سانسوری اجرا کرد که عکس العمل بسیار گسترده ای داشت و سیل تلفن ها به سوی برنامه سرازیر شد و بقولی کلی خاطره برای مردم زنده شد.

بیست و هفتمین سالگرد سفر هایده

1545-58

درست 27 سال پیش، هایده خواننده محبوب بعد از یک اجرای پراحساس در یک کلاب در شمال کالیفرنیا دچار شوک قلبی شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت ولی متاسفانه از دست رفت.
هایده متولد 21 فروردین سال 1321 در تهران به دنیا آمد و در 20 دی ماه 1368 (ژانویه 1990) در سانفرانسیسکو با زندگی وداع گفت و در وست وود مورچوری در لس آنجلس آنجلس به خاک سپرده شد.
هایده با خواهرش مهستی، در طی سالها رقابت تنگاتنگی داشتند، ولی همیشه احترام همدیگر را داشتند.
هایده در سال 1979 از ایران به انگلیس رفت، چند سالی فعالیت خوانندگی را ادامه داد تا بعد به امریکا آمد و مقیم لس آنجلس شد درحالیکه با آهنگهایی چون: رفتم، آزاده، فریاد از این جدایی، افسانه شیرین، بزن تار، خراباتی، گل واژه، روزهای روشن به محبوبیت فراوانی دست یافت.

انتشار کتاب دوم عباس تهرانی

1545-59

عباس تهرانی، شاعر خوش قریحه، اینروزها کتاب تازه خود، فرهاد فرناندو، مرد دو زنه را چاپ و انتشار داده است، که قصه گروهی از مردم جاری در لس آنجلس و یا در اصل در جامعه ایرانی هستند. قصه مردمی که از هر رنگ و نژاد و سلیقه و مرامی هستند، بسیاری دوست مهربان و جوانمرد، کمک کننده، بعضی نامهربان و حقه باز و پشت هم انداز. که عباس تهرانی با زبان عامیانه کوچه و بازار، از آنها سخن گفته است.
خودش می گوید خیلی ها با خواندن این کتاب می خواهند بجای فرهاد یا فرناندو بودند و این همه از نزدیک با مردم روبرو بودند، کمتر کسی میدانست که فرناندو، درواقع همان فرهاد خودمان است که با شغل اسباب کشی به درون خانه های مردم میرود و پی به اسرارشان می برد و به حرفهایشان گوش می کند، درحالیکه آنها نمی دانند فرناندو مکزیکی که بی صدا و آرام روبروشان ایستاده، همه حرفهایشان را می شنود و از جنس خودشان است.

جشن تولد سورپرایز در رستوران کاسپین

1545-60

جمعه شب گذشته، در رستوران کاسپین ارواین مهمانی تولدی برگزار شد که همه را سورپرایز کرد، جمعی از دوستان تولد 82 سالگی آقای احمد گمرکی و 78 سالگی خانم گمرکی را جشن گرفتند. مژگان گمرکی می گوید من همیشه آرزو داشتم هشتادمین سالروز تولد پدرم را جشن بگیریم ولی چون در دوسال گذشته در آمریکا نبودم این فرصت بوجود نیامد، ولی خوشحالم که امسال با همکاری صمیمانه رستوران کاسپین ارواین و بخصوص مدیریت آقای اسی نبی و گروه موزیک و پرسنل مجرب این ضیافت به شبی خاطره انگیز تبدیل شد. لحظه ورود پدر و مادرم کل رستوران به همراه ارکستر ترانه «تولدت مبارک» را خواندند و در برابر این لحظه زیبا و دیدار دوستان، پدرم اشک شوق می ریخت. می دانم این تولد در دفتر خاطرات همه ما به یادگار خواهد ماند.

شهر از حرفهای دلنشین وارطان
در مراسم بزرگداشت ابی گفتند

1545-61

در طی هفته قبل شهر از حرفهای دلنشین و پراحساس وارطان اوانسیان از مدیران شرکت ترانه گفتند، وارطان به سالهای دور، از اولین آشنایی و برخورد با ابی، از اولین دعوت او برای ضبط آهنگ و تهیه آلبوم گفت.
وارطان درواقع پرتره ای دلپذیر از ابی ارائه داد، که نشان از تجربه طولانی او در کار موسیقی و دوستی دیرینه او با هنرمندان نامدار و یکتای موسیقی سخن می گفت.

دکتر عباس اردهالی، پزشک متخصص ایرانی
جان یک بیمار سرطانی را نجات داد

1545-62

1545-63

دکتر عباس اردهالی پزشک متخصص ایرانی در یوسی ال ای، اینروزها در رسانه های امریکایی به عنوان یک قهرمان معرفی شده است، چرا که با یک اقدام سریع و جسورانه حرفه ای و تعهد انسانی به یک بیمار، جانش را نجات داد، آنهم در شرایطی که چند بیمارستان معروف و دهها متخصص، حاضر به این عمل جراحی نشدند کاتلین چاسی یک خانم مقیم سن آنتونیوی تگزاس از بچگی به یک بیماری ژنتیکی که سبب عفونت در ریه هایش می شد و سالها او را در عذاب، برزخ بزرگی گذاشته بود با کمک پدرش که یک افسر برجسته نیروی هوایی است به هر دری زدند ولی چند بیمارستان حاضر به انجام عمل جراحی او نشدند و هر روز حال کاتلین وخیم تر می شد تا پای یک بازیگر فیلم «استاروارز» پیترمی هیو به میان آمد، او از طریق دوستان و بروی سوشیال میدیا به جمع آوری کمک پرداخت تا خبر به گوش دکتر عباس اردهالی رئیس بخش جراحی قلب و ریه  یوسی ال ای رسید و او قول داد این بیمار را نجات بدهد و اطرافیان کاتلین با اسکورت قهرمانان دلخواه او در «استارواردز» وارد یوسی ال ای شدند و دکتر اردهالی با دستهای معجزه آفرین خود، با عمل پیوند، کاتلین را از یک رنج چند ساله و خطر مرگ حتمی نجات داد و کاتلین زمان ترک بیمارستان گفت تنها یک  دکتر حاضر شد مرا نجات بدهد، دکتر اردهالی که قهرمان زندگی من و ناجی من است.

سالگرد درگذشت ایرج گرگین

1545-64

ایرج گرگین چهره برجسته رادیو تلویزیون، که به جرات با صدای پرقدرت و دلنشین خود بیش از 50 سال، کوچک و بزرگ پای رادیو تلویزیون ها می نشاند، دیگر در میان ما نیست، ولی صدای دلنشین او همچنان در میان مجموعه های فرهنگی وهنری به گوش مان میرسد.
به قول همه دست اندرکاران رسانه ها و به گفته فرزند برومندش افشین گرگین: ایرج گرگین مردی بی همتا، مهربان و آزاده بود، ترکیبی از معرفت، دانش و تجربه و صدا و زندگی او بیشتر در مسیر رادیو تلویزیون بود و او را بعنوان یک پژوهشگر آگاه، تاریخ شناس، اهل ادبیات و شعر و سینما و تئاتر می شناختند، در هر محفلی هاله ای از احترام و عشق او را محاصره می کرد و متاسفانه خیلی زود در 13 ژانویه 2012 از میان ما سفر کرد.
جایش همیشه در محافل فرهنگی و هنری خالی و طنین صدایش همچنان در گوش ها میرسد و خوشحالیم که فرزند برومند و آگاهی چون افشین گرگین را در مکتب خود تربیت کرد که امروز خود یک چهره پرقدرت رادیویی است.

مهران صدری رو به بهبودی است

1545-65

مهران صدری بازیگر قدیمی سینما، که از چند سال پیش ظاهرا برای عیادت دختر مبتلا به سرطان خود به ایران سفر کرده بود، به دلایلی ممنوع الخروج شده و گروهی از اطرافیان برایش کلی دردسر و مشکل ساختند وهمین ها سبب فشار روحی و روانی شدید گردیده و او را به حال کوما و خونریزی داخلی به بیمارستان بردند.
مهران صدری بعد از دو ماه اینک رو به بهبودی رفت و می کوشد تا فعالیت های خود را دوباره در ایران آغاز کند چون او علاوه بر اداره یک تلویزیون تجاری جهت فروش کالا در امریکا فعال بود، در کار واردات وصادرات لباس های زنانه نیز بود و اینک امکان این فعالیت ها را در ایران دارد.

آهنگ پراحساس شکرت  الهی با صدای دلنشین سارگن

1545-66

اینروزها به روی سوشیال میدیا، یک آهنگ و ترانه با احساس با صدای سارگن می شنوید که بقولی با تار و پود قلب تان می آمیزد.
سارگن (Sargon The Doc) این اثر را بنام شکرت الهی Shokret Elahi که درواقع نوعی دعا در درگاه خداوند به زبان فارسی خوانده است که گیتار و تولید آن را جوی دیبلوسی و ترانه اش را نیما اسفندیاری سروده است و بر روی youtube.comهم شنیده میشود.

آرتوش در برنامه پشت صحنه

1545-67

«آرتوش» خواننده آهنگ جاودانه «نفرین» هفته قبل مهمان برنامه پشت صحنه، «جوانان رادیو» بود.
آرتوش در این برنامه با شیلا و مصطفی خاک نگار دو خواننده معروف گفتگوی جالبی داشت با آنها به سالهای دور سفر کرد. از خاطره های خود گفت و قصه نفرین و آثاری که در سینه تاریخ موزیک ایران ثبت شده است.
در برنامه پشت صحنه، معمولا به چهره هایی پرداخته میشود، که به دلایلی دست از فعالیت کشیده اند، یا چهره های پشت صحنه موزیک، که درواقع تجلیلی از آنهاست.

کورش بی بیان بعد از عمل جراحی،
از بیمارستان مرخص شد

1545-69

کورش بی بیان کارگردان با سابقه تلویزیونی، که بصورت اورژانس به دنبال حمله قلبی به بیمارستان وست هیلز منتقل شده بود، بعد از یک هفته، به خانه بازگشت.
کورش به دلیل بسته شدن سه رگ اصلی قلبش مورد عمل جراحی قلب باز توسط دکتر زاد قرار گرفت و خوشبختانه دوره نقاهت اولیه به خیر گذشت و این هفته راهی خانه شد تا به استراحت بپردازد.
در این مدت بسیاری از هنرمندان وهمکاران رسانه ای به عیادت او رفتند.

نمایشگاه آثار مریم هجرتی
و میترا و شاهین مطلبی در گالری سیحون

1545-68

روز شنبه ۲۱ ژانویه از ساعت ۴-۸ شب ، نمایشگاه آثار مریم هجرتی و میترا و شاهین مطلبی، در گالری سیحون گشایش می‌‌یابد و به مدت یک هفته بر پا خواهد بود .
ورود برای عموم آزاد است

Seyhoun Gallery: 9007 Melrose Ave., West Hollywood  CA 90069