1374-14

1374-16

یکی از فعال ترین بانوان جنبش تجددخواهی در ایران درگذشت. هما زاهدی فرزند سپهبد زاهدی سه دوره به نمایندگی مجلس شورای ملی از همدان انتخاب شد. او بانویی دانشگاه دیده بود و اهل فرهنگ و یکی از بنیانگذاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که دراحیاء جلوه ها و میراث های فرهنگی نقشی کارساز داشت وخود با همکاری موسسه انتشارات فرانکلین چند کتاب کودکان را به فارسی برگرداند و به دلیل توسعه و رونق کتابخوانی به ویژه در شهرهای دور وحتی روستاها مسئولیت کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری را عهده دار شد. اهل هیاهو نبود و به هنگام دوازده سال دوران نمایندگی در همدان منشاءخدمات گسترده شد… از آن جمله همکاری در تاسیس دانشگاه بوعلی سینا و بازسازی و احیاء تپه های همگنانه و بهره برداری از هنرستان همدان…
او بعد از ازدواج نخستین در سال 1970 با داریوش همایون ازدواج کرد که ازدواج خجسته و آرام بخشی بود و بعد از انقلاب با فرزندان و چهار نوه ی خود و برادرش اردشیر زاهدی در سویس رحل اقامت افکند. وی به هنگام مرگ هشتاد و دو سال داشت.

1374-15

بهمن مقصودلو ژورنالیست و فیلمساز سرشناس، هفته گذشته از سفر موفقیت آمیز خود با فیلم بحث انگیز اردشیر محصص:هنرمند سرکش، از لندن بازگشت.
 کانون ایران در لندن در برنامه ویژه نگاهی به فراز ونشیب سینمای ایران در سه دهه اخیر، فیلم اردشیر محصص هنرمند سرکش که زندگی وآثار این هنرمند یگانه کاریکاتورساز است به کارگردانی بهمن مقصودلو به نمایش گذاشت. DVD فیلم اردشیر محصص: هنرمندسرکش، توسط کمپانی بت فایندرپیکجر در امریکای شمالی ازاول اکتبر به قیمت 25 دلار منتشر شدکه در ایران هم قابل رویت است. در سال 2014 نیز BBC آنرا خریده و پخش می کند DVD آنرا از آمازون و دیگر محل های فروش DVD میتوان خرید.
فیلم اردشیر محصص درجشنواره MDSA، اتحادیه دانشگاه های خاورمیانه شناسی شمال امریکا هم برگزیده شد که 15-13 اکتبر در نیورلئان برگزار میشود.
فیلم بلند مستند عباس کیا رستمی: یک گزارش اولین فیلم از سری فیلم های تاریخ سینمای ایران در جشنواره مونترال عرضه شد.

1374-17

رادیو24ساعته 670AM، اینروزها برنامه های جدیدی را ارائه داده که مورد توجه قرار گرفته است، از جمله این برنامه ها، برنامه ویژه هماسرشار ژورنالیست توانا از ساعت 7 تا 9 صبح شنبه، با محتوای فرهنگی، هنری، اجتماعی. برنامه جدید شهرزاد اردلان چهره معروف رادیو تلویزیون در پنجشنبه ها که شباهت زیادی به برنامه محبوب شهرزاد زندگی زیباست دارد، سومین برنامه را آزیتا شیرازی چهره خستگی ناپذیر رسانه ها بعد از چندسال دوری از رادیو روزهای یکشنبه از ساعت 9تا 11صبح اجرا می کند.
استقبال شنوندگان رادیو از این سه برنامه، نشان داد که برنامه سازان چه پایگاهی درمیان مردم دارند.
درباره محتوای این برنامه ها در هفته های آینده بیشتر خواهیم نوشت.

1374-18

پرویز خواننده مورد علاقه مردم، که باآهنگهای شاد خود، در هر مجلسی شور می آفریند، یکشنبه گذشته در پیرس کالج لس آنجلس، با اجرای آهنگهای جدید و آثاری که قبلا خوانده و مورد توجه مردم بود دوباره گل کرد.

پرویز با آهنگهای ترکی، بندری و شمالی، درحالیکه جمعیت را با دستمال به رقص و پایکوبی کشیده بود همصدا با کوچک و بزرگ خواند.
پرویز با دو آلبوم کارنامه خوبی در موزیک دارد و با سینگل هایش از طریق سایت های مختلف به دل مردم در همه نقاط راه یافته است.

1374-19

1374-20

«آرمان» خواننده خوش صدایی که با اولین آلبوم خود به شهرت رسید، اینروزها دررادیو 670 AM، بکار مشغول شده است.
«آرمان» که از صدای رادیویی خوبی برخوردار است، با نام آرمان یموتی مشغول بکار شد و تا مدتها کمترکسی میدانست که او همان خواننده معروف است.
آرمان تسلط خود را در اجرای برنامه نیز نشان داده است.

عکس از: مرتضی قمصری

1374-21

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین هفته  15
1- پیش درآمد، حسین خان اسماعیل زاده – استاد کمانچه – اولین استاد ویلون
2- مرضیه، در انتظار سحر- گروه شیدا
3- چهارمضراب ماهور  از درویش خان- نوازنده – استاد صبا
4- عبدالوهاب شهیدی- شعر حافظ- گروه پایور
5- عهدیه – »هرچه بادا- باد» آهنگ مخصوص همایون خرم
6- پایور- پوپک
7- شجریان – افتخارآفاق – عارف قزوینی
8- رنگ رضا محجوبی – گروه سماعی
گلچین هفته 16
1- پیش درآمد-ابوعطا- از درویش خان- استاد تار- گروه سماعی
2-پوران – «من و دل» – گروه سماعی
3-گفتگو با فرامرز پایور- در مورد چهارمضراب های استاد صبا
4-چهارمضراب ماهور- اجرا استاد صبا
5-شهابی – کردی
6-سیمین غانم- آهنگ از جلیل زلاند- افغانی
7-نادر گلچین – کوچه باغ
8-استاد محمد
9-سروش ایزدی – برای اولین بار در رادیو- سوز وگداز

1374-22