1550-53

دو دست اندرکار مطبوعات در بیمارستان

1550-54

هفته قبل سخاوت علیزاده نویسنده و روزنامه نگار با سابقه به حال کوما به بیمارستان انتقال یافت و در حالیکه چند سال است با بیماری سرطان شجاعانه می جنگد و آخرین کتاب اش را اخیرا به نام «خاطرات قرن خاکستر» انتشار داد.
دومین دست اندرکار باسابقه مطبوعات مرتضی قمصری عکاس و خبرنگار قدیمی است که به دنبال بیماری طولانی، هفته قبل نیمه بیهوش به بیمارستان وست هیلز انتقال یافت و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.
آرزو داریم که سخاوت عزیزو مرتضی قمصری عزیز سلامت خود را باز یابند.

جشن 81 سالگی دکتر فریدون هژبری
معاون سابق دانشگاه صنعتی آریامهر

1550-58

دکتر رضا فدایی – سن دیه گو
هفته گذشته آقای دکتر فریدون هژبری معاون اسبق دانشگاه صنعتی آریا مهر هشتاد و یک سالگی خود را همراه فامیل و دوستان جشن گرفتند. دکتر فریدون هژبری یکی از انگشت شمارانی است که تلاش فراوانی برای ساختن ایران بهتر و حمایت بی دریغ از دانشجویان ایرانی نموده. زحمات دکتر هژبری در راه شکوفایی جوانان ایرانی در کشورمان ایران و سرتاسر دنیا را قدردانی کرده و تولد ایشان را به او و خانواده گرامی تبریک گفته روزهای شاد و بهتری برای آنها خواستاریم.
در عکس از راست به چپ خانم هدی هژبری همسر او، دکتر فریدون هژبری و آزیتا هژبری دختر نازنین او دیده میشوند.

ماز جبرانی در سریال جدید Superior Donuts

1550-59

ماز جبرانی با سریال پرطرفدار Superior Donuts اینروزها پله های تازه ای از موفقیت را در جامعه امریکایی بالا میرود.
این سریال که در شبکه CBS از دوم فوریه آغاز شده، قصه یک کافی شاپ کوچک و میعادگاه مردم محله در شیکاگو است، که آرتور(جاد هیرش) صاحب آن و فرانکو(جرمین فولر) شاگردش است که به نکات مثبت و منفی جامعه می پردازد و ماز جبرانی یکی از شخصیت های اصلی این سریال و ایفاگر نقش یک تاجر عراقی است که از دیدگاه مثبتی به مردم خاورمیانه می پردازد و دریچه های تازه ای از مردم این منطقه که کاملا مثبت است نشان میدهد.
در این سریال جادهیرش، جرمین فولر، کیتی ساگال، دیوید کوشنر بازی دارند

فقدان یک پزشک خوش قلب، مردمی ، دکتر پرویز نظر

1550-62

هفته قبل دکتر پرویز نظر پزشک محبوب و مردمی جامعه ایرانی، بعد از یک دوره مبارزه با سرطان، متاسفانه از دست رفت.
پرویز نظر را همه بیماران، همه انسانهای نیازمند، که در طی سالها از یاری ولطف او برخوردار بودند می شناسند.
آرزوی آرامش روح و روان این پزشک انساندوست را طلب می کنیم و به همسر عزیز و فرزندان نازنین اش، همه دوستان و یاران و همه آنها که از او خاطره های شیرین دارند تسلیت می گوئیم.
سردبیر و همکاران مجله جوانان

فیلم های امریکایی زرین دست در شبکه های خصوصی

1550-56

بعد از درگذشت محمد و یا تونی زرین دست در ایران، هنوز فیلم های قدیمی او به زبان انگلیسی را برخی از شبکه های خصوصی در امریکا پخش می کنند.
جالب اینکه زرین دست فیلم های خود را به بعضی شرکت های پخش واگذار کرده بود، که در کشورهای امریکای لاتین افریقا و آسیا روی پرده میرفت ولی پولی نصیب او نمی شد.
می گویند اگر کسی رد پخش و نمایش فیلم های او را در نقاط مختلف بگیرد، مسلما با درآمدی همراه خواهد بود چون زرین دست دو سه فیلم اکشن در امریکا ساخت.

بدنبال حمایت مهرجویی از کیمیایی، او جواب داد

1550-55

سه هفته پیش داریوش مهرجویی در رابطه با درگیری اخیر او با تهیه کننده فیلم قاتل اهلی، از مسعود کیمیایی دفاع کرد و با انتقاد شدید از بی حرمتی به کیمیایی و با کنایه زدن های تند و تیز، منصور لشگری قوچانی نوشته بود ما درواقع در حکم نردبانی هستیم که گاه دیگران یعنی طایفه ی بیسواد و بی تجربه از ما بالا میروند. بعد بجای قدردانی و تشکر زهری بر ما می پاشند و می گذرند. درد دل تو را خوب می فهمم چون خود من نیز بارها گرفتار این موقعیت شده ام… آدم های گربه صفت و بی وفا این روزها مدام درحال پنجه کشیدن هستند، درود بر تو ای مرد بزرگ که این چنین با مهربانی و عطوفت ذاتی خود در چنین مواردی پاسخ گوی می شوی دریغ ازاین همه ناسپاسی و بی عاطفگی که گریبان این جامعه نابهنجار کنونی ما را فرا گرفته است.
خیلی ها نامه مهرجویی را پاسخی توامان به لشگری قوچانی و پرویز پرستویی که از تهیه کننده دفاع کرده تفسیر کردند و کیمیایی پس از پاسخگویی به پرویز پرستویی، ضمن پاسخ به دوست قدیمی خود مهرجویی از او سپاسگزاری کرد.
کیمیایی نوشته: دوست سالهای رفاقت و تعهد، نامه ات تأثیری ویرانگردرخلوت آدم های سیاه بود، ما ابتدا احترام به هشیاری می گذاریم و جان در میان تعهدها، نگاه به سیاه بودن شان نمی کنیم چون سیاه را نمی شناسیم.
داریوش عزیز همان که گفتی، از درخت ما بالا میروند و به آسمان نزدیک می شوند، سر آخر حتی روح و جان ما را انکار میکنند. دیدم تو چقدر تنهایی، با آن همه نوشته و فیلم های درخشان در فرهنگ این سرزمین، انگار نخبه در عرف عام است. ما در عرف زندگی نمی کنیم، به زودی برای دیدنت به خانه ات می آیم.

حضور یک هنرمند ایرانی در برنامه
America’s Got Tallent

1550-65

رامین یوسف زمانی نوازنده و آهنگساز هنرمند ایرانی، درباره حضورش در شوی بزرگ و محبوب تلویزیونی می گوید:
“در تاریخ 20 ژانویه متوجه شدم که برنامه America’s Got Tallent این بار در لس آنجلس برگزار خواهد شد خیلی سریع Sin Up کرده و قرار شد در 11 فوریه برای اجرا حاضر باشم که رفتم و قریب به 1500 نفر شرکت کننده برای خوانندگی و نوازندگی وکارهای مختلف نمایش گروهی بودند که در گروههای 20 نفری در آزمون بودیم که من در گروه خودم بهترین شدم. امیدوارم در مراحل بالا انتخاب گردم.
هدف شرکت بود که در فرصت کوتاه خود را آماده کردم اگر هم انتخاب نشوم حتما در سال بعد با انرژی و قدرت بیشتر شرکت خواهم کرد. ناگفته نماند که کاری را خواندم به نام You Rais Me UP از Josh Groban که ابتدای آهنگ را ویلن نواختم و بقیه را خواندم.”

اقدام پر احساس یک ستاره ایرانی
در شب افتتاحیه یک سریال معروف

1550-64

هفته قبل یک ستاره جوان ایرانی در هالیوود، کاترین خاوری Kathreen Khavari در زمان افتتاح سریال Big Little Lies ساخته HBO شرکت کرده و لباسی به تن داشت که بر روی آن نوشته شده بود: «مادر مهاجر من به کودکان شما خواندن و نوشتن آموخت».
کاترین با این کار خود مهاجرین تحصیلکرده و سرافراز ایرانی در آمریکا را معرفی نمود و این کار او مورد توجه رسانه ها بخصوص شبکه های تلویزیونی قرار گرفت. کاترین دختر یک خانواده مهاجر از ایران است.

گالری سیحون
به پیشباز نوروز !

1550-61

روز شنبه ۲۵ فوریه از ساعت ۴ تا ۸ شب ، گالری سیحون با آثار نقاشی بر آینه خلیل نیکنژادی به پیشباز نوروز می‌‌رود.
این نمایشگاه به مدت یک هفته بر پا خواهد بود.
ورود برای عموم آزاد است

Seyhoun Gallery:
9007 Melrose Ave.,
West Hollywood
CA 90069