1551-54

به بهانه پنجاهمین سالگرد پرواز فروغ فرخزاد
نویسندگان و شعرای جوان به سر مزار او میروند

1551-56

یاسمن خلیلی فرد کارگردان، منتقد و نویسنده بر مزار فروغ نشسته و با او خاطرات اش قسمت می کند.

برمزار فروغ:
کسی به فکر گل ها نیست
کسی به فکر ماهیها نیست
کسی نمیخواهد باور کند
که باغچه دارد می میرد
که قلب باغچه
در زیر آفتاب ورم کرده است
که ذهن باغچه دارد آرام آرام
از خاطرات سبز تهی میشود
و حس باغچه انگار
چیز مجردی ست که
در انزوای باغچه پوسیده است…

قیمت بلیت سینماهای بالای شهر
برای یک خانواده 100هزارتومان است!

1551-57

اخیرا رئیس شورای صنفی نمایش، قیمت بلیت سالن های سینما را در سال آینده بین 10 تا 20 هزارتومان تعیین کرد یعنی درست افزایش 100 درصدی! در حالیکه سال گذشته قیمت بلیت های سینماهای مدرن فقط 2 هزارتومان افزایش یافت.
با توجه به اینکه معمولا خانواده که شامل پدر و مادر و فرزندان میشود، از 5 نفر کمتر نیستند. خودتان حساب کنید در ایام نوروز 5 نفر باید 100هزارتومان بابت بلیت سینما بپردازند که به آن هزینه تاکسی، پارکینگ، تنقلات داخل سینما هم اضافه میشود که آنهم حداقل 60 تا 100 هزارتومان هزینه بر می دارد.
این مسئله سبب اعتراض خیلی ها شده، ولی گوش بدهکاری نیست.

در طی 10 سال 40 بازیگر سینما
و تلویزیون بدلیل گرفتگی رگ قلب بستری شدند

1551-58

درحالیکه پزشکان متخصص قلب در داخل ایران براین باورند که فشارهای عصبی سبب بالا رفتن کلسترول میشود و این مورد به غذاهای چرب و شیرینی و کیک و قند هم اضافه میشود، در 10 سال گذشته بیش از 30 بازیگر سینما و تلویزیون بدلیل گرفتگی رگهای قلب در بیمارستانها تحت عمل قرار گرفتند، که آخرین آنها علیرضا داودنژاد کارگردان فیلم های: فراری، نیاز، مصائب شیرین و برنده جایزه سیمرغ جشنواره فجر است که هفته قبل بدلیل گرفتن دو رگ اصلی قلب به بیمارستان انتقال یافته و با عمل انژیوگرافی نجات یافت و همزمان ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم تیم خانه نیز بدلیل گرفتگی 5 رگ قلبی به بیمارستان انتقال یافت و بلافاصله تحت عمل قرار گرفت.
حالا چه برسر هنرمندان می آید که این چنین یکی پس از دیگری روانه بیمارستان میشوند و در طی 10 سال گذشته حداقل 20 نفرشان ازدست رفتند خدا داند.

برخورد تند لیلا حاتمی با خبرنگاران

1551-55

اخیرا لیلا حاتمی از ستارگان روز سینمای ایران، در یک گفتگو با خبرنگاران داخل، با تندی با آنها سخن گفت ووقتی از او درباره داستان فیلم اخیرش «رگ خواب» پرسیدند گفت من که گزارشگر نیستم، داستان فیلم را خودتان بروید پیدا کنید، چرا از من می پرسید؟
خبرنگاران داخل می گویند ما هرچه با لیلا حاتمی ملایم و با احترام حرف میزدیم، ولی او تند و تقریبا با بی احترامی جواب می داد و از جواب طفره می رفت و عقیده داشت خبرنگاران سئوالات بی ریشه و پایه می پرسند. و اصولا بنظر می آمد لیلا حاتمی بعد از یک جنگ پشت پرده به جلسه مصاحبه آمده است و با قصد ادب کردن خبرنگاران، تعلیمات روزنامه نگاری را می داد و بعد هم در پایان گفت شما ابتدا فارسی تان را خوب بکنید بعد صد تا بلندگو توی دهانتان بگذارید و آنوقت من حاضرم مصاحبه کنم.

سالهاست زیباترین ها را خلق می کنند و می سرایند

1551-59

جهانبخش پازوکی و همسرش به جرات از زوج های طلایی موسیقی ایرانی هستند، بیش از 45 سال است که این دو هنرمند ارزشمند و محبوب آثاری جاودانه را خلق می کنند و به تاریخ موسیقی سرزمین مان می سپارند.
جهانبخش پازوکی ملودیهای ماندنی و ترانه هایی زیبا و خانم پازوکی قشنگ ترین واحساسی ترین ترانه ها را می سرایند در تمام سالهای گذشته دور از جنجال های هنری، آرام ترین زندگی را داشته اند هیچکس تا امروز برچهره این دو بجز مهر و عشق و صفا ندیده است و نکته جالب اینکه هنوز هر دو به خلق آثاری مشغولند، همچنان که پازوکی در طی 45 سال، دهها خواننده را به شهرت و محبوبیت رساند.
عمرشان بلند و توام با آرامش باد
عکس از: مرتضی قمصری

آثار نقاشی ملودی گیوی ،
برای اولین بار در گالری سیحون

1551-60

روز شنبه ۴ مارچ از ساعت ۴-۸ شب ، اولین نمایشگاه ملودی گیوی ، هنرمند جوان بسیار پر استعداد ، با حضور هنرمند گشایش می‌‌یابد . این نمایشگاه به مدت یک هفته بر پا خواهد بود
ورود برای عموم آزاد است.

Seyhoun Gallery: 9007 Melrose Ave.، West Hollywood CA 90069