1555-48

بالاترین نشان ملی فرانسه به شهلا شفیق اهدا شد

1555-55

بالاترین نشان هنر و ادبیات فرانسه چهارشنبه، دوم فرودین ماه ۹۶، در ساختمان شورای عالی برابری جنسیتی به شهلا شفیق، نویسنده و پژوهشگر ایرانی ساکن پاریس، اهدا شد.
این جامعه‌شناس و کنشگر برابری جنسیتی به دلیل فعالیت‌های مستمر و مفید در حوزه برابری جنسیتی این نشان را دریافت کرده است.
شهلا شفیق تا کنون تالیفات بسیاری در حوزه زنان خاورمیانه وضعیت مهاجران در فرانسه منتشر کرده، از کتاب‌های منتشر شده این نویسنده و فعال مدنی می‌توان به زنان و «اسلام سیاسی»، «از آنجا و از اینجا» و «زنان زیر حجاب» اشاره کرد.
نشان شوالیه برای اولین بار نیم قرن پیش توسط جنرال شارل دوگل نام‌گذاری شد. این نشان به تمام نظامیان و شهروندان غیرنظامی که لیاقتی نشان می‌دادند اعطا می‌شد.
تاکنون علاوه بر محمدرضا شجریان و کامبیز درم‌بخش هنرمندانی مانند اصغر فرهادی، محمود حسابی (بنیان‌گذار فیزیک و مهندسی نوین در ایران)، عباس کیارستمی، محمدعلی سپانلو، لیلا حاتمی و لیلی گلستان این نشان را دریافت کرده‌اند.
دو سال پیش نوازنده نام‌آشنای تار و سه تار «حسین علیزاده» از دریافت «شوالیه هنر و ادبیات فرانسه» انصراف داد.
این نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران در نامه‌ای سرگشاده به سفیر فرانسه در ایران نوشت:
«به احترام مردم ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده و تا آخر عمر به آن پیشوند و یا پسوندی نخواهم افزود.»
نشان «شوالیه هنر و ادبیات فرانسه» یکی از عالی‌ترین‌ نشان‌های ملی لیاقت در فرانسه است که سالانه به افراد زیادی اهدا می‌شود.

درخشش مری آپیک با چهره های سرشناس دیگر سینما در فیلم Monday Nights At Seven
فیلم مورد تحسین فستیوال بین المللی میامی

1555-49

1555-50

1555-51

مری آپیک چهره برجسته سینما و تاتر و تلویزیون خستگی ناپذیر به فعالیت های خود در جامعه امریکایی، چه در زمینه بازی در فیلم ها، سریال ها وهمچنین فعالیت در زمینه احقاق حقوق زنان و کودکان ادامه میدهد.
مری اخیرا در یک فیلم سینمایی بنام Monday Nights At Seven شرکت کرده که در آن با چهره های نامداری از جمله مارتی سدر، جمزاولماس کاندیدای اسکار، ونسا لایون برنده جایزه قهرمان جهانی هنرهای رزمی، اندرسون سیلوا و لورین براکا کاندیدای اسکار، همبازی است. این فیلم را مارتی سدر نوشته و کارگردانی کرده و تهیه آنرا مارتی سدر و لورا کیز به عهده دارند.
ساعت 7 دوشنبه شب ها Monday Nights At Seven قصه زندگی یک مرد مجرد بنام «لازو» است که قادر به رهایی از گذشته های خود نیست، او سرانجام با ایزابل دیدار می کند یک زن جوان، که زندگی این مرد را به یک زندگی پر از عشق و خانواده مبدل می کند، فیلم پر از بازیهای درخشان بخصوص بازی مری آپیک برنده جایزه اول فستیوال مسکو است که چهره ی پرقدرت از یک زن پارسی، مادری که برای خوشبختی پسرش می جنگد.
این فیلم در سی و چهارمین سالگرد فستیوال فیلم های بین المللی میامی شرکت کردند و با استقبال و موفقیت خوبی روبرو شد و بزودی در سینماها به نمایش در می آید.

برگزاري جشن نوروزي
در كتابخانه عمومي لس آنجلس

1555-52

1555-53

1555-54

کتابخانه شعبه وست وود با همکاری بنیادکودک، به مناسبت نوروز سال ١٣٩٦ خورشيدي، جشن نوروزي برگزار كرد.
اين برنامه كه در روز شنبه ١١ مارس، در سالن اجتماعات اين كتابخانه برگزار گرديد، شامل قسمت هاي متنوعي نظير تئاتر نوروزي كودكان، قصه خواني توسط كتابدار كتابخانه رويا رحيمي بود. اجراي رقص ايراني توسط نازنين بديعي، موسيقي زنده توسط علي عزيزيان، مهر كريم مسيحي و ميثاق اسحاقي از ديگر بخش هاي جالب اين برنامه شاد فرهنگي بود.
همچنين نيز كودكان كاردستي هاي نوروزي شان را براي تزيين سفره هفت آماده كردند. در پايان به رسم يادبود به كودكان هداياي نوروزي اهدا گرديد.
با تشكر از امير محسن سلماني زاده و رضا رازي براي ثبت ماندگار تصاوير اين جشن نوروزي و نيز سپاس صميمانه از مديريت كتابخانه وست وود، خانم شهلا چمن آرا كه مسبب ايجاد برنامه هاي فرهنگي براي انتقال آداب و رسوم ايراني به نسل جديد كودكان ايراني آمريكايي، هستند.

نمايشگاه آثار شيلان قاضي
در گالري سيحون تمدید شد

1555-57

روز شنبه ٢٥ مارچ از ساعت ٤ تا ٨ شب، نمايشگاه آثار شيلان قاضي در گالري سيحون گشايش یافت و تا دوهفته این نمایشگاه در گالری سیحون برپاست و پذیرای علاقمندان می باشد.
ورود براي عموم آزاد است.

Seyhoun Gallery: 9007 Melrose Ave.، West Hollywood CA 90069

آهنگ جدید آناهیتا خلعتبری

1555-56

اناهیتا خلعتبری چهره معروف تلویزیون و سینما به تازگی آهنگ جدید خود را منتشر کرد.
آهنگ «چه احساسی از این بهتر» که اهنگساز و تنظیم کننده ان امیر صالحی است و ترانه سرای آن مهنا کرد می باشد با استقبال بسیار خوبی روبرو شده، اناهیتا می گوید بسیار خوشحال هستم که با هنرمندان داخل ایران همکاری دارم و اهنگهای جدیدی در راه هستند.
آناهیتا خلعتبری همچنان در تلویزیون امریکایی لس انجلس در شغل گویندگی اخبار و خبرنگاری فعالیت دارد.