1557-49

درگذشت عارف لرستانی بازیگر جوان سینما و تلویزیون

1557-42

عارف لرستانی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون درگذشت تا بهار سینمای ایران خیلی زود رنگ خزان بگیرد.
عارف لرستانی که در مجموعه های طنز شناخته شد، جمعه شب گذشته به دلیل ایست قلبی در خواب درگذشت. سپند امیرسلیمانی در این رابطه به خبرنگاران گفت: متاسفانه این خبر درست است و همه در شوک هستیم. این خبر را از همسر این بازیگر جویا شدیم که متاسفانه خبر درگذشت این بازیگر صحت دارد. عارف لرستانی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون بود که با مجموعه جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله قهوه تلخ با او همکاری کرد.

هاید خواننده ماندگار

1557-43

راز ماندگاری یک خواننده در چیست؟ صدای خوش و دلنشین، مردمداری، انتخاب شعر و آهنگ خوب؟ پس بیراه نگفتم اگر بگویم هاید خواننده جوانی که بعد از انقلاب خوانندگی را شروع کرد از صفاتی که نام بردم برخوردار میباشد و آرام آرام در حرفه خوانندگی تا کنون یازده آلبوم به بازار داده که آخرین آن «دل دیوانه» است. هاید در هر آلبومش با اجازه صاحب اثر چند آهنگ را باز خوانی می کند که یاد و ارجی باشد برای این بزرگان. از جمله در آلبوم «دل دیوانه» آهنگی از ساخته های استاد پازوکی و مسعود فردمنش را بازخوانی نمود. هاید که از نوجوانی کار خوانندگی را شروع کرده نزدیک به بیست و دوسال است که همه شب در یک سفره خانه برنامه دارد که همین اجرای برنامه در این مدت طولانی از جمله راز ماندگاری او درحرفه خوانندگی است.
مرتضی فرزانه

آسپرین و خبرهای جدید

1557-44

دکتر سیامک کریمیان
متخصص قلب و عروق
یکی از بزرگترین و طولانی ترین پروژه های تحقیقاتی دانشمندان و پزشکان جهان در مورد مصرف روزانه آسپرین و منافع آن در کاهش سرطان به تازگی انتشار یافت.
130 هزار نفر از پزشکان و پرستاران (Health Care Profess) برای مدت 32 سال زیرنظر گردانندگان این پروژه بزرگ و بی همتای علمی قرار داشتند. این سرطانها شامل روده بزرگ (Colon) پستان (زنان)، پروستات (مردان) و ریه میباشد.
بزرگترین میزان کاهش از مصرف آسپرین در سرطان روده بزرگ مشاهده شد (40%) دربقیه موارد تا حدود بسیاری کمتر بود.
در پروستات 23% ، ریه 14% و پستان 11% کاهش دیده شد.
مجموعا میزان بروز این سرطانها در 11% در افرادی که آسپرین استفاده نکردند و 7% در افراد مصرف کننده مشاهده شد.
با این همه، پزشکان و دانشمندان مسئول این پروژه یا ناظر بر نتایج آن، مصرف بی رویه و بدون نظارت پزشکان را در همگان جایز نمی دانند و آنان را برحذر می کنند، زیرا که حتی این داروی معروف قدیمی و بی نظیر بدون عارضه نیست. خونریزی روده یا مغزی از عوارض بسیار شناخته شده و احتمال بسیار خطرناک مصرف آسپرین میباشد. و مثل هر داروی دیگری نفع مصرف این دارو باید مقایسه شود با خطرات آن. این پدیده بخصوص در افراد میانسال (سال 69-50) صادق تر است.
از طرف دیگر آسپرین در افرادی که مبتلا به بیماریهای قلب وعروق هستند یا در خطر بالای آن در ده سال آینده زندگیشان میباشند (دیابت، فشار خون، کلسترول بالا) در این مقوله جای نمی گیرند و مبرا هستند. گو اینکه حتی همین افراد باید آسپرین، مقدار و طول در صرف آنرا، تحت نظر پزشکان معالج خود انجام دهند.
از نکات بسیار جالب ذکر شده در ارائه نتایج این تحقیقات این است که دانشمندان اذعان دارند که همه این منافع در افرادی که آسپرین خورده اند می تواند دلیل دیگری هم داشته باشد. ایشان معتقدند که مصرف روزانه و طولانی مدت آسپرین می تواند نشان این باشد که افراد مصرف کننده بطور کلی اهمیت بیشتری به سلامت خود داده اند و این افراد معمولا نوع زندگی سالمتر ( Healthy Style) دارند، مثلا آنها تغذیه بهتری دارند، ورزش می کنند و از مواد سرطانزا کمتر استفاده می کنند. (دخانیات و دیگر مواد مضر).
با پزشکان خود مشورت کنید.

چه خبر از جشنواره بین المللی فیلم کن؟
نقش ایـران درجشنـواره کن امسـال

1557-46

امسال جشنواره فیلم کن، پوستر بزرگ خود را با تصویری از کلودیا کاردیناله ستاره فیلم های «یوزپلنگ» و «روکو و برادران» مزین کرده و خود کاردیناله می گوید افتخاری بالاتر از این نمیشود که تصویر من در بلندای کن بدرخشد، تصویری که از رقص من بروی پشت بام های رم در سال 1959 گرفته شده است.
جشنواره کن از تاریخ 17 تا 28 ماه می در پاریس برگزار میشود و پدرو المودوار کارگردان اسپانیایی، رئیس هیئت داوران را در بخش مسابقه اصلی هفتادمین سالگرد کن بعهده دارد.
در فهرست کامل فیلم های بخش رقابتی، نوعی نگاه غیررقابتی، نمایش ویژه و نمایش نیمه شب کن از سوی پیرلسکیور رئیس جشنواره از سینمای ایران فیلم تجربی«24 فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی بصورت ویژه روی پرده میرود، فیلم «لرد» از محمد رسول اف در بخش «نوعی نگاه» پذیرفته شده و فیلم «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی به عنوان یکی از 9 فیلم بخش رقابتی فیلم های کوتاه برای نخل طلایی بهترین فیلم کوتاه رقابت می کند. فیلم کوتاه حیوان ساخته بهرام و بهمن حاج ابول لو در بخش سینه فونداسیون پذیرفته شده فیلم «آنها» ساخته آناهیتا قزوینی زاده نیز بعنوان یکی از فیلم های بخش نمایش های ویژه برگزیده شد.
در میان فیلم های رقابتی مهم ترین بخش کن 18 فیلم برای کسب نخل طلای بهترین فیلم در میان آثار کارگردانان سرشناس: میشائیل هانکه، آندری زیاکینتسف ، سوفیا کاپولا، فاتح اکین، نائومی کاواسه، تادهینس و میشل آزانا ویسیوس به چشم می خورد.

1557-47

1557-48

1557-45