Untitled-56

Untitled-57

Untitled-58

هفه قبل الهام شیرازی چهره معروف تلویزیونی و از همکاران قدیمی شرکت ترانه، همسر خود را براثر عارضه قلبی در لس آنجلس از دست داد.
مجله جوانان این ضایعه را به الهام شیرازی عزیز و خانواده اش تسلیت می گوید.

Untitled-60

Untitled-61

سیمون عکاس هنرمندی که سالها در آلمان زندگی می کرد و از همه رویدادهای میهنی، چون کنسرت ها، تاترها، گردهمایی ها، تصاویر جانداری می گرفت، هفته قبل براثر عارضه قلبی در هامبورگ درگذشت.
سیمون سالها با مجله جوانان همکاری داشت و تصاویری خاطره انگیز برای مجله  می فرستاد.
مدیر وهمکاران در دفتر مرکزی جوانان در لس آنجلس با علی آبادانی در دوسلدروف و رضا شمشادیان در هامبورگ این ضایعه را به خانواده سیمون تسلیت می گویند.

Untitled-63

درختان سرزمین من عنوان نمایشگاه جدیدی از آثار هنرمندان معاصر ایرانی ساکن در داخل ایران است در لس آنجلس و با حمایت سازمان غیر انتفاعی  بنیاد آمریکایی برای هنر معاصر ایران (AFCIA) و با تلاشهای مجدانه خانم هما تاراجی، همزمان با افتتاحیه تارا گالری، برپا شد.
این نمایشگاه که به مثابه دریچه ای مستقیم به قلب هنر معاصر ایران است با برقراری ارتباط تنگاتنگ با فعالان مستقل هنری در داخل ایران تلاش داشته است به معرفی آثار این هنرمندان همت گمارد. که با توجه به جلب نظر علاقمندان جهانی هنر به آثار هنرمندان معاصر ایرانی که این روزها بسیاری از آثار این هنرمندان در حراجیهای معتبر هنری جهان به خصوص در امارات متحده عربی با ارقام سرسام آور خرید فروش می شود، میتوان دریافت که هنرمندان معاصر توانسته اند مرزهای جغرافیایی را در نوردند و شمیم دلنواز باغستان هنر ایران را جهانی کنند.
هما تاراجی با توجه به همین استقبال جهانی است که توانست با پیگیریهای خود اینبار در ساحل اقیانوس آرام، پنجره ای تازه به دستاوردهای هنری داخل ایران بگشاید. تا بدور از تجملات حراجی های هنری، نمونه هایی فاخر از این آثار را با قیمتهای مقبول و متعادل در اختیار علاقمندان قرار دهد.
نمایشگاه درختان سرزمین من که در تارا گالری در شهر سانتامونیکا از 5 اکتبر 2013 پذیرای علاقمندان هنر معاصر ایران است فرصتی است تا بار دیگر پاییز هزار رنگ ایران را از دریچه بوم نقاشان معاصر ایرانی به دیدگان شما هدیه کند.
در این نمایشگاه آثاری زیبا از هنرمندانی چون: فیروزه امینی، یعقوب عمامه پیچ، حمیدرضا اندرز، محسن عزیزی، الیکا ابراهیمی، پونه جعفری نژاد، مهوش جورابچی، حسین خسرو جردی، قاسم محمدی، احمد وکیلی، بیتا وکیلی و آرمان یعقوب پور به نمایش گذاشته خواهد شد.
تارا گالری در شهر زیبای سانتا مونیکا و در شماره 1202 خیابان مونتانا واقع شده است.
اطلاعات بیشتر

www.taragallery.org

Untitled-64

سرانجام پس از یک سال کار مداوم، «کارگاه نمایش 79» چهاردهمین اثر نمایشی خود را بنام «سورپرایز پارتی» به صحنه می برد.
در این نمایش کمدی، اجتماعی که هوشنگ توزیع آنرا نوشته و کارگردانی کرده است، زنجیره ای از مشکلات و معضلات یک گروه کوچک از ایرانیان برونمرز(لس آنجلسی) مورد بحث قرار می گیرد.
سورپرایز پارتی در همین یکشنبه 20 ماه اکتبر در شهر ارواین بروی  صحنه می رود و در یکشنبه سوم ماه نوامبر در شهر لس آنجلس در ویلشیر ایبل تیاتر، اجرا خواهد شد.
بازیگران این نمایش عبارتند از:
هوشنگ  توزیع- شیلا وثوق- رکسانا رستگار و محسن مرزبان.

Untitled-66

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین هفته 17
1-پیش درآمد افشاری- از استاد علی اکبر شهنازی- گروه سماعی
2-دلکش – به کنارم بنشین- آهنگ مهدی خالدی- شعر- رهی معیری
3-شجریان-« نازلیلی»- آهنگ محمدرضا لطفی
4-رامش – پائیز- شعر فروغ فرخزاد
5-علی اکبرپور – «کی شدمره» گیلکی
6-چهارمضراب دشتی – جلیل شهناز –حبیب الله بدیعی – جهانگیر ملک
7-سروش ایزدی- «سوز وگداز» – از شیدا
8-سروش ایزدی – «امان از این دل» – تنظیم – فرامرز پایور

گلچین هفته 18
1-نادر گلچین – مرغ سحر- شعر – بهار- آهنگ استاد نی داوود
2-مرضیه – الا ساقیا – گروه شیدا – سرپرست محمدرضا لطفی
3-شجریان – بته چین – شیدا
4-دل انگیزان- آهنگ فرهاد فخرالدینی
5-پوران – صبح شد باز – گروه سماعی
6-عبدالوهاب شهیدی – بی تو به سرنمی شود- از ساخته های شهیدی
7-قطعه ای ضربی – درگوشه نیریزو راک – در دستگاه ماهور- راست پنج گاه
8-غزل حافظ – با صدای مرشد مرادی
9-سیما بینا – لیلا خانم – آهنگ بیرجندی

Untitled-62

هفته آینده در جوانان رادیو یک گفتگوی اختصاصی وبسیار جالب را خواهید شنید که در آن استاد فرهنگ فرهی، الن جی فریدمن، تهیه کننده وموزیسین و نویسنده معروف امریکایی،مهدی ذکایی سردبیر مجله جوانان، آنتونیو جلینی بنیانگذار فامیلی فیلم اواردز و مهسا ذکایی شرکت دارند و به زبان فارسی وانگلیسی انجام شده است.

Untitled-59

مستند بازمانده ای از ماگادان روایت تکان دهنده دکتر عطا صفوی از فعالان سابق حزب توده و از آخرین بازماندگان اردوگاه های مرگ استالین است که در سال 1947 و در سن 20 سالگی به شوروی سابق که به بهشت کمونیسم شهرت داشت می گریزد اما به جرم ورود غیر قانونی به خاک شوروی و اتهام جاسوسی برای امریکا و ایران از اردودگاههای کار و مرگ استالین سر در می آورد.
این مستند شرح حال زندگی پرفراز و نشیب دکتر صفوی و وصف سالهای رنج و نا امیدی در دادگاههای سیبری و عشق وشوق او به زیستن وماندن از زبان خودش میباشد.
اولین اکران مستند: بازمانده ای از ماگادان
سه شنبه 22اکتبر ساعت 6:15 عصر
در فستیوال فیلم نور- لس آنجلس
کارگردان: عارف محمدی
موسیقی: فریبرز لاچینی
باحضور : دکتر عطا صفوی
محصول 2012- کانادا- ایران

Untitled-65

به مناسبت صدمین سالروز تولد نقاش معروف ایرانی انجمن ارامنه «ASLA» مراسم بزرگداشتی را در روز 27 اکتبر در شهر گلندل برگزار می کند.
این مراسم شامل سخنرانی- برنامه موسیقی ونمایش فیلم خواهد بود. فیلم «سامبات» ساخته «سهراب اخوان»  ونمایشگاهی از کارهای سامبات از یکساعت قبل در محل برقرار است وپس از اجرای برنامه ازحاضران پذیرایی خواهد شد.
آدرس :

117 S. Louise Street, Glendale CA . 91205

 Exhibition Opens @4pm, Program Starts @5pm

Reception to Follow The Program

 

Untitled-67