1560-47

ادعای دست اندرکاران فیلم جدید ایرانی:
استالون و استاتهام در فیلم ما بازی دارند

1560-49

سازندگان یک فیلم اکشن کمدی داخل ایران، هفته قبل با انتشار تصاویری مدعی شدند، در این فیلم قرار است سیلوستر استالون و جیسون استاتهام بازی کنند.
«بهمن گودرزی» کارگردان فیلم با انتشار تصاویر مشترکی از علی مشهدی بازیگر فیلم با استالون و استاتهام مدعی است که برای فیلم تازه خود «ما خیلی با حالیم» این بازیگر بین المللی هم بازی می کنند.
اطرافیان و دست اندرکاران فیلم می گویند این تصاویر فتوشاپ است و واقعیت ندارد، چون دستمزدهای بالای این بازیگر به تهیه کننده و کارگرانان ایرانی چنین امکانی نمی دهد.

افسانه بایگان ستاره پرکار سابق،
انجمن خیریه براه انداخت

1560-50

افسانه بایگان که از پرکارترین ستارگان سالهای 1360(1980) در ایران بود که با سریال سربداران به شهرت رسید و با فیلم هایی چون گمشده موقعیت خود را استحکام بخشید، تا نیمه اول سالهای 70 پرکاربود، ولی ناگهان دست از فعالیت کشید تا دوباره به بازی در سریال ها و فیلم روی آورد. از جمله سریال «پریا» و فیلم «نگار» ولی دیگر پرکار نیست و خود می گوید با وسواس پیشنهادی را می پذیرم ضمن اینکه همه وجودم را در یک بنیاد خیریه بنام انجمن محبت خلاصه کرده ام، که حامی کودکان و نوجوانان و خانواده های نیازمند است.
من در این انجمن با گروهی انسانهای خیرخواه همکاری دارم و طی مراسمی، کار رسمی آنرا در آستانه سال نو آغاز می کنیم.

ماجرای کپی‌برداری اصغر فرهادی از بیضایی چه بود؟

1560-51

سینماروزان:تقریبا یک سال بعد از آن هیاهو شهلا لاهیچی مدیر انتشارات روشنگران و ناشر رسمی آثار بیضایی در ایران در گفتگو با «شرق» به صراحت به گرته برداری فرهادی از «حقایق…» اشاره کرده و بیان داشته است: شما این تأثیر کتابِ «حقایق درباره لیلا دختر ادریس» نوشته بیضایی را روی آخرین اثر فرهادی، فیلمِ «فروشنده» می‌بینید، اثری که اسکار گرفت و مایه افتخار همه ما ایرانیان شد و این ابدا اشکالی ندارد.
حدودا یک سال پیش و بعد از هیاهوی پیش آمده بر سر نمایش «فروشنده» اصغر فرهادی در جشنواره کن و هویدا شدن کلیت داستانی فیلم بود که سینماروزان در گزارشی تفصیلی به گرته برداری فرهادی از یکی از آثار مهم بهرام بیضایی با عنوان «حقایق درباره لیلا دختر ادریس» اشاره کرد.
با این حال در آن زمان فرهادی برای آن که شباهت با آن فیلمنامه دردسرساز نشود سعی زیادی کرد که پای آرتور میلر را به فیلمش باز کند و غلامحسین ساعدی را به اثرش ربط دهد؛ ارتباطاتی که مانند منگنه کردن اشیاء بی‌ربط به هم بود!
حالا تقریبا یک سال بعد از آن هیاهو شهلا لاهیچی مدیر انتشارات روشنگران و ناشر رسمی آثار بیضایی در ایران در گفتگو با «شرق» به صراحت به گرته برداری فرهادی از «حقایق…» اشاره کرده و بیان داشته است: شما این تأثیر کتابِ «حقایق درباره لیلا دختر ادریس» نوشته بیضایی را روی آخرین اثر فرهادی، فیلمِ «فروشنده» می‌بینید، اثری که اسکار گرفت و مایه افتخار همه ما ایرانیان شد و این ابدا اشکالی ندارد.
اینکه لاهیجی که یک ناشر است از بی مشکل بودن این تأثیرگذاری سخن گفته جای سپاس دارد و البته امیدواریم این تأثیرپذیری که در «فروشنده» حتی بدون ذکر نام بیضایی صورت گرفته درباره دیگر تأثیرپذیریهایی که ممکن است توسط گمنامان هنر صورت گیرد نیز همین اندازه راحت هضم شود!

ترور سعید کریمیان مدیر
جم تی وی در هاله از راز و رمز

1560-52

1560-53

ترور سعید کریمیان مدیر شبکه های تلویزیونی «جم» در ترکیه، انعکاس گسترده ای داشت، چون اولین بار است که یک مدیر رسانه در خارج از ایران، مورد حمله مسلحانه قرار می گیرد. در این حادثه کریمیان و شریک کویتی اش با 27 گلوله جان باختند.
سعید کریمیان مجموعه ای از شبکه های ماهواره ای را تحت نام «جم تی وی» بنیاد گذارده بود. کریمیان 47 ساله زاده قائن که به روایت منابع داخل ایران پدرش از فعالان سازمان مجاهدین بود. او بعد از مدتی به لس آنجلس نزد برادرش هادی کریمیان آمد که در صدای ایران فعالیت داشت. او در امریکا ازدواج کرد و در سال 1385 شبکه های جم تی وی را آغاز کرد که با موسیقی و فیلم ها و سریال های ترکی و ایرانی همراه بود.
کریمیان از حدود 2 سال پیش به تهیه شو و سریال پرداخت و برای این منظور از ستارگان داخل ایران دعوت به همکاری کرد و این مسئله سبب ممنوع الورود شدن آن ستارگان به ایران شد، از سویی به گفته منابع داخلی کریمیان و شریک کویتی اش زمان حادثه، در دفتر کارشان در استانبول سوار اتومبیل خود شده و به سوی خانه میرفتند که یک اتومبیل جیپ راه را بر آنها می بندد و 2 نفر نقابدار از جیپ خارج شده و با مسلسل بروی اتومبیل کریمیان آتش می گشایند و بعد با آتش زدن اتومبیل خود، پا به فرار می گذارند.
پلیس استانبول معتقد است که این گروه حرفه ای و با برنامه ریزی قبلی اقدام به این ترور کردند و با توجه به شناخت محل و عدم حضور پلیس در آن لحظه، عملیات خود را به انجام رساندند.
پلیس کریمیان وشریک اش را به بیمارستان میرساند ولی هر دو براثر جراحات سنگین جان می سپارند. تا این لحظه هیچ رد پایی از عاملین این ترور به دست نیامده است.
نزدیکان و بستگان کریمیان در مورد اطرافیان و دشمنان و افرادی که با کریمیان درگیری داشتند به پلیس اطلاعاتی دادند ودر ضمن در مورد ادامه فعالیت های شبکه های جم تی وی نظری نداشتند چون بخش مهمی از شبکه ها را برادر و همسر و بستگان نزدیک سعید کریمیان اداره می کردند و شبکه جم در امریکا و کانادا به دلیل پخش اختصاصی سریال های ترکی به زبان فارسی، بینندگان بسیاری داشت.

کنسرت تازه ابی قاسمی در 25 جون اجرا می شود

1560-55

کنسرت تازه ابی قاسمی در تاریخ 25 جون 2017 در ویلشیرایبل تیاتر روی صحنه است این بار با آثاری از بتهون، جواد معروفی و آهنگهایی به فارسی از فیلم اشکها و لبخندها و به همراه خواننده مهمان اجرا می شود.
قبلا کنسرت موفق ابی قاسمی آهنگساز و رهبر ارکستر، در تاریخ 12 جون 2016 در ویلشیر ایبل تیاتر برگزار شد، که در آن خاطره انگیزترین آهنگهای ایرانی و بین المللی اجرا شد از موتزارت تا صبا.
در این کنسرت چند چهره جوان وهنرمند وچند چهره آشنای هنر روی صحنه آمدند از جمله پیروز خواننده معروف و سایروس به اجرای برنامه پرداختند و در آن برنامه رقصنده ها با آهنگها هماهنگ روی صحنه آمدند.

استقبال از نمایشگاه عکسهای
عباس حجت پناه از سهراب سپهری

1560-56

یکشنبه هفته گذشته نمایشگاهی از عکسهای دیده نشده سهراب سپهری که عباس حجت پناه در طی سالهای 1349 تا 1356 از او گرفته همراه چند نقاشی در ارتباط با سهراب در Blue 7 Gallery در شهر سانتا مونیکا بنمایش درآمد و با استقبال فراوان روبرو شد. در همین روز کتاب ” سهراب سپهری به روایت عباس حجت پناه” که بتعداد 89 جلد چاپ شده بود رونمایی شد- سهراب اگر زنده بود 89 سال داشت…
آنها که آمدند چه خوش آمدند و آنها که نیامدند …
من بودم و سهراب و دوستانی مثل آب روان
و
کسی صدا زد سهراب

آشنا بود صدا مثل هوا با تن برگ.
و سهراب هنوز هم نگران اناری بود که تا ترکی برمیداشت
دست فواره خواهش میشد.
37 سال از رفتن ات گذشت .
چه زود رفتی، 52 سالگی وقت رفتن نبود…