1561-49

استاد بهروز صادقیان و شصت سال نوازندگی سنتور و حافظ این هنر اصیل ایران

از سرزمین طلای سیاه آبادان

1561-50

دکتر رضا فدائی -سن دیاگو

بهروز صادقیان، از سن ده سالگی چون عمویش که نوازنده سنتور بود به این هنر روی آورد و حتی مخفیانه از سنتور عموی خود استفاده کرده و به مرور فراگیری این هنر را آموخت، بطوری که پدر و عموی او ابتدا هیچ خبری از او بخاطر آموختن سنتور نداشتند و هنگامی که دریافتند که او نواختن سنتور را تقریبا آموخته نه تنها عموی او سنتور خود را در اختیار او گذاشت بلکه پدرش اورا تشویق کرد به فراگیری سریع سنتور بپردازد. بهروز صادقیان به تمام برنامه های گلهای رادیو ایران بخصوص آنها که سنتور جزء ارکستر آنها بود گوش فرا میداد و تمام آنها را برای خود فراهم کرده بود و روزانه حدود ده ساعت با نوازندگی سنتور خود را مشغول می کرد.
الهام بخش او هنرمند برجسته کشورمان استاد رضا ورزنده بود. عموی آقای صادقیان در رادیوی ایران نوازنده سنتور بود و با استاد رضا ورزنده آشنا بود و یک روز بهروز آبادان را به مقصد تهران ترک کرد و چند روزی در تهران پیش عموی خود بود و با او به ملاقات استاد ورزنده رفتند و از او تقاضا کرد مدتی او را تعلیم دهد. استاد ورزنده ابتدا درخواست اورا رد کرد و گفت من شاگرد تعلیم نمی دهم و به او گفت چند دقیقه ای سنتور بنوازد و پس از نواختن سنتور توسط صادقیان استاد ورزنده شیفته کار او شد و به او گفت تا زمانی که در تهران هستی با من به رادیو و تمام برنامه های من بیا واز نزدیک ناظر نوازندگی من باش و بسیار او را در این راه تشویق کرد.
چندی پیش در سن دیاگو در یک برنامه سخنرانی که هنرمند معروف کشورمان محمدرضا لطفی حضور داشتند هنگام نواختن سنتور توسط صادقیان، گفت اگر یکنفر در تاریخ ایران پیدا کنی که اینطور مهارت در سنتورنوازی دارد اول رضا ورزنده و سپس بهروز صادقیان میباشد. واقعا از نزدیک باید شاهد نوازندگی اوبود و سپس قضاوت کرد.
صادقیان مهارت سرشاری در کوک کردن سنتور داشته و به ریزه کاریهای این ساز کاملا وارد میباشد، هنگامی که در ایران بود همکاری نزدیکی با سیاوش زندگانی و طهماسبی داشت وعلاوه براین هنر او از چهارده سالگی هنر نواختن آکوردئون را فرا گرفت، تا کنون صدها شاگرد ایرانی این هنر اصیل ایرانی را زیرنظر او فرا گرفته اند.
صادقیان در اکثرکارهای فرهنگی و اجتماعی بدون چشمداشتی این هنر را در معرض قضاوت قرار میدهد. حیف و صد حیف که چنین هنرمندانی در غربت بدور از سرزمین اجدادی خود زندگی را سپری مینمایند، ما به او میبالیم و روزهای روشنی را برای او آرزو می کنیم.
مجله جوانان که مشوق و معرف هنرمندان و پژوهشگران ایرانی در تمام زمینه ها میباشد به او تبریک می گوید.

شنبه 20 ماه می
در دالبی تیاتر لس آنجلس
شاهکار بینش پژوه با آندره بوچلی همصـدا می خواند

1561-52

1561-51

شنبه 20 ماه می، شاهکار بینش پژوه خواننده بسیار متفاوت وآگاه به موسیقی، در صحنه بین المللی دالبی تیاتر Dolby Theatre لس آنجلس با آندره بوچلی خواننده بین المللی اپرا همصدا می شود.
این همصدایی برای اولین بار در جامعه موسیقی ایرانی رخ میدهد و درباره جزئیات آن هفته آینده بیشتر خواهیم نوشت.

کجا رفتند آن روزها …

1561-53

همین چند سال پیش بود،در دفتر مجله ی جوانان، عباس سماکار بود، هوشنگ توزیع بود،عباس حجت پناه بود.
عباس سماکار، فیلمساز، نویسنده و فعال سیاسی. از همراهان «خسرو گلسرخی». در سفری از آلمان به امریکا در دفتر مجله جوانان با دو دوست قدیمی اش، هوشنگ توزیع نویسنده و کارگردان تئاتر و عباس حجت پناه عکاس و فیلمساز، در یک دیدار خاطره برانگیز.
برخی از لحظات را در زندگی، به هیچ «عددی» نمی توان فروخت.

نمايشگاه آثار استاد شميل ضرغام در گالري سيحون

1561-54

براي اولين بار ، آثار آبرنگ استاد شميل ضرغام ، روز شنبه ١٣ مي از ساعت ٣ بعد از ظهر تا ٧ شب در گالري سيحون به نمايش گذاشته مي شود و تا ١٨ مي ادامه خواهد داشت.
ورود براي عموم آزاد است.

Seyhoun Gallery: 9007 Melrose Ave.، West Hollywood CA 90069