1564-63

یک خواننده پاپ را در بندرعباس کتک زدند

1564-64

غلامرضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ داخل ایران، در بامداد چهارشنبه گذشته در بندرعباس مورد هجوم چند نفر قرار گرفته و از ناحیه سر و گردن و صورت و دستها مورد ضرب شدید واقع شده و کارش به بیمارستان کشید.
صنعتگر که درسالهای اخیر بدلیل بیماری کبدی، بارها در بیمارستان بستری شده و این هجوم نیز او را بحال اغماء روانه بیمارستان کرد. ولی هنوز خود حاضر به افشای نام مهاجمین نیست، و می گوید مقامات پلیس اجازه صحبت در این باره را ندادند.
بعضی می گویند چون صنعتگر حاضر نشده بود آهنگهای عربی بخواند مورد تهدید قرار گرفته و فردای کنسرت اش برسرش ریختند.
در ضمن چندی پیش این هنرمند صدایش را بواسطه بیماری از دست داده بود که این اواخر بهبود یافته و دوباره به عرصه خوانندگی برگشت.

فیلم کوروش بزرگ جلوی دوربین میرود

1564-65

مسعود جعفری جوزانی، جمشید هاشم پور وکتایون ریاحی در یک گفتگوی مطبوعاتی، درباره آغاز فیلم پرهزینه «کوروش بزرگ» گفتند.
مسعود جعفری جوزانی کارگردان و نویسنده فیلم گفت هر ملتی به هویتی احتیاج دارد، که میتواند خود را بشناسد و بداند از کجا آمده است و اجدادشان چه کسانی بودند.
گذشتگان ما تاریخ ما را ساختند و ما نیز تاریخ آینده را می سازیم. کوروش یک بال پرواز و هویت ملت ایران است و ما نمی توانیم این بال را ببریم. او در این کشور و جزو این ملت بود، بیش از 2500 سال پیش حرفهایی داشت که مربوط به قرن 21 است. او حکومت چند ملیتی را با احترام در کرامت انسانی، مذهب، زبان و فرهنگ و کیش هر ملتی که زیر پرچم اش زندگی می کردند پایه ریزی کرد و بهتر است این فیلم توسط ایرانی ساخته شود تا تحریف نشود.
ما برای ساختن این فیلم شهری را بنا می کنیم، بدنبال جوزانی، جمشید هاشم پور درباره شاهنامه و قهرمانان اسطوره ای گفت رئیس انجمن موبدان ایران، این پروژه را قدمی بزرگ برای شناسایی تاریخ ایران دانست.

رسانه ها فیلم 24 فریم کیا رستمی را پربار ولی طولانی خواندند

1564-66

امسال در جشنواره کن، فیلم «24 فریم» آخرین ساخته زنده یاد عباس کیا رستمی در سالن لومیر به نمایش درآمد.
فیلم عنوان بنیاد کیارستمی را به عنوان تهیه کننده دارد و احمد کیارستمی پسر کارگردان برجسته، از سانفرانسیسکو خود را به این مراسم رسانده بود، فیلم از 24 قاب تشکیل شده که شباهت به عکس دارد، ولی در هر یک تصویر متحرکی را می بینیم. مضمون هر قاب هم الهام گرفته از حلقه های آشنای عباس کیارستمی است: درخت ها، جاده ها، برف، کلاغ ها، و در کل فیلم شباهت زیادی به دنیای عکس های گرفته شده توسط کیارستمی دارد وبا فضایی ناتورالیستی.
سالن همایش فیلم پر از جمعیت بود که بیشترشان ایرانی بودند، مسئله ای که از سوی بعضی رسانه های فرا نسوی و اصولا اروپایی نقل شد، اینکه فیلم پربار و خاص موزه هاست و خیلی طولانی بنظر می آید، نکته مهم اینکه در رسانه ها از جای خالی عباس کیارستمی در کن نوشتند.

عکس العمل تصاویر بازیگران فیلم رسول اف

1564-67

1564-68

به دنبال چاپ تصاویر بازیگران فیلم تازه محمد رسول اف کارگردان معروف در فستیوال کن عکس العمل هایی در نشریات ایران به دنبال داشت.
در این تصاویر رسول اف درکنار بازیگران فیلم سودابه بیضایی، نسیم ادبی و رضا اخلاقی راد دیده میشوند و در ضمن در مصاحبه هایی بخاطر فیلم «لرد» انجام دادند که همه مصاحبه ها، بازیگران زن بقول بعضی نشریات داخلی، حجاب را رعایت نکرده بودند.

بهروز وثوقی درباره خبر خانه به مزایده گذاشته اش چه گفت؟

1564-69

هفته قبل در مطبوعات داخل ایران و به روی سوشیال میدیا، عکس و خبری چاپ شده بود که خانه قدیمی بهروز وثوقی چهره جاودانه سینمای ایران به مزایده گذاشته شده است، خانه ای که بنظر تقریبا مخروبه بنظر می آید وجالب اینکه بسیاری نیز مشتاق خرید این خانه شده اند.
بهروز وثوقی به مجله جوانان گفت خانه من سالها پیش از سوی برادرانم به فروش رفته واین خانه که در تصاویر آمده به من تعلق ندارد من مطمئنم که عده ای برای داغ کردن بازار فروش یک خانه، این سروصدا را راه انداخته اند و حرف از 10 میلیارد زده اند.
من برای اینک کسی خام این تبلیغات نشود آنرا بی اساس می دانم.

تشکر شهرام و تلاش همسرش

1564-70

درحالیکه نسترن همسر شهرام شب پره، ضمن مشورت و همکاری با خوانندگان از طریق وکلای با تجربه ای چون دوران اقبالی از Law Advocate Group برای ارتباط با مقامات امریکایی و همچنین احقاق حق هنرمندان چون شهرام شب پره آغاز کرده است شهرام نیز با سلامت کامل و انرژی بیشتر فعالیت خود را آغاز نموده و از همین هفته ضمن اجرای برنامه هایی درکاباره تهران، تدارک یک سری کنسرت ها را در نقاط مختلف امریکا از جمله لس آنجلس دیده است.
شهرام از دوستان خوب ایرانی در مالزی که یار و یاور او بودند بخصوص از ایمان شاهی وحمید ربیعی سپاس فراوان داشت و می گفت هیچگاه پشتیبانی این دوستان و هموطنان مقیم مالزی را فراموش نمی کنم.