1576-53

«سیروس حبیب» اولین ایرانی که به سمت
معاون فرمانداری ایالت واشنگتن برگزیده شد

1576-60

سیروس حبیب، سیاستمدار دو تابعیتی ایرانی – امریکایی به سمت معاونت فرمانداری ایالت واشنگتن در شمال غرب امریکا منصوب شد. سیروس حبیب در انتخابات 8 نوامبر ایالات متحده، توانست رقیب جمهوریخواه خود را با 56 درصد آرا شکست داده و مقام معاونت فرمانداری ایالت واشنگتن را کسب کند. مارتی مک لندن  Marty McClendonرقیب جمهوری خواه وی گوینده رادیو و در گذشته کشیش محافظه کار بوده است. باراک اوباما رئیس جمهور کنونی امریکا، ضمن ابراز خوشنودی و پشتیبانی از وی گفته است:«ذکاوت سیروس و سابقه درخشان تعهدش به ایالت واشنگتن او را از باقی متمایز می کند». حبیب با این پیروزی، بالاترین مقام انتخابی امریکاییان ایرانی تبار را از آن خود کرده است. اگرچه پیش از این نیز ایرانی ها در سیاست امریکا وارد شده اند اما این بالاترین مقامی است که یک ایرانی – امریکایی توانسته در جامعه امریکا به دست بیاورد. این مقام از سال 1996 در اختیار برداوون، یکی از اعضای حزب دمکرات بود. روابط عمومی اتحادیه امریکایی های ایرانی تبار«پاپا» نیز در بیانیه ای اعلام کرد:«پیروزی کارزار سیروس برای معاونت فرمانداری نه تنها به جامعه ایرانی امریکا کمک خواهد کرد، بلکه همچنین به معنای طرد نفرت پراکنی و تعصب گرایی است». سیروس که عضو حزب دمکرات امریکاست، حقوقدان، سیاستمدار و نخستین امریکایی ایرانی تبار است که در سال 2013 برای نمایندگی حوزه چهل و هشتم ایالت واشنگتن در مجلس نمایندگان این ایالت انتخاب شد. وی بلافاصله پس از انتخابات به عنوان جانشین ریاست کمیته توسعه فناآوری و اقصتاد مجلس واشنگتن برگزیده شد. وی همچنین به فعالیت حقوقی خود در شهر سیاتل، به عنوان مشاور شرکت های فنی، ادامه می دهد. حبیب فارغ التحصیل دانشگاههای کلمبیا و اکسفورد و دانشکده حقوق دانشگاه ییل است. او در ییل مسئول نشریه حقوقی دانشکده نیز بوده است. وی در هشت سالگی بینایی خود را پس از سه بار بهبودی،  و به علت یک نوع نادر از سرطان اطفال از دست داده و آنطور که خودش می گوید:«خیلی زود ارزش فرصت های برابر و سختکوشی را دریافته است».

یک دانشمند ایرانی برنده جایزه علوم زیستی یونسکو شد

1576-56

دکتر حسین بهاروند، رئیس پژوهشکده سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان، موفق به دریافت جایزه بین المللی یونسکو- گینه استوایی در حوزه علوم زیستی در سال 2017 شد.
این نخستین بار است که یک دانشمند ایرانی چنین جایزه ای را دریافت می کند. این جایزه بین المللی به ابتکار کشور گینه استوایی از سوی یونسکو برای تقدیر از پژوهش هایی اعطا میشود که در بهبود کیفیت زندگی انسان ها نقش داشته اند. مدیرکل یونسکو هر سال براساس ارزیابی ها و پیشنهادهای یک هیات داوری بین المللی ، سه دانشمند را برای دریافت این جایزه انتخاب می کند.

کتابهای پروفسور چیلنگر به زبان چینی ترجمه شد

1576-57

قدیمی ترین استاد دانشگاه “یو اس سی” پرفسور چیلنگر، که عنوان سفیر بین المللی دانشگاه را نیز دارد، همچنان فعال و پُر انرژی و مشغول تدریس و نوشتن کتب علمی می باشد، کتاب های علمی پروفسور چیلنگر به شش زبان ترجمه شده و در دانشگاه های جهان تدریس می شود، اخیراً کتاب “حرکت گازها” که چند سال پیش نوشته شده است به زبان چینی ترجمه شد، پروفسور چیلنگر 80 کتاب علمی، که بیشتر مربوط به زمین شناسی و نفت می باشد نوشته است.
(سمت چپ پروفسور اُلا از اساتید دانشگاه و برنده جایزه نوبل در شیمی می باشد، سمت راست پروفسور جورج چیلنگر)

حسین سرفراز و برنامه عصرهای تاریخ

1576-58

«حسین سرفراز» روزنامه نگار با سابقه و سردبیر چند نشریه معتبر قبل از انقلاب در یک سخنرانی در برنامه عصرهای تاریخ در واشنگتن دی سی درباره روزنامه های اطلاعات و کیهان و تاثیر این دو نشریه در حرفه روزنامه نگاری سخن گفت.
سرفراز به نیکی از محمدعلی مسعودی بنیانگذار موسسه اطلاعات گفت و اینکه از یک اتاق کوچک در خیابان فردوسی شروع شد و به روزنامه معتبری تبدیل گردید. وی سپس درباره روزنامه کیهان و دکتر مصباح زاده پرداخت و از خاطرات خود و از کار در نشریات مختلف و سردبیری چند نشریه چون سپید و سیاه، تهرانمصور و خواندنی ها حرف زد.