1578-46

سالگرد سفر ابدی محمد حیدری چهره ماندگار موزیک

1578-47

1578-48

هفته قبل برسرمزار محمد حیدری آهنگساز ونوازنده برجسته، که صدها اثر ماندنی در کارنامه اش جای دارد، در غرب خیابان «لسن» چتس ورث مراسم ساده ای برگزارشد که جای بسیاری از خوانندگان و دوستداران آثارش خالی بود.
در این مراسم همسر و دخترش با مهر همیشگی از حاضرین پذیرایی کردند. هما میرافشار یار قدیمی حیدری درباره اش سخن گفت و در این گردهمائی صمیمانه چهره های آشنایی چون: مهدی ذکایی سردبیرومدیر مجله جوانان- دکتربهنام کاشانچی- شیبانی- ستار- مرتضی برجسته- مسعود امینی – بیژن قادری- اختر تاجر- بهمن فتحی – حسین درریخته – علی نعیمیان و تعدادی از دوستان… حضور داشتند و خاطره اش را زنده کردند.

رسانه های داخل ایران
به دارا خسروشاهی افتخار کردند

1578-49

بدنبال گزینش دارا خسروشاهی، یک ایرانی تحصیلکرده در امریکا، بعنوان مدیرعامل شرکت اوبرUBER، بیشتر نشریات داخل او را بعنوان یک ایرانی افتخارآفرین ستودند.
جالب اینکه بعضی رسانه ها به خانواده ثروتمندان و با نفوذ خسروشاهی که قبل از انقلاب چند کارخانه دارو و تولی پرس را داشتند اشاره کردند و از اینکه مغزهایی چون خسروشاهی بدلیل خانواده ثروتمند از ایران می گریزند ابراز تاسف کردند و این اولین بار است که یک امریکایی ایرانی تبار، این چنین در داخل مورد تقدیر و ستایش قرار می گیرد.
خسروشاهی 48 ساله 3 ماه پیش در لیست گران ترین مدیرعامل کمپانی های امریکایی با حقوق سالانه 96 میلیون دلار جای گرفت، خسروشاهی از سال 2005 در کمپانی گردشگری و توریستی انلاین اکسپدیا Ecpedia مدیرعامل بود و اینک با حقوق بالاتری به مدیریت اوبر انتخاب شده است. خسروشاهی فارغ التحصیل رشته لیسانس مهندسی بیوالکتریک از دانشگاه براون رودایلند است.

«کیا» بعد از 10 سال اثری از رامین زمانی را اجرا کرد

1578-57

کیا خواننده معروف و عضو سابق گروه بویز، بعد از 10 سال، آهنگی را که رامین زمانی ساخته اجرا می کند و خود در این باره به جوانان رادیو گفت:
ده سال پیش رامین زمانی در سفر تور کنسرت های سراسری، درون هواپیما، آهنگ و ترانه ای را می سراید و بعد از چند ماه به من زنگ میزند و می گوید کاری دارم که با صدای تو هماهنگ است و من به خانه رامین رفتم، ولی بدلایلی اجرای این اثر به تعویق افتاد، من علاقمند اجرای آن بودم، بارها رامین را در کنسرت ها و پارتی ها می دیدیم و سراغ آنرا می گرفتم می گفت این آهنگ مثل بچه من است، نسبت به آن احساس دیگری دارم تا 2 سال پیش به مناسبت سال نو، من و رامین و کوجی در یک برنامه در گلندل بودیم، کنسرت نوش آفرین و مهسا و هنگامه بود. رامین آن شب گفت اون آهنگ مال توست ولی باز اجرای آن 2 سال طول کشید، اثری که ملودی و ترانه و تنظیم از رامین بود. در حقیقت ماجرای این اثر و شروع همکاری دوباره من و رامین است، آخرین کار بنام «تب و تاب» با اجرای مشترک من و نوش آفرین بود دراین مدت 12 آهنگ آماده کردم می خواستم با همین کار جالب رامین، آلبوم را ارائه بدهم چون این آهنگ بروی من تاثیر عجیبی داشت و حتی مرا به گریه انداخت.
• از کیا می پرسیم بچه های بویز کجا رفتند؟
می گوید: ما سال 1995 آغاز کردیم و کوجی یاورمان بود. یادم هست در جریان یک کنسرت با شهرام شب پره و لیلا فروهر بودیم، که من به خانه مایک رفتم برای کنسرت آماده بشویم، که مایک گفت من سرطان دارم دکتر گفته امکان اجرای برنامه نداری و بهر صورت مایک از ما جدا شد. من یکبار در مصاحبه تلویزیونی درباره این مسئله توضیح می دادم، که خواهر مایک روی خط آمد و گفت برادرم سرطان ندارد، او نمی خواهد خوانندگی را ادامه بدهد، بعدها شنیدم مایک در یک کمپانی منیجر شده است و حتی تصویری از او دیدم که صاحب چند فرزند شده خیلی خوشحال شدم. بعد از مایک، کوجی یک تور راه انداخته بود با محمد مقدم، سوزان روشن، شهرام و شهره صولتی، که در همه شهرها موفق و سولداوت بود، بعد از سفر با محمد مقدم یک آلبوم بنام «دختر احمدآباد» تهیه کردیم و کنسرت ها ادامه داشت، ما همه هفته در عروسی ها و مهمانی های دوستان کلیمی بودیم تا یکروز، روژه گفت من از این شیوه فعالیت خسته شدم می خواهم راک بخوانم، زمانی بود که ما آلبوم معجزه را با 250 هزار دلار هزینه به بازار داده بودیم و مردم هم استقبال کرده بودند. ولی روژه تصمیم خود را گرفته بود، من توضیح دادم تا 6 ماه آینده ما بوک هستیم، ولی او گوش نمیداد خلاصه دراوج موفقیت کاری، در زمستان 2005 ما راهمان را از هم جدا کردیم و من بنا به دعوت مردم، مدتی با شهره و نوش آفرین برنامه می گذاشتم که همه موفق بود، من حتی با مهستی به دبی وهندوستان هم رفتم، یک کنسرت بزرگ با نوش آفرین در الکس تیاتر داشتم. من همزمان مدرک فامیلی تراپی خودم را گرفتم، ضمن تراپی، در چند دانشگاه هم تدریس میکردم، ولی همچنان قلبم پیش موزیک و خوانندگی بود.
دراین فاصله روژه همکار قدیمی ام حدود سال 2007 با یک خانم امریکایی ازدواج کرده است یکی دو بار همدیگر را دیدیم دوره همکاری مان برای من پر از خاطره بود، کوجی عزیز خیلی برای گروه بویز زحمت کشید و من خود را مدیون او می دانم، سپاسگزار بیژن مرتضوی هستم که در کنسرت بزرگ خود با ما همکاری کرد، از مهسا بخاطر هدیه یک آهنگ ممنونم و همچنان از رامین زمانی که یک استاد در کار خودش است واین آهنگ استثنایی را کوجی برایش موزیک ویدیو ساخته که امید به موفقیت آن دارم.

بهمن قبادى داور جشنواره بين‌المللى
فيلم بوسان در كره جنوبى شد

1578-56

منصور جهانی – «بهمن قبادى» به عنوان داور بخش رقابتی اصلی به بیست و دومین دوره جشنواره بين‌المللى فيلم بوسان در كره جنوبى دعوت شد.
«بهمن قبادى» کارگردان سرشناس کُرد به همراه «الیور استون» Oliver Stone کارگردان سرشناس سینما از کشور آمریکا، «اگنس گودار» Agnès Godard مدیر فیلمبرداری از کشور فرانسه، «لاو دیاز» Lav Diaz کارگردان از کشور فیلیپین و «جانگ سون‌ ـ وو» Jang Sun-woo کارگردان از کشور کره جنوبی داوری بخش رقابتی اصلی بیست و دومین دوره جشنواره بين‌المللى فيلم بوسان Busan در کشور كره جنوبى را برعهده دارند.تعداد زيادى از فيلمسازان و بازيگران سرشناس از سراسر جهان هر ساله به جشنواره بين‌المللى فيلم بوسان مى‌پيوندند و همچنين از چهره‌هاى نام‌آشنای سينماى جهان براى عضویت در هيأت داوران دعوت به عمل مى‌آید.
در بيست و دومين دوره جشنواره بين‌المللى فيلم بوسان، از «بهمن قبادى» كارگردان سرشناس كُرد ايرانى كه اخيرا به عنوان يكى از ٢٥ كارگردان برتر قرن يست و يكم جهان نيز شناخته شد؛ براى عضويت در هيأت داوران اين فستيوال دعوت به عمل آمد.
فستيوال بين‌المللى فيلم بوسان BIFF كه در شهر بندرى بوسان در كره جنوبى برگزار مى‌شود، به عنوان مهم‌ترين فستيوال فيلم آسيا شناخته مى‌شود و هر ساله با نمایش آثاری از فیلمسازان کشورهای مختلف در چندین بخش رقابتی اصلی از جمله؛ «جریان‌های نو»، بخش رقابتی «موج نو»، بخش غیر رقابتی «پنجره‌ای به سینمای آسیا»، بخش رقابتی و غیررقابتی «سینمای امروز کره»، بخش ویژه «گالا»، بخش غیررقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی و غیررقابتی «فیلم‌های کوتاه و مستند و کودک»، بخش غیررقابتی «سینمای باز»، «شور و هیجان نیمه شب»، «برنامه‌های ویژه»، بخش «بازار فیلم» و بخش «بزرگداشت سینماگران کره‌ای از روزهای ١٢ الى ٢٢ ماه اكتبر برگزار مى‌گردد.
برای اطلاع بیشتر: www.biff.kr

شهرام بروخیم در فعالیت های جدید

1578-55

شهرام بروخيم را در نمايشنامه هاي مطرحي با نقشهاي متفاوتي ديده ايم.
شهرام كه چند سال پيش با نمايشها تئاتري و تلويزيوني يكي از فعالترينهاي هنرمندان دنياي نمايش بود، و بتازگي با بازي درخشاني در نمايش محاكمه سينما ركس بار ديگر قدرت بازيگري خود را بنمايش گذاشت، يكي از بازيگران خوشنام جامعه هنري ماست، او بتازگي پروژه جديدي در دست دارد و خيلي بي سروصدا براي آماده ساختنش مشغول است. تماشاچياني كه شهرام بروخيم را تعقيب ميكنند و از موفقيتهاي او با خبرند شهرام را بعنوان يك هنرمند خوب با معيارهاي انساني بالا ميشناسند. بزودي خبرهاي تازه ای از فعاليتهاي او را چاپ خواهيم كرد.

هنرمندان آمریکایی به یاری
قربانیان توفان هاروی آمدند

1578-50

ماندانا تدین- صدای آمریکا
در پی فاجعه سیل بر اثر طوفان هاروی، هنرمندان آمریکایی برای کمک به قربانیان متحد شده اند.
بیانسه، خواننده آمریکایی اعلام کرد که با سازمان خیریه خودش مشغول همکاری است تا به مردم هیوستون کمک برسانند. او که خود متولد این شهر است در بیانیه ای گفت که برای مردم هیوستون دعا می کند.
کیم کارداشیان، چهره تلویزیونی به همراه خواهرانش کایلی و کندال پانصد هزار دلار به قربانیان سیل کمک کرده است. کیم کارداشیان روز سه شنبه در توئیتر اعلام کرد که برای مردم هیوستون دعا میکند.
کوین هارت، هنرپیشه و کمدین نیز روز دوشنبه اعلام کرد ۲۵ هزار دلار به صلیب سرخ بخشیده است و از دیگر چهره های مشهور هم خواست همین کار را انجام دهند.
در واکنش به ویدئوی کوین هارت، دواین جانسون بازیگر آمریکایی هم با پست یک ویدئو در مورد این فاجعه در اینستاگرم خود، اعلام کرد که ۲۵ هزار دلار برای کمک به قربانیان اهدا کرده است. دی جی خالد، جنیفر لوپز نیکی میناژ،نیز در پی درخواست کوین هارت همین میزان به قربانیان اهدا کردند.
«دریک» رپر کانادایی در اینستاگرم خود از هیوستون به عنوان خانه او در ۸ سال اخیر یاد کرد و گفت برای همکاری با گروه های کمک رسانی در هیوستون با آنها در ارتباط است.
کریس براون خواننده امریکایی می گوید ۱۰۰ هزار دلار به خود مردم تگزاس خواهد داد چون به سازمان های خیریه ای حتی صلیب سرخ اعتماد ندارد.
برخی ستارگان فیلم و موسیقی مانند لیدی گاگا اعلام نکرده اند که چه میزان پول به سازمان های خیریه ای اهدا کرده اند. برخی از آنها مانند کیتی پری که در توئیتر بیش از ۱۰۰ میلیون طرفدار دارند از طرفدارانش خواست که به صلیب سرخ پول اهدا کنند.
بنا بر گزارش ها تا کنون ۱۸ نفر جان خود را در سیل و طوفان هاروی از دست داده اند. به گفته مقامات تگزاس این طوفان یکی از بزرگترین فاجعه هایی است که آمریکا با آن روبرو شده است.
روز سه شنبه نیز برخی از ستاره های هالیوود و بازیکنان ورزشی اعلام کردند به قربانیان توفان تگزاس کمک می کنند، از جمله جی جی وات، بازیکن فوتبال آمریکایی و عضو تیم هیوستون تگزاس. او در زمان توفان پستی گذاشت و حدود ۵۰۰ هزار دلار برای کمک به قربانیان جمع کرد.
جی جی وات، ساعتی بعد او پست دیگری گذاشت و خبر داد که یک میلیون دلار کمک جمع شده و گفت که هدف حالا یک و نیم میلیون دلار است. و روز سه شنبه آقای وات در پست خود نوشت دو میلیون جمع شده و حالا هدف جمع آوری سه میلیون دلار است.
از سویی دیگر گفته می شود ساندرا بولاک و لئوناردو دیکاپریو هرکدام یک میلیون دلار برای کمک به قربانیان اهدا کرده اند.

نمایش ویژه فیلم «لیلا» در نیویورک با حضور لیلا حاتمی

1578-51

هفته گذشته به مناسبت ۲۰ امین سالگرد ساخت فیلم لیلا، ساخته تحسین شده داريوش مهرجويى، نمایش ویژه نسخه بازسازی شده این فیلم با حضور ستاره سینمای ایران، ليلا حاتمى، در IFC Center شهر نيويورك که از معتبرترین و مهمترین مراکز فیلم مستقل در نیویورک به شمار می رود توسط دريچه سينما برگزار شد.
در این برنامه که مورد استقبال بسیار زیاد ایرانیان و غیر ایرانیان علاقه مند سینمای ایران در شهر نیویورک واقع شد پس از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ با لیلا حاتمی توسط گادفرى چشاير، نويسنده و منتقد اسبق مجله نيويورك تايمز برگرید گردید.
آرمين ميلادى، مدير دريچه سينما در اين باره اضافه كرد كه اين اولين برنامه از سرى برنامه هاى ويژه سينماى ايران در شهر نيويورك بود و با برنامه ريزيهاى صورت گرفته در تلاش هستيم با توجه به موقعيت خوب نيويورك براى معرفى آثار جدى سينماى ايران به طور منظم اين سرى از برنامه ها را در ادامه دهيم.
براى اطلاعات بيشتر به وبسايت دريچه سينما مراجعه كنيد: www.darichehcinema.com

1578-52

1578-53

1578-54