1579-30

دکتر علی مصباح جایزه ویژه
جوان ترین دانشمند سال را می گیرد

1579-31

در پائیز امسال، یک دانشمند جوان ایرانی درجمع گروهی دانشمند جوان به دریافت جایزه ویژه 35 دانشمند برتر زیر 35 سال نائل میشوند.
این دانشمند واستاد جوان دانشگاه دکتر علی مصباح در دانشگاه برکلی کالیفرنیا است که از سوی انجمن مهندسین شیمی امریکا معرفی شده و مراسم آن در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا برگزار میشود.
دکتر علی مصباح تولد 1983 فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشکده فنی دانشگاه تهران است که دوره کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه صنعت و نفت هلند و دوره پست دکترا را از MIT دریافت کرده است.
دکتر مصباح در زمینه توسعه ابزارهای محاسباتی پیشرفته جهت تحلیل سیستم ها و کنترل پیشرفته برفرایندهای نوین شیمیایی فعالیت دارد.

جایزه رمان نیوز برای نگار جوادی

1579-32

روز چهارشنبه، نگار جوادی، نویسنده ایرانی فرانسه زبان، جایزه ارزشمند «رمان نیوز» را از سوی هیئت داوران دریافت داشت.
این جایزه به آثاری اهدا میشود که به ماجراهای داخل و مطرح خبری ارتباط داشته باشد و رمان زیبای نگار بنام «از شرق بریده»، در طی یکسال گذشته در فرانسه چند جایزه دیگر را صاحب شده و قصه زنی است که برای بچه دارشدن به تلقیح مصنوعی روی می آورد.
نگار جوادی 48 ساله در این زمان از فرار از ایران در 11 سالگی و سپس زندگی در پاریس می پردازد.

جوایزی برای فیلم های ایرانی در ونیز

1579-33

1579-34

این هفته در مراسم اهدای جوایز فستیوال فیلم ونیز، در بخش افق ها 2 فیلم ایرانی جوایزی دریافت داشتند وحید جلیلوند کارگردان فیلم « بدون امضاء بدون تاریخ» جایزه بهترین کارگردانی و نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر را گرفتند.
فیلمنامه «آیات فراموشی» از علیرضا خاتمی نیز جایزه ویژه ای دریافت نمود.
در این جشنواره که رخشان بنی اعتماد از داوران آن بود، فیلم مکزیکی «شکل آب» جایزه بهترین کارگردانی را نصیب گیرمو دل تورو کرد.

نوید نگهبان در فیلم علاءالدین نقش سلطان را ایفا می کند

1579-35

نوید نگهبان بازیگر هنرمند ایرانی برای بازی در یک نقش حساس در فیلم پرهزینه دیزنی «علاءالدین» قرارداد بست.
نگهبان در نقش سلطان و یک بازیگر موطلایی و چشم سبز بیلی مکنوس بعنوان علاءالدین بازی دارند. ضمن اینکه نقش نوید نگهبان تائید شده ولی هنوز صاحبنظران سینمایی روی انتخاب بیلی تردید نشان میدهند.
نوید نگهبان با بازی در فیلم های پر هزینه سینمایی و سریال هایی چون هوم لند برای خود اعتبار بالایی کسب کرده است.