1581-46

درگذشت ابراهیم صفایی روزنامه نگار قدیمی

1581-47

ابراهیم صفایی همکار قدیمی و روزنامه نگار سرشناس وانسان متین و مهربان، دوشنبه گذشته در سن 78 سالگی به دنبال یک دوره بیماری قلبی و سپس بیماری سرطان، در بیمارستان در کنار خانواده، با زندگی وداع گفت.
ابراهیم صفایی متولد 1939(1318) صفائیه خراسان بود، که از 20 سالگی وارد حرفه روزنامه نگاری شد و سپس در سال 1340 عضو تحریریه روزنامه اطلاعات شد و تا دبیری میز خبر و سالها میز اخبار سیاسی بالا رفت.
صفائی همزمان در سال 1350 در تاسیس خبرگزاری ، رادیو – تلویزیون، به غلامحسین صالحیار روزنامه نگار سرشناس کمک کرده و یکسال هم برای رادیو تلویزیون ملی ایران خبر می نوشت و تهیه می کرد و چند سالی هم با مجله جوانان همکاری صمیمانه داشت. در زمان انقلاب ابراهیم صفایی بدنبال عارضه قلبی و برای عمل جراحی به امریکا آمده و بدنبال پیوند قلب در لس آنجلس ماندگار شد. ابراهیم صفایی مدتی بعد نشریه پربار «نسل نو» را ارائه داد و یک چاپخانه و مرکز انتشارات برپا ساخت که در این راه همسر وفادار و دختران فداکار و تحصیلکرده اش یاریش دادند.
ابراهیم صفایی بدلیل دلتنگی نسبت به زادگاه خود مشهد و بعد جایگاه فعالیت های مطبوعاتی اش روزنامه اطلاعات یکی دو بار به ایران سفر کرده و در تدارک برپایی یک خبرگزاری بود، که متاسفانه بیماری سرطان گریبان او را گرفت.
درگذشت ابراهیم صفایی عزیز، دل همه همکاران و دوستان را به درد آورد و بجز تسلیت به همسر نازنین اش منیژه خانم و دختران همیشه مهربانش، نوه هایش و همکاران مطبوعاتی و یارانش وآرزوی صبر، سخنی نمی ماند.

عصر امروز 30 ساله شد

1581-48

روزنامه عصر امروز به مدیریت همایون هوشیارنژاد این هفته وارد سی امین سال فعالیت خود شد.
عصر امروز در سال 1988 باهمت همایون هشیارنژاد روزنامه نگار قدیمی، آغاز بکار کرده ودر طی 30 سال فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشت.
هشیارنژاد در یادداشت خود می نویسد: این هفته در پائیز 2017، به 30 سالگی عصر امروز سلامی می گوئیم همانطور که شاهد بودید هیچ عامل وعواملی نتوانست راه ما را برای مبارزه سیاسی منحرف و از هدف اصلی که رسیدن به ایرانی آزاد بود و هست باز دارد.
سی امین سال عصر امروز را به همایون هشیارنژاد عزیز و به پوری هشیارنژاد همراه همیشگی اش و همکاران خویش تبریک می گوئیم.

درگذشت چاق ترین زن تاریخ با 1100 پاوند وزن

1581-52

این هفته چاق ترین زن تاریخ، که یک زن 37 ساله مصری بود، در یک بیمارستان در امارات متحده عربی، به دنبال یک جراحی درگذشت.
ایمن عبدلعطی که یک تیم 20 نفره پزشکی از او مراقبت می کردند بعد از چند عمل جراحی برای خارج کردن چربی ها از بدنش، بدلیل از کار افتادن قلب و کلیه هایش جان از کف داد.
ایمن درواقع بخاطر یک بیماری تیروئیدی به مرور چاق و چاق تر شد و در طی 25 سال گذشته امکان راه رفتن نداشت و اخیرا 660 پاوند از دست داد.

دکتر غلامرضا صفریان پزشک و یکی از
پیشکسوتان فوتبال سرزمین طلای سیاه آبادان

1581-49

دکتر رضا فدایی – سن دیه گو
مجله جوانان پرتیراژترین رسانه برون مرزی همیشه پایگاه معرفی چهره های نامدار است. این بار یکی از چهره های موفق و سربلند را به جامعه ایرانی معرفی مینماید. دکتر غلامرضا صفریان علاوه بر خدمات ارزنده ای که از نظر پزشکی در شهرهای مختلف خوزستان (شرکت نفت) و تبریز را در بر می گیرد در ورزش فوتبال یکی از بازیکنان باشگاه شاهین آن موقع بشمار میرفت و بعلت تحصیلات خود در رشته پزشکی از رفتن به اردوی تیم ملی خودداری نمود، در هر نقطه ایران که خدمات پزشکی را عرضه می نمود، صد در صد تیم فوتبالی را باسم شاهین بسرپرستی دکتر اکرامی رئیس باشگاه شاهین ایران پایه گزاری مینمود و بعلت درستکاری و علاقه بخصوص او به فوتبال همیشه موفق و سربلند بود.
دکتر صفریان ورزش فوتبال را از زمین های خاکی آن زمان و در خوزستان با آن گرمای طاقت فرسا شروع کرد و به زودی توانست در این رشته به بالاترین قله ها پرواز نماید، همانطور که میدانیم شهر آبادان ستارگانی چون مرحوم پرویز دهداری، حمید برمکی، علی پور خانکی، منوچهر سالیا، جاسمیان و صدها بازیکن دیگر از جمله صفریان وارد تیم ملی فوتبال ایران نموده است. بطوری که اکثر بازیکنان تیم فوتبال ملی ایران بزرگانی از آبادان بودند.

1581-50

دکتر اکرامی هنگامی صفریان جوان بلند پرواز را کشف کرد، او را به تهران دعوت کرد و مدتی در خانه خود از او پذیرایی می نمود و صفویان به تمرینات خود زیرنظر دکتر اکرامی و پرویز دهداری ادامه میداد. او سپس یکی از برجسته ترین بازیکنان باشگاه شاهین شد. و در مسیر آینده بهتری در کنار فوتبال تصمیم گرفت جهت شرکت در کنکور دانشگاه خود را آماده نماید، خوشبختانه در همان سال او در کنکور دانشکده پزشکی تبریز قبول شد و صد و هشتاد درجه مسیر زندگی او تغییر کرد. دکتر صفریان با وجود اینکه مشغول تحصیلات پزشکی خود بود یک لحظه از ورزش فوتبال غافل نبود و هر کجا که قدم می گذاشت تیم فوتبالی بنام شاهین آرایش میداد و همیشه هم موفق بود. در عکسها آرایش تیم شاهین تبریز را نشان میدهد که آقای دکتر صفریان در راس و نفر اول دیده میشود. مردم شریف تبریز علاقه بخصوصی به صفریان پیدا کرده بودند. در بازیهای قهرمانی کشور ایران تیم تبریز به فرماندهی دکتر صفریان توانست در مقام دوم قرار گیرد و در این سال صفریان به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. او بعلت درسهای فشرده دانشگاهی دعوت تیم ملی را قبول نکرد و به ادامه تحصیلات خود یعنی رشته پزشکی را ادامه داد و پس از اتمام تحصیلات خود، وشروع شغل پزشکی چه در جزیره خارک و یا مسجد سلیمان همیشه یار درماندگان بود و از هر نظر اگر کسی احتیاج به او داشت با تمام وجود در کنار آنها بود. او هنگامی که در جزیره خارک مشغول انجام شغل پزشکی بود، هر جمعه به گچساران میرفت و با کمک آقای بهرامی تیم فوتبال آنجا را تمرین می داد سپس این تیم در بازیهای قهرمان کشوری ایران که در اهواز انجام شد پس از تهران توانست در مقام دوم قرار گیرد.
دکتر صفریان پس از مسابقات قهرمان کشوری که در اصفهان، برای بازیهای المپیک ژاپن توسط آقای حسین خداپرست دعوت شد که بعلت سال آخر دانشکده پزشکی همانطور قبلا اشاره کردیم خودداری کرد. دکتر صفریان پس از استعفا از شرکت نفت همان سال به استخدام دانشگاه بوعلی سینا در آمد و همان ابتدا ایشان را بعنوان رئیس فوتبال استان همدان برگزیدند. او پس از یکسال و نیم با دریافت بورس جراحی به امریکا اعزام شد و دوره مافوق جراحی را پس از یکسال به اتمام رساند و به ایران بازگشت و در دانشگاه همدان مشغول به کار شد و پس از یکسال بعلت تغییر و تحولات در ایران به امریکا مراجعت کرد. فراموش نشود که همیشه در کنار یک مرد موفق، یک همسر با گذشت مثل خانم نرگس صفریان وجود داشته و چراغ راهنمای آن مرد میباشد که در عکس دو نفره دیده میشوند. گفتنی راجع به دکتر صفریان زیاد است ولی ما به همین جا اکتفا می کنیم.
در دو عکس دیگر تیم شاهین تبریز به رهبری دکتر صفریان و در قهرمان کشوری مشهد دیده میشود.

1581-51