1585-77

رسول ارونقی کرمانی رمان نویس
و روزنامه نگار قدیمی به خاطره ها پیوست

1585-79

در غروب جمعه 20 اکتبر رسول ارونقی کرمانی رمان نویس معروف و سردبیر مجله اطلاعات هفتگی قبل از انقلاب و سردبیر و مدیر نشریه ماهانه واشنگتن دی سی تهران پست در سالهای اخیر در سن 87 سالگی درگذشت.
ارونقی کرمانی کار مطبوعاتی خود را در 22 سالگی با خبرنگاری در روزنامه اطلاعات آغاز کرد. او پس از مدتی به سمت سردبیری مجله اطلاعات هفتگی منصوب شد و 17 سال سردبیری این نشریه را برعهده داشت. دوره سردبیری ارونقی کرمانی در اطلاعات هفتگی را دوره ای «موفق» و «پرتیراژ» دانسته اند. از ارونقی کرمانی بیش از 25 اثر به صورت پاورقی یا در قالب کتاب مستقل منتشر شده است.
ارونقی کرمانی درآخرین روزهای حیات بعلت کمردرد شدید و ناتوانی جسمی چند هفته ای را در بستر بیماری سپری کرد. وی پس از انقلاب عازم امریکا شد و با تمام مشکلات مطبوعاتی در امریکا بعنوان سردبیر و صاحب امتیاز اولین شماره تهران پست را در ژانویه 1995 در واشنگتن بزرگ به چاپ رساند.
او در طول فعالیت های مطبوعاتی اش بیش از 25 جلد کتاب نوشت و تعداد بسیاری از داستانهای او به فیلمنامه تبدیل شد.
در دهه 50 از داستانهای او چندین اقتباس سینمایی صورت گرفته است. از جمله این اقتباس ها می توان به «امشب دختری می میرد» (1348) ساخته مصطفی عالمیان و «خاطرخواه» (1351) ساخته امیر شروان با بازیگرانی چون ناصر ملک مطیعی و فروزان اشاره کرد.
مجله تهران پست پس از درگذشت ارونقی کرمانی با مسئولیت و مدیریت فرامرز یگانه همچنان راه خود را ادامه خواهد داد.
درگذشت این مطبوعاتی با سابقه و نویسنده توانا را به خانواده محترم اش و به همکارانش در تهران پست تسلیت می گوئیم.

Professor George Chilingar
was honored in Hong Kong

1585-80

Professor George Chilingar was honored at The International Conference of Earth Sciences and Climate Change in Hong Kong.
He and two of his associates Dr. Matin Lackpour and Dr. Resvan Ramazani presented papers on Ozone Holes and Origin of Ice Ages.
He demonstrated that peaks in Sun irradiation precede peaks of CO2 concentration in the atmosphere. As sun shines more, CO2 evaporates from the Ocean water which is a great storehouse of carbon dioxide.

یک شنبه شب 10 سپتامبر
در لس آنجلس یک اتفاق یا بهتر، یک رویداد موسیقی

1585-81

در این شب طنین موزیک تا به اوج به رهبری «ابی قاسمی» آهنگساز، نوازنده و موسیقی دان و رهبر ارکستر بزرگ به نمایش گذاشته شد که هنوز صحبت درباره آن نیز هست. ابی قاسمی نام این برنامه را «اشکها و لبخندها» گذاشت که نامی دگرگون شده از نام اصلی فیلم The Sound Of Music که دربهترین سینماهای تهران و ایران نمایش داده شد.
ولی اکنون که در امریکا (لس آنجلس) نام این اثر بزرگ سینمایی روی یک شب آکنده از موسیقی ناب گذاشته شده از نظر من (علی نوری) به عنوان یک دوبلور و آنونسر سینما با بیش از نیم قرن بیش از 50 سال سابقه کار دوبله و دوبلاژ بخاطر آگاهی و تجدید خاطره با آن فیلم که در خاطرات نسل ما به زیبایی جایگزین شده، اشاره ای کنیم به سازندگان آن اثر جذاب سینما، تا تجدید خاطره ای دلپذیر شود.
«نام نقش آفرینان این اثر بزرگ سینمایی»
1- جولی اندروز Julie Andrews (نقش اول زن فیلم)
2- کریستفر پلامر Christopher Plummer (نقش اول مرد فیلم)
3- الینورپارکر Eleanor Parker و هنرپیشگان دیگر مانند ریچارد هایون Richard Hayon و کارگردانی رابرت وایز Robert Wise .
در شب موسیقی که در ویلشرایبل تیاتر به رهبری و نوازندگی ابی قاسمی به زیبایی و شکوه برگزار شد.
خانم هنرمند ندا پاترا با اجرای جالب و اجرایی با بچه ها برای آهنگهایی که روی آن آهنگها، تورج نگهبان ترانه ای دلپذیری خلق کرد که به یاد ماندنی است و چند نوجوان دختر و یک نوجوان پسر با ویلن و پیانو چه آهنگهایی را با استاد می نواختند. تا شبی بیاد ماندنی بسازند که ساختند!

علی نوری