1377-32

1377-33

روز پنجشنبه هفدهم اکتبر، دولتشاهی نمایشگاه خود را در Voce Di Gallery در خیابان Broadway شهر نیویورک افتتاح نمود که عده کثیری از هنردوستان و طراحان ایرانی وامریکایی دراین نمایشگاه شرکت کردند.این بار دولتشاهی شیوه کار خود را عوض کرده سوژه ها حماسه والهام از اشعار شعرای قدیم،خیام، حافظ،  نظامی ولوحه ای از کورش تهیه شده بود.
دولتشاهی پس از چهارده سال دبیر نقاشی دبیرستانها در سال 1961 به منظور مطالعه امور هنری به ایالات متحده امریکا سفر کرد و در شهر نیویورک اقامت گزید وپس از اعلام سوابق هنری وارائه نمونه هایی از کارهای خود از بدو ورود به سمت طرح نقوش پارچه Textile Designer در یکی از موسسات مشهور پارچه باقی شهر به کار مشغول گشت، شماری چند از طرح ها و نگاره های او در مجله های معروف Vogue Bazaar به چاپ رسیده و به عنوان منبع الهام از جانب طراحان برجسته ایرانی و نیز امریکایی مورد استفاده قرار گرفت. از جمله چهره پردازی های طراز اول دولتشاهی، افزون بر آنها که از سابق در موزه هنرهای ملی ایران استقرار یافته، تمثالی از جان اف کندی رئیس جمهور امریکا وهمسرش ژاکلین است که در سال آغاز اقامت درامریکا ترسیم شده و اکنون درکاخ سفید نگهداری میشود. و دیگری پرتره یادبود پرزیدنت کندی تهیه شده پس از مرگ است که فعلا در موزه تاریخ طبیعی شهر نیویورک قرار دارد.
آخرین اثر هنری دولتشاهی از نوع نقاشی، تابلوی فاجعه یازدهم سپتامبر است که مورد توجه فراوان واقع شده است بدین مناسبت از طرف رئیس جمهور امریکا و شهردار نیویورک تقدیر و تشویق نامه جهت مشارالیه  صادر شده است،کتاب معروف نقش و نگارهای ایرانی که با توصیف انگلیسی است سالها در سراسر جهان پخش و مورد استفاده طراحان می باشد، دولتشاهی معتقد است که هنرمندان واقعی کسانی هستند که آیندگان را در مشهودات خود ووقایع مهم زمان سهیم سازند، و در آثار یک هنرمند باید احساس و پیام وجود داشته باشد گرچه این هنرمند 52 سال از وطن وزادگاه خود دور است ولی هنوز پیوندش از فرهنگ وهنرغنی میهن خود قطع نگردیده. و قلبش سرشار از عشق به ایران وایرانی است.

1377-34

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.

گلچین هفته 21
1-پیش درآمد ماهور- از درویش خان – گروه شیدا
2-بنان- «می ناب» – آهنگ روح الله خالقی- شعر- حافظ
3-سیما بینا «افسانه» آهنگ جوادمعروفی – شعر نیما
4- شهابی – آهنگ کردی
5- سیمین غانم – «به سوزان» آهنگ علی تجویدی
6- عبدالوهاب شهیدی
7- دلکش- به کنارم بنشین – مهدی خالدی
8- رنگ ناز- استاد علینقی وزیری

گلچین هفته  22
1- برنامه ویژه نوروز- عید برعاشقان مبارک باد- باصدای مرضیه
2- مرشد مرادی – ابیاتی از سعدی و فردوسی
3- رنگی درماهور- از فرامرز پایور
4- سیما بینا- آهنگ «عزیزبشین به کنارم»
5- رنگ ناز- استاد علینقی وزیری- گروه مفتاح
6- شجریان – «بهار دلکش»
7- رنگ شور- ساخته – رکن الدین مختاری
8- دلکش
9- رنگ اصفهان – درویش خان
10- فریدون فرهی- شعر مشیری- آهنگ فرهاد فخرالدینی
11- سروش ایزدی – گروه فرامرز پایور
12- نادر گلچین

1377-35

 سیامک پویان نام و چهره ی نامداریست که هر اهل فرهنگی اورا می شناسد و برایش احترام ومنزلت قایل است زیرا هنرمندیست با فضیلت وآزاده. اونوازنده توانمند ضرب است و آگاه به موسیقی به ویژه موسیقی کلاسیک ایرانی. درگردهمائی های فرهنگی حضور می یابد و در جامعه ی ایرانی شور می آفریند.
وقتی می خواستم به علت حضور موثرش درجشن نامگذاری نخستین دانشگاه جهانی به نام مصدق در دانشگاه نورت ایسترن شیکاگوی در شهر شیکاگو بنویسم آقای دکتر حمید اکبری رئیس دانشکده بازرگانی و مدیریت دانشگاه گفت: پویان یک پیشینه ی درخشان از 25 سال پیش در دانشگاه دارد زیرا کنفرانس هایی که در شیکاگو برگزار میشد و ارکستری برنامه داشت سیامک پویان حضور تاثیرگذار داشت.
او به علت مهارت و توانایی اش در سازهای کوبه ای در دانشگاه سانتاباربارا تدریس می کند که درود گرم ما بر او باد.
فرهنگ فرهی

1377-36

مرتضی فرزانه خبرنگار وعکاس معروف و همکار عزیزمان، هفته قبل از سفر ایران به لس آنجلس بازگشت تا پایگاه خبری خود و یا بقولی عرصه شکار خبرهای هنری را دوباره فعال کند.
مرتضی با دست پر آمده ، با کوله باری از خبرها و عکس های استثنایی از ایران که می تواند هفته ها برای خوانندگان مجله جوانان جذاب باشد.

1377-37

برای اولین بار حمید طالب زاده خواننده محبوب نسل جوان، که با آهنگهای پرطرفداری چون «همه چی آرومه» به شهرت رسید، در کاباره تهران بروی صحنه میرود.
طالب زاده جمعه شب اول و شنبه شب دوم نوامبر همه آهنگهای محبوب طرفداران خود را در تهران کوچک اجرا می کند.
با طالب زاده در هفته های آینده گفتگو خواهیم کرد.

1377-38

نمایشگاه عکس ها و اسناد مربوط به تاریخ و فرهنگ و هنر گیلان، پس از نیمروز شنبه، 26 اکتبر در گالری سیحون لوس انجلس گشایش یافت.
در ابتدای گشایش این نمایشگاه، «مریم سیحون»، مدیر گالری، ضمن خوش آمد گویی به حاضران، افزود: «من از قبل با ابراهیم مروجی، مولف کتاب پیشگامان فرهنگ گیلان و سردبیر و مدیر مسئول مجله دادگر، از طریق رسانه آشنا بودم؛ تا اینکه توسط دوست عزیز چهل ساله ام خانم آترا سرتیپ پور که از خانواده های اصیل گیلانی است از سفر فرهنگی آقای مروجی به آمریکا مطلع شدم و از آن جایی که مادرم، زنده یاد معصومه سیحون، پایه گذار گالری سیحون، زاده ی گیلان بود، مصمم شدم تا در این گالری نیز نمایشگاهی از فرهنگ گیلان که از استان های فرهنگ پرور کشور است، برپا دارم و این گونه شد که این شب رقم خورد». در ادامه، ابراهیم مروجی، برپا دارنده ی نمایشگاه و سلسله همایش های «گیلان» در کشورهای مختلف جهان، ضمن تشکر از مدیریت گالری سیحون و خانواده های نجیب گیلانی ـ از جمله: جوادی، مشکاتی، سرتیپ پور، صحابی و …. ـ که بستر سازو همراه او در برپا داشت این برنامه بوده اند، یاد و خاطره ی معصومه نوشین (سیحون) بنیان گذار گالری معتبر سیحون را که در گذر زمان، خاستگاه بسیاری از پدیدآورندگان برجسته ی هنرهای تجسمی ایران بوده، گرامی داشت و در مورد چگونگی برنامه های خود در ایالات متحده آمریکا افزود: «من به دعوت دانشگاه مریلند و بنیاد فرهنگی دماوند به آمریکا آمدم و در این کشور، علاوه بر دانشگاه مریلند، در شهرهای” نیویورک” و “سانتا مونیکا” و “لوس آنجلس” و “ارواین” در خصوص تاریخ فرهنگ و هنر گیلان عزیز به ایراد سخن پرداخته ام و هدفم از این برنامه ها آشنایی هموطنان عزیز ایرانی و به ویژه امریکاییان ایرانی تبار با پیشینه ی فرهنگی و هنری غنی خط ی شمال ایران و به ویژه استان گیلان است». سپس، «گارن ترهوسپیانس» نماینده ی فرهنگی جامعه ی ارمنیان گیلان، در سخنانی از تعامل فرهنگی و هنری و اجتماعی صمیمانه ی اعضای جامعه ارمنیان گیلان با سایر اقشار مردم در این استان سخن به میان آورد و این روحیه را حاکی از فرهنگی والا و شکوفای مردم در این خطه دانست که همه ی اقوام و ادیان (از مسلمان و مسیحی و کلیمی و …) در طول تاریخ، در این استان همزیستی مسالمت آمیز و صلح آمیز داشته اند.در بخش دیگری از این مراسم، آقای فریبرز عزیزی و خانم شیدا مینا به اجرای آثارشورانگیزی از موسیقی گیلان و ایران پرداختند که با استقبال باشندگان روبه رو شد. همچنین بانوی شرقی  (دریا) هنرمند جوان، در لباس محلی ایرانی، به هنرنمایی پرداخت که اجرای هنرمندانه ی او نیز توجه حضار را برانگیخت. از جلوه های دیگر این مراسم، خوانش دست جمعی ترانه ی «گیلان جان» از سروده های زنده یاد جهانگیر سرتیپ پور، شاعر و ترانه سرا و گیلان شناس نامی استان بود که فضای نمایشگاه را شورانگیز ساخت.
لازم به ذکر است که ابراهیم مروجی تا کنون در کشورهای مختلفی همچون: ایران، امارات، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد و امریکا نمایشگاه های مختلفی را در معرفی فرهنگ گیلان برگزار کرده و همایش هایی را نیز در این باره، تحت عنوان «شب گیلان» برپا داشته است.
لازم به ذکر است که نمایشگاه گیلان، روز های 29 و 30 اکتبر (سه شنبه از ساعت 12 تا 5 عصر و چهارشنبه از ساعت 12 تا 3 عصر) نیز ادامه خواهد داشت.

1377-39

دومین بازارچه معرفی مشاغل و کاریابی توسط موسسه خیریه حمایت خانواده با همکاری رادیو ایران ای ام۶۷۰ در تاریخ  شنبه ۲۶ اکتبر در مرکز تجمعات انسینو برگزار شد و از ساعت ۱ تا ۴ عصر به طول انجامید.
در این بازارچه ۳ کارگاه آموزشی رایگان توسط دکتر شیرین نوروی و دکتر پیمان رئوفی و خانم مندی فرد برای جویندگان کار برگزار شد.
در کارگاه اول دکتر شیرین نوروی در رابطه با شناخت و عملکرد نیمکره های مغز و تاثیر آن در انتخاب رشته تحصیلی و شغل و حرفه صحبت کردند. در ادامه کارگاه مشترکی توسط توسط دکتر شیرین نوروی و دکتر پیمان رئوفی پیرامون نحوه انجام مصاحبه های کاری با مشارکت داوطلبین حاضر در برنامه برگزار شد. در آخرین کارگاه آموزشی نیز دکتر پیمان رئوفی در رابطه با نقش اعتماد به نفس در کاریابی و ماندگاری در شغل برای جویندگان کار مطالب مفیدی ارائه کردند.
همچنین خانم مندی فرد به جویندگان کار نحوه تنظیم سوابق کاری خود آموزشهایی ارائه کردند.
این بازارچه که با شرکت۲۶ غرفه از سوی صاحبان مشاغل و کارفرمایان از جمله ارتش آمریکا و شریف لس آنجلس برگزار شد و آنان  به معرفی فرصت های شغلی به جویندگان شغل و حرفه پرداختند مورد استقبال جمع زیادی از شرکت کنندگان قرار گرفت
دکتر شیرین نوروی در رابطه با برگزاری این بازارچه می گوید:
این بازارچه که با هدف ایجاد بستر مناسب برای معرفی فرصت های شغلی برای جویندگان کار و مشاغل برگزار گردید مورد استقبال خوبی از طرف کارفرمایان و جویندگان کار قرار گرفت و انگیزه ای برای ادامه روند برگزاری چنین برنامه هایی شد و نیز از برگزاری سومین بازارچه کاریابی در آخرین شنبه ماه اکتبر سال آینده خبر دادند.
در پایان دکتر شیرین نوروی از پشتیبانان و حامیان برنامه از جمله محصولات غذایی الماس و انجمن سازمان ملل شعبه لس آنجلس و دکترسحابی و دکترجوادی صمیمانه تشکر و قدردانی کردند.
برنامه بعدی گروه حمایت خانواده تور دو روزه به هرتس کسل و سالونگ می باشد که که ۹  و ۱۰  نوامبر همراه با اتوبوسهای لوکس، سمینار روانشناسی دکترشیرین نوروی و دکترپیمان رئوفی وموسیقی ایرانی برفرار خواهد بود.
جهت کسب آگاهیهای بیشتر با تلفن
818-344-6818 تماس بگیرید

1377-41

1377-40