1590-34

فيلم مستند “زندگى روى مرز” بار ديگر
تماشاگران سينماهاى آلمان را به خود جذب كرد

1590-53

فيلم مستند “زندگى روى مرز” با تهيه كنندگى بهمن قبادى و كارگردانى هشت كودك جنگ زده اهل شهرهاى كوبانى و شنگال است كه در كمپ هاى آوارگان زندگى مى كردند و داستان غم انگيز زندگيشان را زير سايه جنگ با داعش به تصوير مى كشد.
اين فيلم در پى موفقيت هاى متعدد بين الملى خود و به نمايش در آمدن در فستيوال هاى مختلف توجهات فراوانى به خود جلب كرد. همچنين در فستيوال هاى بين المللى برليناله و لوكاس در كشور آلمان حضور يافت و موضوع فيلمنامه آن نيز به سيستم آموزشى اين كشور و كتابهاى درسى كودكان راه يافت. اين فيلم بر روى مخاطبان اروپاييش تأثير فراوانى گذاشته و موجب گشت آنان درك بهترى از وضعيت سخت پناهندگان داشته باشند.
اكنون بعد از اين نمايش هاى موفق در كشور آلمان، اين فيلم مجدد بر روى پرده سينماهاى اين كشور باز خواهد گشت و در سراسر آلمان به نمايش همگانى در خواهد آمد. اين فيلم قسمت اول از مستندى دو قسمتى مى باشد كه قسمت دوم آن نيز به نام «زندگى در جاده» به زودى به اكران در خواهد آمد.

2 موزیک ویدیو از آلبوم سیاوش قمیشی آماده شد

1590-35

کمپانی کلتکس موزیک پس از گذشت یک هفته توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و در سراسر جهان بینندگان و شنوندگان خود را پیدا کند. کلتکس موزیک جایگاه موسیقی بزرگان هنر ایران با تاسیس APP و وب سایت حرفه ای خود این موسیقی ها را در اختیار طرفداران خود قرار دادند.
در این هفته با خبر شدیم دو موزیک ویدئو از آلبوم سرگذشت سیاوش قمیشی آماده پخش شد بنام قول و طبیعت از پنج موزیک ویدئوی سیاوش قمیشی که یکی از آنها سه شنبه هفته آینده از طریق صفحات مختلف Caltex Music تلویزیونهای مختلف ارائه خواهد شد.
و هم اکنون آهنگ خاطره انگیز «سوغاتی» ساختند زنده یاد محمد حیدری با اجرای زیبا و نواختن فلوت توسط موری خاکسار از کمپانی Caltex Music پخش شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دارا خسروشاهی مدیرعامل «اوبر» یک چهره افتخارآفرین ایرانی است

1590-36

خسروشاهی با سالانه 96 میلیون دلار حقوق صدرنشین 10 مدیرعامل معتبر جهان است
اینروزها نشریات معتبر جهانی از یک ایرانی موفق و غرورآفرین حرف میزنند، از دارا خسروشاهی که در 9 سالگی به امریکا آمده و بروی پای خود ایستاده و در 49 سالگی، مدیرعامل یکی از بزرگترین کمپانی های تاکسیرانی جهان «اوبر» شده و بقول نشریه امریکایی Wired همه استانداردها را در مورد مهاجرین شکسته است.
خسروشاهی از یک خانواده اصیل ایرانی می آید، که سالها در ایران قبل از انقلاب در بیزینس داروسازی و قوطی پرس بودند و بدنبال درگیریها در ایران همراه خانواده به فرانسه و سپس امریکا کوچ کردند خانواده همت کردند، دوباره زندگی خود را ساختند و او و دو برادرش بدنبال تحصیل رفتند.
دارا در سال 1991 لیسانس مهندسی بیوشیمی از دانشگاه براون گرفت در سال 2005 مدیرعامل کمپانی اکسپیدیا شد و سرانجام اخیرا بعنوان مدیرعامل اوبر با حقوق سالانه 96 میلیون و 400 هزار دلار دعوت بکار شد و از هم اکنون تحولات تازه ای را با توجه به ریشه های فرهنگی و اخلاقی خود در اوبر آغاز کرده است.

بنی شیرازی عکاس هنرمند درجامعه بین المللی هنر و سینما

و خلق لحظات زیبا برای عروس و دامادها

1590-37

«بنی شیرازی» عکاس هنرمند ایرانی اینروزها در هالیوود هم شناخته شده، چون از بسیاری از چهره های نامدار هنر و ورزش تصاویری زیبا و ماندنی گرفته که آخرین آنها تایرس گیبسون بازیگر و بازیگر NBA راشارد لوئیز است.
بنی شیرازی در سال 2013 بخاطر تصاویری که از مراسم عروسی بعنوان بهترین عکاس عروس و داماد در جامعه عکاسان شناخته شد و در سال 2015 بعنوان بهترین عکاس نامزدیها جایزه ارزشمندی گرفت و در مجله معروف تگزاس هیل معرفی گردید.
بنی شیرازی با احساس خود تصاویر را خلق می کند و لحظاتی که پر از خلاقیت و عشق است با دوربین هنرمندانه خود ثبت می کند که یادآور زیباترین لحظات انسانها باشد.

1590-38

سرامیک های سحر انگیز علی نژاد
در فستیوال هنری سالانه ملیبو

1590-54

هفته گذشته چهل و ششمبن فستیوال سالانه منطقه ملیبو در سواحل لوس آنجلس که به معرفی آثار نقاشی و مجسمه سازی مدرن اختصاص دارد بر پا بود و غرفه ای از آن در اختیار سرامیک های هنر مند برجسته ایرانی محمد علی نژاد قرار داشت.
علی نژاد که تحصیلات و بررسی های هنری خود را در رشته سرامیک در ایران – پاریس و هاوائی به پایان برده یک هنرمند سرشناس در میان دوستداران هنر مدرن بشمار می آید و سرامیک های او شیوه های بسیار زیبا ئی را از این هنر عرضه می کند. فستیوال هنری ملیبو طی سه روز جمعه- شنبه و یکشنبه بر پا بود و سرامیک های علی نژاد با استقبال زیاد هنر دوستان امریکائی قرار گرفت، بطوریکه نه فقط تعدادی از آنها به فروش رسید بلکه 2 نماینده گالری های اروپائی که در فستیوال ملیبو حضور داشتند از علی نژاد خواستند نمایشگاه هائی برای کشور های آنان ترتیب بدهد. علی نژاد تا به حال در چند گفتگوی مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی از جمله مجله جوانان و رادیو جوانان شرکت کرده است. او همراه همسر هنرمندش (ایستر) کارگاهی نیز برای آموزش هنر سرامیک ترتیب داده است.