1593-32

امیر نادری بعلت مشغله سینمایی،
از سفر به ایران عذرخواست

1593-33

امیر نادری که قرار بود با حضور دو فیلم خود در جشنواره منطقه ای اروند به ایران سفر کند، به دلیل مشغله زیاد از سفر به ایران عذرخواهی کرد.
قرار بوده با نمایش فیلم اخیر نادری «کوه» و همچنین فیلم قدیمی اش دونده در این جشنواره، خودش هم حضور داشته باشد ولی گویا از روز نخست هم این سفر را تائید نکرده بود و بعد توضیح داد که همزمان درحال ساخت فیلم جدید خود می باشد و امکان سفر ندارد.

وزیر فرهنگ روسیه از یک خواننده داخل ایران تجلیل کرد

1593-39

1593-40

«روسلان میلد زیخوف» وزیر فرهنگ جمهوری اوستیای شمالی آلابنا در روسیه، از «پیام عزیزی» یک خواننده مقیم ایران تجلیل کرد و به او تقدیرنامه ویژه ای اهدا نمود.
پیام عزیزی به همراه گروه موسیقی باقدسیان در سالن ارکستریون مسکو و سالن فیلارمونی جمهوری اوستیای شمالی روی صحنه رفت و بعد از اجرای برنامه وزیر فرهنگ روسیه، او را بدلیل صدای پرطنین و اجرای زنده و آهنگهای دلنشین ستود و موسیقی ایرانی را از غنی ترین موسیقی های جهان دانست.

فیلم های ایرانی درجشنواره های جهانی

موفقیت کوپال در کانادا
فیلم کوپال در سومین جشنواره فیلم های مستقل مونترال، جایزه بهترین فیلم را کسب نمود و جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز جایزه برد.
فیلم کوپال به کارگردانی کاظم ملایی برای هفتمین بار عنوان بهترین فیلم را صاحب شد و همزمان فیلم کوتاه «مردی که یادش میرفت نفس بکشد» ساخته سامان حسین پور در بخش بین المللی جایزه بهترین فیلم را بدست آورد.

1593-41

تندیس طلایی برای فیلم ایرانی
فیلم کوتاه 999999999 ساخته کریم عظیمی به عنوان بهترین فیلم کوتاه تجربی ، تندیس طلایی جشنواره بین المللی فیلم Phenicien فرانسه را ربود.
این فیلم قبلا جایزه بهترین فیلم طلایی لندن را هم کسب کرد.

1593-42

جایزه برای فیلم حیوان
فیلم کوتاه حیوان به کارگردانی بهمن و بهرام ارک جایزه خلاقیت جشنواره «مد» فیلم ایتالیا را بدست آورد.
این فیلم با پیروی از یک پدیده باستانی و اسطوره ای که با زمان حال پیوند می خورد ساخته شده است.

1593-43