1601-34

مری آپیک همیشه در صحنه

1601-42

در طی راهپیمایی اعتراض آمیز ایرانیان در سراسرامریکا و اروپا، چند تن از هنرمندان نیز در بیشترین صحنه ها نقشی فعال داشتند؛ شیفته به اجرای آهنگهای انقلابی پرداخت و هنرمندانی چون مری آپیک، پرویز صیاد، ماشامنش، علی فخرالدین در این راهپیمایی ها شرکت کردند، مری آپیک که در هر حرکت مردمی حضور دارد با دو سمبل، یکی پرچم ایران و یکی پارچه سفید سمبل مبارزه با حجاب شرکت کرده و مورد سئوال و استقبال مردم بود و مرتب با او عکس می گرفتند و بغل اش می کردند.

مدیرکل اسبق خبرگزاری پارس درگذشت

1601-35

جامعه مطبوعات ایران، درروزهای اخیریکی ازچهره های پر تجربه ونامدارخودرا ازدست داد.
ابوالحسن کمالی مدیرکل خبرگزاری سابق پارس که با وقوع تحولات سیاسی سال 57 ایران، ناگزیر به امریکا مهاجرت کرده ودرفینیکس اریزونا ساکن شده بود، درگذشت. وی هنگام مرگ بالای 90سال سن داشت. همسرکمالی نیزسه سال قبل در آریزونا بدرود حیات گفت.
شادروان کمالی هنگام تصدی مدیرکلی خبرگزاری پارس، چندین دوره عمده و پرهیاهوی تحولات سیاسی ایران را پوشش دادو همزمان با مدیریت خبرگزاری پارس ماهنامه فضا راکه نشریه علمی-فضائی بود منتشرساخت.
وی پیش ازترک ایران، همه اموال ودارائی خودرا به یک وکیل سپرد اما وکیل همه آنهاراتصاحب کرد و منکردریافت آنهاشد!
ابوالحسن کمالی سالهای آخرعمر را در خانه سالمندان فنیکس سپری کرد. از وی سه فرزندبنام های لیدا (که همسرامریکائی دارد) ومیترا که نقاش هنرمندی است ورویا برجای مانده اند. هفته نامه جوانان درگذشت شادروان ابوالحسن کمالی رابه فرزندان و خانواده آنمرحوم و جامعه مطبوعات درون وبرون مرزتسلیت میگوید.

همکاری عباس هژیر (ترانه سُرا) با تیم سازندگان فیلم موفق افسونگر ” The Charmer”
به کارگردانی سینماگر جوان میلاد عالمی

1601-39

1601-40

فیلم بلند سینمایی افسونگر ” The Charmer” به کارگردانی میلاد عالمی، با بازیگری سوسن تسلیمی، اردلان اسماعیلی و به تهیه کنندگی Stinna Lassen در چند کشور جهان به نمایش در آمد.
این فیلم که محصول یک کمپانی دانمارکی بنام Good Company Films APS میباشد در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ برای اولین بار در جشنواره فیلم سن سباستین اکران شد و جایزه منتقدان را از آن خود ساخت، سپس توانست ۷ جایزه دیگر، از جمله جایزه لورکای لوکزامبورگ، شیکاگو، پالم اسپرینگز و گوتنبرگ به دست آورد.
فیلم افسونگر The Charmer در تاریخ ۱۷ می در دانمارک، ۱۸ می در سوئد و پس از آن بزودی در نروژ، فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر اروپا، آسیا و ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.
عباس هژیر دو ترانه با آهنگسازی علیرضا صارمی برای این فیلم نوشته است.