1602-49

نمايش كمد (Closet) کار نمایشی تازه شهرام بروخیم

1602-35

شهرام بروخيم كه مدتها از پركارترين چهره های تئاتري ونمايشي لوس آنجلس بود بالاخره بعد از سكوت طولاني يك نمايش را براي صحنه آماده ميكند بنام كمد”.
شهرام كه مدتها برنامه راديويي در راديو جوانان و سپس 670AM اجرا ميكرد، حدود دوسال است كه براي برنامه رنگارنگ KIRN هر هفته نمايش كوتاه مينويسد و علاقمندان زيادي پيدا كرده است. شهرام نمايش جديدش را در رابطه با مسائل مهم هموسكشواليتي در ميان ايرانيان خارج از كشور بسبك كمدي و اجتماعي نوشته و بدنبال بازيگران مناسب براي نقشهاي آن بوده است. شهرام ميگويد بر خلاف انتظارم بازيگران ايراني براي اجراي چنین نقشی روی خوش نشان نمی دهند و با آنكه يكي از اولين أصول بازيگري اختلاف گذاشتن بين نقش بازيگر و خود بازيگر است، ميگويد افرادي كه از نظر سن و بازيگري مناسب هستند مایل به بازي در نقش هموسكشوال نميباشند. به هرحال من مطمئن هستم يك بازيگر حرفه اي ميداند كه مردم فرق نمايش و واقعيت را بخوبي ميدانند. شهرام ميگويد بنظر من هموسكشواليتي را باید عمیقا شناخت و باید دانست که نه تنها در هیچ شرایطی از ارزشهای انسانی کم نمی کند بلکه شخصیت های تازه ای را نیز ارائه می دهد و اتفاقا بيشتر ايرانيان هم با مشكلاتي كه براي هموسكشوالها و خانواده آنها وجود دارد آشنا هستند.

1602-34

1602-39

کتاب هزارسال سکوت، نوشته دکتر ژوزف ملیک هوسپیان
از نفوذ و تاثیر مسیحیت بر تاریخ و مردم ایران می گوید

1602-40

دکتر ژوزف ملیک هوسپیان، پژوهشگر، نویسنده و پزشک عالیقدر، با کتاب تازه خود: «هزارسال سکوت» دریچه های تازه ای از نفوذ و تاثیر مسیحیت در تاریخ و زندگی مردم ایران به روی ما می گشاید.
دکتر هوسپیان که رشته پزشکی را در دانشکده پزشکی شیراز پایان داده و در امریکا موفق به دریافت تخصص در بیماریهای داخلی و جهاز هاضمه شده، اولین پزشک متخصصی است که دستگاه های کولونوسکپی و آندوسکپی جهاز هاضمه را برای تشخیص دقیق بیماریها از جمله خونریزی و سرطان های جهاز هاضمه به ایران برده و سالها به پزشکان تعلیم داده است و با شیوه های تازه و ابتکاری خود موفق به تشخیص بسیاری از بیماریها در ایران شده بود از جمله تب مدیترانه ای که در کنفرانس های جهانی درباره اش سخن گفت.
دکترهوسپیان بدنبال نگارش کتاب های پرطرفداری چون: ایران و ارمنستان در گذرگاه تاریخ، ریشه های عمیق مسیحیت در ایران و میان اعراب، خاطرات پراکنده سه پزشک، اینک با کتاب هزار سال سکوت، به پیچ و خم تاریخ سفر می کند و درباره نفوذ و تاثیر مسیحیت در ادوار مختلف در ایران سخن می گوید.
از بازتاب تعلیمات مسیح در شاهنامه، شاهانی که همسران مسیحی داشتند و یا تمایلات مسیحی داشتند که همه این مسائل با بهره از کتب مستند و تاریخی، کتابخانه های بین المللی و استفاده از منابع تاریخی، ادبی و اجتماعی و فرهنگی و استناد به سخن و دیدگاه نامداران تاریخ و ادبیات، مطرح کرده است.
از همسر مسیحی انوشیروان، تا مسیحی شدن ملکه شاپور اول، تا رفتار پسندیده نادرشاه با مسیحیان، سپس از نقش کلیسا در دایر کردن بزرگترین دانشگاه های جهان منجمله اکسفورد، کمبریج، هاروارد، ییل و پرینستون، که دانشمندان از هر قوم و ملت و رنگ و مذهبی در آن تحصیل کردند.
دکتر هوسپیان به دیدگاه چهره های نامدار درباره مسیح و مسیحیت با استناد به کتب و مجموعه ها و اسناد و مدارک پرداخته و برای نخستین بار تاثیر مثبت مسیحیت را به ایران و ایرانی نشان داده است.