1379-67

1379-55

یکی از اعضای گروه موسیقی «فری کیز» که در نیویورک مستقر بوده اند، به چهارعضو  گروه موسیقی «یلو داگز» شلیک کرده که سه نفر از آنها کشته شدند و دیگری مجروح شده است.
 فرد ضارب علی‌ اکبر محمدی رفیعی  بوده که پس از شلیک به پشت بام رفته و خودکشی کرده است. نام سه موزیسینی که کشته شده اند، سروش و آرش فرازمند و علی اسکندریان عنوان شده است.
ضارب علاوه بر شلیک به این سه‌ نفر، ساسان صادق پور اسکو را زخمی کرد، ساسان، ۲۲ ساله، هم در زمان شلیک در خانه بود، اما پس از مداوای بازوی زخمی‌ اش از بیمارستانی محلی مرخص شد.
گروه “یلو داگز” هفت سال پیش در تهران تشکیل شد و با فیلم “کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد” ساخته بهمن قبادی به شهرت رسید.
این گروه در سال های اخیر در بروکلین نیویوک فعالیت داشت. گروه “یلو داگز” در بین بسیاری از ایرانیان ساکن خارج از کشور از محبوبیت برخوردار بود.

1379-56

فرهاد ناصربخت درگذشت و دریغ و درد.
او از پیشکسوت های فوتبال بود وقتی هنوز تحول نیافته بود اما به دورانی که فوتبال و فوتبالیست های پرتوان اعتبار و آوازه ای داشتند. و او  از احترام و محبوبیتی فوق العاده برخوردار بود هم میان فوتبالیست هایی چون قلیچ خوانی که خود از کارآمدان فوتبال بود و هم میان هواداران فوتبال. به لوس آنجلس که آمد خانه ای داشت مصفا وخانواده و به ویژه همسری مقاوم که یکسره در کنار شوهرش بود و او را با شور و عشق می پائید . فرهاد با اینکه از پا محروم شده بود  اما انرژی آفتاب را داشت که بازتابی گسترده داشت. خانه اش به راستی گلخانه ی محبت وعشق بود همین یکی دو ماه پیش بود که وقتی دیدمش به وجد آمدم چرا که سرپا بود و بالنده، چهره ای تابناک و چشمهایش فروزان ناگهان شیشه های گلخانه اش شکست از پا در آمد به بیمارستانش بردند کلیه اش از کار افتاده بود و رگهای قلبش گرفته بود. پایش آب آورده بود و به حال کما رفته بود. مهین ناصربخت است که امروز  سرگشته است و مگر می تواند مرگ یک دوست، یک همراه و یک همدل را تحمل کند.  به این بانوی پرمقاومت و دوست داشتنی و فرزند برومندش فرشاد و دخترش مهتاب  تسلیت می گوئیم.

سردبیر و کارکنان مجله جوانان

1379-57

مرتضی قمصری همکار عزیزمان، هفته قبل خواهرش را در ایران از دست داد. مرتضی در پی این بودکه یا به طریقی بدیدار خواهر و مادرش برود و یا آنها به طریقی به امریکا بیایند که میسر نشد.
مرتضی مرتب با خواهرش در تماس بود و برای درمان او دست به هر اقدامی میزد ولی متاسفانه خیلی زود او را از دست داد.
مجله جوانان این سوگ بزرگ را به مرتضی قمصری، اسی قمصری و خانواده محترم صمیمانه تسلیت می گوید.

1379-58

پیش از آنکه به قول زاون قوکاسیان سینماشناس و منتقد پر آوازه ونامدار «سینمای سنگی شده ی ایران» در نیمه دوم دهه ی چهل با ظهور کارگردانان جوانی که دنیای پرخون جاندار خود را به سینما تزریق کردند و موسیقی وترانه ی رادیو تحول بیابد او بود و خبرنگار عکاس مجله ها بود که بیشترین آنها مجله هایی متعلق به موسسه اطلاعات. او با ستاره های سینما ارتباط مودت آمیز داشت همینطور با کارگردانان، با خواننده ها و آهنگسازها وترانه سراها. هر سردبیری نیاز به یکی از آنها داشت. چه برای چاپ تصویر روی جلد وچه برای شرح زندگی شان و فعالیت ها وبرنامه هاشان کافی بود فقط تلفنی به اوبزند وقتی در دهه ی دوم هزار وسیصد وچهل سینما و موسیقی ترک برداشت و شخصیت هایی مانند بیضایی، مهرجویی و تقوایی، علی حاتمی، جلال مقدم و کیمیایی و… هم آمدند ودر موسیقی مرتضا حنانه آمد و محمدرضا لطفی و استاد زنده نام ابوالحسن صبا ارکسترهایی تشکیل دادند. استاد نامدار روح الله خالقی کارخود را وسعت داد و بر تعداد اعضای ارکسترها افزود و موسیقی وترانه با شعرهایی از استادان نامدار حساب و کتابی پیدا کرد و سینما و موسیقی اوج  گرفت و برکشید و بالید باز هم  بود او انقلاب شد او هم سرانجام غربت را بر گزید. باز هم اینجا بود چرا که عشقش سینما و موسیقی بود اینجا  هم که خواننده بیشترشان همان خواننده های ایران بودند: دوستان قدیمی، سینما، حذف شده بود حالا با خبرنگار عکاسی روبروهستیم که یک ویژگی استثنایی دارد حافظه ی درازمدت و کمتر کسی را می توان یافت که با این پیشینه ی طولانی هنوزعشق به حرفه قوه ی محرکه اش باشد، سرپا و قبراق، بی توقع باشد و فروتن وحالا پنجاه سال بیشتر خاطره دارد شیرین و شنیدنی  که ما را به سالهای جوانی میبرد واز آنهایی میگوید که یا در میان ما نیستند و یا فصل رنگین سالهای پیری را تجربه می کنند که  چه فصل دلپذیری است اگر میخواهید خاطرات او را بشنوید رادیو جوانان را بشنوید کلاه به احترام از سر برگیرید و به مرتضی فرزانه درود بفرستید که هنوز قدرش ناشناخته مانده است.

فرهنگ فرهی

1379-59

محمد خردادیان برای اولین بار در برنامه بازتاب جوانان رادیو بدون رتوش همه چیز را برملا می سازد.
محمد خردادیان معلم و چهره معروف رقص ایرانی،هفته آینده دوشنبه 18 نوامبر از ساعت 12 تا یک بعد از ظهر و 11 تا 12 شب در برنامه بازتاب شهرام بروخیم و فرشته فر برای اولین بار ماجرای هم جنس گرایی خود و حوادثی که براو گذشته پرده بر می دارد و بدون رتوش حرفهای خود را میزند.
از شما دعوت می کنیم تا به این گفتگوی جنجالی گوش بدهید.

1379-60

آهنگ جدید لیلا فروهر بنام «عشقم» هفته گذشته از طریق رسانه های خارج از کشور پخش شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت ملودی متفاوتی که توسط آهنگساز و تنظیم کننده مطرح روز عارف شکوری جوانی که در مدت کم با اکثر خوانندگان مطرح همکاری دارد. کارهای او بسیار تازه و متفاوت است و نوازنده چندین ساز به ویژه ویلون است. اشعار این کارها ازجوانان داخل کشور است که نوع خاص خود را دارد و حرف روز میباشد. ویدئوی زیبای این کار توسط سیروس کردونی ساخته و پرداخته شده که اونیز از مطرح ترین کارگردان امروز جامعه هنری است و با سلیقه  نسل امروز پیش میرود.  و این کار حاصل کار جمعی گروهی حرفه ای می باشد. لایت و نورپردازی گلبرت و میکاب و مو هانری زادور که هر بار سعی دارد چهره ای تازه ومتفاوت بسازد و طراح لباس Simin Disyne که بیش از 20 سال است با لیلا همکاری دارد و همینطور فریبا فروهر که تهیه کننده ویدئو میباشد با همکاری رامین اولادی و این کار توسط کمپانی مطرح روز آونگ در رسانه های مطرح و سایت های اینترنتی پخش و ارائه شده است.
هفته آینده مصاحبه رادیویی لیلا فروهر را با رادیو جوانان در مجله جوانان می خوانید.

1379-61

1379-62

در نشستی‌ صمیمانه با خانم پوپک مظفری مسوول پروژه بازارچه کاریابی رادیو ۶۷۰ای ام ایشان بيان كردند که این بازارچه با همکاری گروه حمایت خانواده روز شنبه اکتبر ۲۶ با موفقیت کامل انجام شد. در این برنامه تعداد زیادی از کارفرمایان حضور داشتند که جویندگان کار می‌توانستند از بین آنها انتخاب کنند. خانم مظفری در ادامه گفتند که در این شرایط خاص اقتصادی بسیار مهم است که بتوان برای جامعه خود کاری مفید انجام داد. هدف رادیو و گروه حمایت خانواده از این برنامه این بود که کارفرمایان و جویندگان کار را در زیر یک سقف گرد هم بیاورند تا جستجوی آن دو را تسهیل کرده و با برگزاری سمینارهای مفید  جویندگان شغل را راهنمایی کنند.
خانم مظفری از همکاران خود در رادیو به ويژه آرش حفيظي و عليرضا حكمت شعار و داوطلبین گروه حمایت خانواده که در اجرای این برنامه یاری رساندند سپاسگزاری کرد. ایشان اضافه کردند که در آستانه‌ی سال نو میلادی رادیو ۶۷۰ در حال برنامه ریزی برای جمع آوری اسباب بازی‌های نو برای هدیه به کودکان نیازمند می‌باشد که به زودی از طریق موج رادیو اطلاع‌رسانی خواهد شد.

1379-65

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.

گلچین هفته 28
نادرگلچین-سیما بینا-شجریان -مرجان-ناصرمسعودی، گیلکی-دلکش -سروش ایزدی – شهابی – کردی – رنگ ماهور

گلچین هفته 29
پیش درآمد – افشاری درویش خان – بنان- شجریان – دلکش- محمد گل ریز – سروش ایزدی- گلچین – سیما بینا – رنگ پریچهر و پریزاد- درویش خان

1379-68

یکشنبه ۱۰ نوامبر ، شبانه سیحون ، برنامه  خود را به افتخار فریدون فرح اندوز و صدای جادویی‌ بی‌ بدیلش ، به مناسبت سی‌ دی جدیدش ، ” حجره شمس ” بر پا کرد .
شبانه سیحون “شب شمس” در خانه پر مهر دو دوست فرهنگ و هنر دوست، مهندس بدیعیان و همسر پرمهرشان با حضور بسیاری از هنرمندان نامی‌  و چهره‌های شناخته شده، شبی سرشار از شعر و موسیقی بود.
در این برنامه ، فریدون فرح اندوز با صدای بی‌ بدیلش و اشعاری که بسیار زیبا انتخاب کرده بود، با دف مهرداد نقیبیان، همراهی شد و بینندگان را مسرور کرد .
هنرمندان بسیاری ، اجرای موسیقی و آواز داشتند.
دوستان هنرمند، لیلا محمدی با صدای جادویی، بهنام ضیایی، ونداد مساح زاده، علی‌ سنایی، علی‌ امیر حسنی، اجرای استثنایی نصیبه و ‌مهدیه عبدالهی، کار زیبای آریا سرتیپ پور و بانو خجسته با صدای مخملین که با اجرای زیبایشان، “شبانه سیحون” را گلباران کردند
همایون خسروی ، چهره آشنای جامعه فرهنگی‌ هنری، مدیریت بخش موسیقی را به عهده داشت و اجرای زیبایی‌ تقدیم حضار کرد.

1379-66