1624-27

مادر و دختر هنرمند آپیک یوسفیان
و مری آپیک در هالیوودبال

1624-28

1624-29

دو چهره محبوب تئاتر، تلویزیون، سینما، مری آپیک و آپیک یوسفیان هفته قبل به دیدار ارکستر؟؟سنفونیک و موزیک بیادماندنی بتهون رفتند. جالب اینکه ایندو در یک مدرسه موسیقی در ایران فارغ التحصیل شدند و هر دو بدلیل عشق به موسیقی کلاسیک همچنان پیگیر این موسیقی بودند ضمن اینکه شانه به شانه هم در صحنه تئاتر، تلویزیون، سینما در طی سالها پیش رفتند.
تصویری که می بینید به دوران طلایی هنر در ایران برمی گردد، زمانی که مری آپیک بمناسبت مهاجرت به آمریکا روی جلد مجله جوانان رفته بود.

برنامه جذاب رادیویی صبح به خیر لس آنجلس

1624-30

1624-32

یکی از جذاب ترین و پرشنونده ترین برنامه های رادیو ایران 670 AM، برنامه صبحگاهی «صبح به خیر لس آنجلس» است که از سوی ساسان کمالی، گوینده مطلع و پرسابقه رادیو وتلویزیون در ایران و خارج انجام می گیرد. همکاران کمالی در این برنامه منتخب ایرانیان در سراسر کالیفرنیا، خانم لیدا حنائی، گوینده پرتوان و حسین مجید چهره با سابقه رادیو تلویزیونی است.
ذکر این نکته ضروری است که خوانندگان عزیز مجله جوانان در سرتاسر جهان می توانند با نصب یک APP جدید ساده و رایگان بر روی تلفن همراه خود از شنیدن این برنامه لذت ببرند.
در «صبح بخیر لس آنجلس» مجموعه ای از مباحث علمی و اجتماعی، انعکاس اتفاقات و رویدادهای جالب دنیا، اخبار، رویدادهای ورزشی و ادبی و در کوتاه سخن یک برنامه آگاهی دهنده و سرگرم کننده جذاب و آموزنده است.
شاید لازم به یادآوری باشد که همکار قدیمی ما پرویز قاضی سعید هم هرهفته روزهای سه شنبه به بررسی آخرین مسائل سیاسی در این برنامه می پردازد.
«صبح به خیر لس آنجلس» از 6 بامداد تا 9 صبح موزیکهای شنیدنی و گاه خاطره انگیز را برای شنوندگان خود پخش می کند.

نگاهی به کتاب «تلاش صد ساله ملت ایران»

1624-33

علی لیمونادی، تهیه کننده و کارگردان، پژوهشگر و موسس بنیاد پژوهش و آرشیو ایرانیان در آمریکا به تازگی جلد دوم کتاب “تلاش صدساله ملت ایران “را منتشر کرده است.
این کتاب توسط بنیاد پژوهش و آرشیو ایرانیان با ویرایش قاسم بیک زاده و به قیمت ۳۰ دلار روانه بازار کتاب شده است که توسط مرکز پخش کتاب و انتشارات پارس لس آنجلس توزیع می شود. پیش از این جلد اول این کتاب با استقبال خوب مخاطبین ایرانی و پژوهشگران مواجه شده بود و نویسنده در جلد دوم به بررسی و گفتگو با اندیشمندان و سیاستمداران و هنرمندان پرداخته است.
در جلد دوم کتاب پژوهشگر در گفتگو با سیاست ورزان، جامعه شناسان، نویسندگان، شاعران و روزنامه نگاران سعی در انتقال تجربیات آنان درباره شرایط کنونی و راهکارهای مواجه با وضعیت جامعه ایران معاصر پرداخته و تلاش دارد از مجموعه این گفتگوها به راهکار مشخصی بپردازد.
داریوش آشوری، علی امینی، ابوالحسن بنی صدر، محمد علی جمالزاده، فریدون جم، مسعود بهنود، علی اصغر حاج سید جوادی، اسماعیل خوئی، حسن شریعتمداری،بزرگ علوی، عبدالکریم لاهیجی، فرهنگ هلاکویی، فریدون هویدا و… ازجمله شخصیت هایی هستند که در گفتگوهای علی لیمونادی با آن ها، نگرش ها، موانع و راهکارهای مرتبط با تلاش های ایرانیان در یک قرن اخیر به چالش کشیده شده است.
جذابیت مطالعه ای مجموعه را باید در تنوع نگاه ها و طیف های موجود در گفتگو ها و همینطور نقطه نظرات گاه متضاد با هم دانست. شاید این مهمترین ویژگی انتشار این مجموعه است که مخاطب به آسانی با مطالعه کتاب می تواند به مجموعه ای از تجربیات متفکرین و نویسنده ها و سیاست پیشگان دست یابد، که حتی ممکن است در شرایط عادی بخاطر تنوع و تضادهای فکری شان حاضر نباشند دور هم جمع شوند و یا به اصطلاح قهوه ای با هم بنوشند و ساعتی را با یکدیگر بگذرانند. از ویژگی های دیگر این کتاب آزاد گذاشتن مخاطبان است و به نظر می رسد پژوهشگر نخواسته است نسخه ای نهایی در جمع بندی کتاب داشته باشد. اصطلاح پایان باز که در سینما تعریف می شود برای جمع بندی این گفتگوها گزینه مناسبی است و در همین راستاست که مخاطب می تواند بعد از خواندن هر گفتگویی با ذهن خود درگیر شده و به تحلیل نهایی بپردازد و یا نقطه نظرات متفاوت را با یکدیگر مقایسه کند. به هرحال تلاش صد ساله ملت ایران برای خوانندگان ایرانی زبان و پژوهشگران می تواند کتابی جذاب و خواندنی باشد.