1655-18

درگذشت خشایار الوند

1655-14

درگذشت ناگهانی خشایار الوند، نویسنده و طنزپرداز سینما و تلویزیون در ایران، بسیاری را به سوگ کشاند چرا که خشایار دراوج شهرت و محبوبیت در 51 سالگی، براثر ایست قلبی، در خانه خود در تهران، درحالیکه فرزند نوجوان اش تلاش برای نجات پدر می کرد، از دست رفت. خشایار برادر سیروس الوند کارگردان نامی و خواهرزاده عباس پهلوان روزنامه نگار سرشناس است.
خشایار از سال 1983 بعنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز وارد سینما شد و همکاری با سیروس الوند را با فیلمنامه: مزاحم و برگ برنده ادامه داد و همزمان مجموعه های طنز خود را ارائه داد و بسیاری از سریال ها و برنامه های طنز تلویزیونی براساس نوشته های او ساخته شد که شامل: نقطه چین، شب های برره، قهوه تلخ و… می شود.
مجله جوانان در سوگ خشایار عزیز با خانواده محترم و همسر و فرزندان او، با سیروس الوند عزیز و همکاران نازنین عباس پهلوان و خانواده های محترم الوند و پهلوان شریک است.

همکــاری دو نســل

1655-15

پس از موفقیت فیلم سینمایی «افسونگر» به کارگردانی میلاد عالمی و بازیگری سوسن تسلیمی که عباس هژیر دو ترانه با آهنگسازی و تنظیم علیرضا صارمی برای این فیلم نوشته بود، اینک کار مشترک دیگری بنام «قرارِ ما» از این دو، از سایتهای معتبر خارجی و ایرانی از جمله «نواهنگ»، «بیاتو»، «اسپاتی فای» و سایر کانالهای شناخته شده پخش میشود.
عباس هژیر شاعر و ترانه سُرای نسلِ پیشین و علیرضا صارمی خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده ی جوان نسل امروز همکاری و رفاقت خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز نمودند که هر دو ساکن استکهلم سوئد هستند.
علیرضا صارمی در مسابقه ی «استیج» سال ۲۰۱۶ برنامه ی تلویزیونی «من وتو» مقامِ اول را بدست آورد و توانست با اجرای چند آهنگ به موفقیتهای چشمگیری برسد.
علیرضا صارمی در هنرستان و در رشته برق سنگین تحصیلات خود را به پایان رسانده و همچنین در رشته آهنگسازی و آواز نزد استاد حمید پناهی تعلیم دیده است، وی بعد از اتمام دوره متوسطه تحصیلات خود را در رشته نوازندگی پیانو در دانشگاه ادامه داد .
همکاری این دو از دو نسل، کماکان ادامه دارد و بزودی کارهایی متفاوت تقدیم هنردوستان خواهد شد، ترانه ی دیگری از این دو بنام «آتش از یخ» مراحل پایانی میگذاراند.

جشن پنجمین سالگرد
Beyond Vision Music Foundation

1655-16

طی تماسی با هنرمند ارزنده سعید دیهیمی با خبر شدیم که سازمان غیرانتفاعی Beyond Vision Music Foundation در حال تدارک برای برگزاری جشن پنجمین سالگرد تاسیس موسسه در تاریخ 2019/05/05 می باشند. این سازمان تنها موسسه در آمریکا می باشد که بطور خصوصی و گروهی موسیقی را بصورت تخصصی به افراد روشن دل و یا کم بینا بطور رایگان آموزش می دهند.
در حال حاضر این موسسه دارای 30 هنرجو می باشد که در نظر دارد با برگزاری جشن ها و جمع آوری کمک های هموطنان خیرخواه به تعداد هنرجویان بی افزاید.
در همین راستا در جشن پنجمین سال تاسیس، با حضور و اجرای استاد بی بدیل موسیقی ایران انوشیروان روحانی در سالن مجلل Royce Hall UCLA به همراه مجری توانا شهرزاد اردلان گرد هم می آییم.
مجله جوانان در نظر دارد در هفته های آتی در گفته گویی اختصاصی از نحوه اجرای برنامه با حضور برادران دیهیمی و انوشیروان روحانی را به اطلاع برساند.
برای اطلاع بیشتر با شماره 8283-881-818 تماس گرفته یا به وب سایت Beyondvisionmusicfoundation.com مراجعه نمایید.