1381-56

1381-47

موج عاشقانه فیلم «مسافر» فضای لوس آنجلس را فرا می گیرد و همه کسانی که بدیدن این فیلم آمده بودند قصه گیرای آن را دهان به دهان به یکدیگر تعریف کرده و در مورد صحنه های عاشقانه این فیلم که در یادها می ماند به بحث و گفتگو می پردازند.
از دوستان اهل فن تا سینماگران ایران از مردم عادی تا هنرمندان نامی و مردمی در گوشه و کنار شهر در مورد فیلم «مسافر» هاتف که اکران بسیار موفقی را در هفده نوامبر پشت سر گذاشته سخن می رانند و به نقد آن می پردازند.
برنامه سازان رادیو، و تلویزیون های مختلف فیلم «مسافر» هاتف را می کاوند و از خط داستان تا بازیگران آن وهمینطور از بودجه بسیار محدود و باور نکردنی آن سخن به میان می آورند و این اولین تجربه سینمایی هاتف را با توجه به محدودیت های ساخت آن کاری گیرا و استثنایی می نامند – گفتنی اینکه مدیریت سینمای Majestic Crest Theatre طبق قراردادی فیلم هاتف را همین یکشنبه در این سینما برای دومین بار به نمایش می گذارد. موفقیتی که هاتف را پر انرژی راهی سیاتل می کند تا یکشنبه 8 دسامبر اکران مسافر  را به ایرانیان سیاتل ارائه دهد- گوئی این سفر سفری طولانی خواهد بود چرا که تماس ها از دیگر نقاط امریکا برای اکران فیلم «مسافر» هاتف ادامه دارد و این فیلم بزودی راهی کانادا و اروپا می شود تا ایام کریسمس و نوروز هدیه ای عاشقانه باشد به دوستداران فیلم های مستقل که  ریشه در دل جامعه دارد وبی ادعا بر روی پرده های نقره ای می درخشد.
این فیلم شب یکشنبه اول دسامبر در 1262 وست وود بلوار یکبار دیگر درMajestic Crest Theatre و یکشنبه 8 دسامبر در Kirkland Performing Center شهر سیاتل به نمایش در می آید.

1381-48

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.

گلچین هفته  33
پیش درآمد ماهور- مرتضی خان نی داوود -شجریان -عهدیه -محمدخوانساری -سیما بینا -هوشنگ ظریف -نادر گلچین

گلچین هفته 34
درویش خان -مرضیه -نادرگلچین-عهدیه – قمر و شهیدی-سیما بینا -شجریان

1381-50

1381-49

به زودى وبراى اولين بار Iranian  cinema ideals درزيباترين و مجلل ترين تالار هاليوود برگزارميشود، شماعزيزان ميتوانيدبه صورت حضورى و غيرحضورى شانس و استعداد خود را در بازيگرى،آواز،نوازندگى،شعر،فيلمبردارى،تدوين،حركات موزون و … نمايان كنيد،اين برنامه از بهترين شبكه ايرانى و از سايت ايران پراود پخش خواهد شد و انتخاب شدگان در چند فيلم كوتاه بين المللى و سپس درفيلم بلند سينمائي حضور خواهند داشت،براى دريافت اطلاعات بيشتر و فرم ثبت نام با ايميل آدرس زیر ارتباط برقرار بفرماييد.

[email protected]
   Tel:818-458-2001   facebook: iranian cinema ideals

1381-51

لیلا فروهر بازیگر و خواننده ایرانی سبک موسیقی پاپ است. وی در خانواده‌ای هنرمند از مادری هنرپیشه به نام فرنگیس فرحزادی به دنیا آمد. پدرش جهانگیر فروهر از هنرپیشه های خوب سینمای ایران بود .وی از ۳ سالگی به نقش آفرینی در تئاترهای مختلف در تئاتر سپاهان اصفهان در کنار پدر و مادر خود و ارحام صدر پرداخت. در ۵ سالگی اولین فیلم خود را به نام «مراد و لاله» و سپس در «خروس جنگی» بازی کرد. در کودکی در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد که معروف‌ترین آنها سلطان قلبها با حضور محمدعلی فردین،آذر شیوا و… بود. لیلا از ۱۴ سالگی خوانندگی را به طور حرفه‌ای آموخت و خواند و خالق آثاری شد از جمله: شمیم، دو پرنده، کلاغ‌های خبر چین، قصه عشق و…  اما همه اینها کارنامه هنرمندی است که بطور یقین نوشتن و تعریف مرا احتیاج ندارد.  آن چیزی که برای من  مهم است و دلیل نوشتن این مطلب می شود نقشی که به عنوان یک زن هنرمند در شرایط ایران بعد از انقلاب به عهده گرفت و در تمامی این سالها همیشه در نمایش های سیاسی پرویز صیاد  بازی کرده و نشان داده هنرمندی مسئول است که ترسی از خطر ندارد!
از جمله کارهای زیبای لیلا فروهر دسته گلی بود که بنام خود برای مراسم در گذشت ناصر حجازی ، دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران فرستاد تا بازهم بگوید که هنرمندی در کنار مردم است!
 لیلا فروهر از جمله کسانی بود که در بعد از انقلاب توسط  آیت‌الله محمدی گیلانی حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی به دادگاه احضار شد و  او را ممنوع الخروج کردند. تا اینکه هفت سال بعد لیلا در سال  در نوامبر 1986میلادی به طور قاچاقی از ایران خارج وعازم فرانسه شد وبعد از آنجا با کوله باری از عشق و خاطره از وطن وارد آمریکا شد وزندگی جدیدی را آغاز کرد.
در باره لیلا فروهر می توان گفت که او نسبت به دیگر خوانندگان زن در این سالها ی پس از انقلاب اسلامی نه تنها تن به سرکوب و در جا زدن نداده است، بلکه با خروج از ایران به تلاش و کوششی چشمگیردست زده است .
لیلا فروهر در طول دو دهه اخیر هر روز هنری تازه و اثری با ارزش تر به تماشا گذاشته است و این روز ها می بینیم که با پختگی هر چه بیشتر در صحنه ظاهر می شود تا بگوید که بر خلاف خیلی ها  فقط با گذشته زندگی نکرده و مسیری رو به تکامل را همواره در نظر داشته است.
برای این بانوی هنرمند و دوستن داشتنی روزهای بهتر و بزرگتر را آرزو می کنیم و امید که او به آرزوی بزرگش یعنی بازگشت به ایران و اجرای زنده برای مردم داخل هر چه زودتر دست پیدا کند….
امیر برادران

1381-53

بدیدن فیلم مسافر  The Traveler رفتیم، فیلمی که با دست خالی ولی با قلبی و وجودی پر از عشق بعنوان اولین فیلمش ساخته شده است، در اولین شب نمایش در لس آنجلس، سالن پر بود، بطوری که خود سینما،خواستار نمایش فیلم در اول دسامبر شد. فیلم قصه یک زن جوان، مریم (مرجان وایقان) است ،که برای یافتن شوهر فراری خود به لس آنجلس آمده است و هیچ جا وهیچکس را نمی شناسد و در اولین لحظات ورود با علی راننده تاکسی (هاتف) برخورد می کند و حوادث فیلم از آن لحظه درون همان تاکسی یا در فضاهای آشنای دیگر می گذرد.
«هاتف» از حدود 2 سال پیش در اندیشه ساختن این فیلم بود.او استعداد خود را در خلق لحظات زیبا و پراحساس تصویری، با چند میوزیک ویدیو نشان داده بود، در ضمن با ساختن فیلم های کوتاه نیز توانایی هنری خود را ثابت کرده بود.
فیلم مسافر، فیلمی گرم و صمیمی است، ولی بدور از ایراد نیست، فیلم مسافر فیلمی سرگرم کننده است، ولی با نقص های فنی و تکنیکی همراه است.
قبل از آنکه بخواهیم فیلم مسافر را از دیدگاه یک فیلم حرفه ای نگاه کنیم، باید به یاد بیاوریم که این فیلم در زمانی کوتاه، با دست خالی ساخته شده، هیچ تهیه کننده، سرمایه گذار وکمپانی سازنده نداشته است. هاتف که همه او را بعنوان یک خواننده محبوب وآگاه می شناسیم، با تکیه به همان عشقی که اشاره کردیم، باکمک یاران صمیمی خود، مسافر را نوشته وکارگردانی وبازی کرده است.
ازاین دیدگاه که به فیلم نگاه کنیم، باید به هاتف و یارانش درود بفرستیم و او را تشویق کنیم، براهش ادامه بدهد و این توانایی ها را در مسیر حرفه ای تر بکار گیرد.
از سرمایه گذاران ایرانی بخواهیم تا به یاری هاتف ها، فیلمساران جوان و بدون سرمایه بیایند و آنها را برای ساختن فیلم های کاملا حرفه ای یاری بدهند.
فیلم از زوایای مختلف، نقص هایی هم دارد، از جمله فیلمبرداری وادیت فیلم حرفه ای نیست زوایایی که برای صحنه های مختلف انتخاب شده،کلی اشتباهاتی تکنیکی دارد نحوه برخورد قهرمانان فیلم با بعضی رویدادها،گاه منطقی بنظر نمی آید، ولی همانطور که اشاره کردیم، هاتف با آنچه در توان داشته فیلم را ساخته خودش طبیعی ترین نقش را ایفا کرده، بطوری که گاه تماشاگر با وجود آشنایی دیرین باچهره اش، او را همان علی راننده تاکسی می بیند، بقیه بازیگران از جمله مرجان وایقان، محمد یزدی چهره قدیمی کتاب و کتابخانه، پیک نو شین، بابک نامی و …. همه همت خود را بکارگرفته اند.
هاتف جان خسته نباشی،  به انتظار فیلم های صد درصد حرفه ای ات هستیم.

1381-54

1381-55