1676-40

مرتضی عقیلی پسرنوجوان خود را از دست داد

1676-41

هفته قبل مرتضی عقیلی هنرمند قدیمی، پسر نوجوان خود پیام را درایران از دست داد، عقیلی وهمسرش فرشته همیشه به فرزندان خود پیام و فرزاد علاقه عجیبی داشتند و در تربیت آنها همت گماردند.
درگذشت پیام، سوگ بزرگی برای مرتضی عزیز، فرشته عزیز و فرزاد عزیز است.
از سوی سردبیر و همکاران مجله جوانان به این عزیزان تسلیت می گوئیم.

در گذشت فریدون امیر فرزانه، انسانی شریف و پاکدل

1676-44

ضمن همدردی و تسلیت به خانواده محترم امیر فرزانه به اطلاع میرسانیم فریدون امیرفرزانه یک انسان خوب و مهربان و یاری رسان هفته قبل بعد از یک دوره طولانی بیماری درگذشت.
مراسم خاکسپاری و یادبود او در روز جمعه 2 اگوست از ساعت هشت و 45 دقیقه صبح صبح در آدرس زیربرپاست.

Forest Lawn- Hollywood Hills
6300 Forest lawn Dr. LA. CA 90068

۶ اگوست ۲۸ سال از قتل فریدون فرخزاد می گذرد

1676-45

فرخ زاد که بود؟ چه تحصیلاتی داشت؟ در چه زمینه هایی فعالیت می کرد و چه شد که رفت؟
در طی چند دهه گذشته همه اعضای اصلی خانواده فرخزاد پدر، مادر، خواهران و برادران بدنبال حوادثی درگذشتند.

۶ اگوست بیست وهشتمین سالگرد قتل فریدون فرخزاد شومن، شاعر و نویسنده نامدار است، که در آپارتمانش در شهر بن آلمان، براثر ضربات چاقو به طرزناجوانمردانه ای از پای در آمد، فرخزاد در ۶ اگوست سال ۱۹۹۲ در ۵۳ سالگی جان باخت و خبرنگاران جوانان همان زمان به آلمان رفتند تا در این باره تحقیق کنند ولی حتی پلیس آلمان هم در این باره اطلاعی نداشت. سالگرد فرخزاد همزمان با اجرای نمایش «شاعر نقره ای» تازه ترین کار نمایش هوشنگ توزیع است که با استقبال زیادی روبرو شده و با دیدگاههای متفاوتی از سوی اقشار مختلف همراه است.
فرخزاد ۷ اکتبر سال ۱۹۳۸ خیابان امیریه چهارراه گمرگ تهران از سرهنگ محمدفرخزاد پدری اهل تفرش و توران وزیری تبار مادری کاشانی بدنیا آمد. خانواده فرخزاد را زنده یاد فروغ فرخزاد که در یک تصادف جان باخت، پوران فرخزاد، که دو سال پیش درگذشت. مهندس مهرداد فرخزاد یک سال پیش در تهران از دنیا رفت و عجیب اینکه گلوریا خواهر کوچکتر فریدون و دکتر امیرمسعود و مهران فرخزاد همگی از دست رفته اند و از آن خانواده بزرگ هیچ عضوی باقی نمانده است.
فرخزاد تحصیلات خود را از دبستان رازی آغاز کرده و بعد به دارالفنون رفت و سپس راهی آلمان شد در مونیخ، وین، برلین حقوق سیاسی خواند دکترای علوم سیاسی را از دانشگاه مونیخ گرفت درسال ۱۹۶۲ با آنیا یک زن آلمانی در آکسفورد آشنا شد با او ازدواج کرد. اولین فرزندشان افلیا درهمان یکسالگی از دست رفت و دومین فرزندش رستم بود. فرخزاد بعد از جدایی از همسرش به ایران رفت و با ترانه ازدواج کرد که آنهم طولانی نبود. فرخزاد مجموعه هایی از سروده های خود به زبان آلمانی در «زود دویچه» و مجله دو زبانه کاوه انتشار داد و چندی بعد مارتین والزر نویسنده معروف، ۱۱ سروده او را برای چاپ در یک جنگ ادبی برمی گزیند و فرخزاد در سال ۱۹۶۴ اولین مجموعه سروده های خود را بنام فصل دیگر با پیشگفتاری از شاعر نامدار آلمانی یوهانس بوبروفسکی انتشار داد که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و ازسوی ناشران آلمانی بعنوان بهترین اشعار سال برنده جایزه شد و اشعار او را در ردیف گوته و شیللر قرار دادند.
درسال ۱۹۶۷ فرخزاد برای موسیقی فولکلوریک ایران، موزیک مدرنی ساخت که جایزه اول فستیوال موزک اتریش را صاحب شد. فرخزاد با مدرک دکترای حقوق سیاسی و تسلط به زبانهای انگلیسی، آلمانی، فارسی و فرانسوی به ایران رفته و شوی میخک نقره ای را ارائه داد. بعد از انقلاب مدتی بازدداشت شد و سپس به آلمان کوچ کرد و ضمن بازی در یک فیلم اتریشی بنام I Love Vienna به اجرای برنامه های رادیو و تلویزیون پرداخت و همزمان به فعالیت های سیاسی خود ادامه داد تا جان برسرش گذاشت.

EDGAR SARDARIAN
ادگار سرداریان برنده جایزه
Emmy A Ward winner For
Non- Fiction Filmmaker – Editor

1676-47

1676-48

ادگار سرداریان فرزند دوستان خوب خانم و آقای آرام سرداریان، هفته قبل با دریافت جایزه ای افتخار آفرید. جایزه امی بعنوان بهترین ادیتور فیلم های غیر داستانی Non- Fiction
ادگار از سوی فستیوال سندنس معرفی شده بود و با فیلمهای زیر
The Sierra Club/ Act 4 Entertainment/ Film PBS Independent/ The American Independent Institute
که در فستیوال های جهانی به نمایش در آمده است همکاری کرده است.
ادگار که کار ادیت را بعنوان آسیستان در بخش ادیتوریال در بلاک باسترز برای فیلم هایWall Street – Iron Man-2و بعنوان آسیستان کارگردان الیور استون کاگردان مشهور و برنده اسکار که بالاترین مکتب برای فراگیری از پیشگامان بود.
اخیرا ادگار بعنوان ادیتور برای KCET و سریال Lost L.A دو جایزه لوکال امی را بدنبال داشت. ادگار در سال 2017 البته ادیت فیلم هایی را در جهت محیط زیست ساخت که به صحنه های جهانی راه یافت ضمن اینکه در زمینه ادیت با دیزنی، فیلم های تبلیغاتی، Netflix، همکاری داشته و هربار با موفقیت بزرگی روبرو بوده است.
تبریکی داریم باری آرام عزیزو همسر گرامی اش، برای لیسا همسر ادگار و دختر نازنین اش Collette.

آغاز دوباره برنامه چرا ظنین درکانال یک

1676-50

بعد از مدتها سکوت، محسن نادری نژاد برنامه پرهیاهوی خود چرا ظنین؟ را در تلویزیون کانال یک پخش می کند.
این برنامه که چون گذشته به مسائل روز اجتماعی و سیاسی می پردازد هر هفته جمعه ها از ساعت 5/7 صبح ازاین کانال ارائه میشود.

1676-51