1678-30

نمایشگاهی از آثار ویژوال الکساندر درریز

1678-31

1678-32

الکساندر درریز هنرمند سنت شکن ایرانی که مرزهای جامعه ایرانی را پشت سرگذاشته و درجامعه امریکایی گل کرده است، اینک نمایشگاهی ویژوال «تجسمی» از مزارع پسته که در پس آن حقایق دور از انتظاری خوابیده است با حضور سه نسل، آپیک یوسفیان، مری آپیک و یاسی رضازاده در یک گالری ltd Los Angeles به آدرس زیر برپا داشته که تا 31 اگوست ادامه دارد.
1119 La Brea Ave, LA, CA
این نمایشگاه از ساعت 6 تا 8 شب درهایش بروی مردم باز است و بهره از لباسها و طرح هایی کاملا شگفت انگیز و اسب های زیبایی که با این سه نسل آمیختگی خاصی دارد ونشان از نبوغ الکساندر، فرزند نابغه شهلا درریز طراح بین المللی دارد.

1678-33

استاد زیبانگار علی بزرگمهر
در برنامه صبحانه با هما سرشار

1678-34

استاد زیبانگار علی بزرگمهر هنرمند صاحب نامی که آثار هنری ماندگارش در سراسرجهان و در بیش از بیست کشورسرای ایرانیان و غیرایرانیان علاقمند به هنر و فرهنگ ایران را زینت بخشیده است شنبه آینده 24 آگوست به گفتگوی آگاهی دهنده و جالبی دربرنامه صبحانه با هما سرشار نویسنده و برنامه ساز توانا خواهد پرداخت که شنیدنش برای علاقمندان به هنر و فرهنگ ایران جالب است.

نمایشنامه خوانی هاملت با سالاد فصل

1678-35

نمایشنامه « هاملت با سالاد فصل» از نوشته های زنده یاد اکبر رادی نمایشنامه نویس بزرگ ایران، به زودی توسط گروه تئاتراندیشه در لس آنجلس نمایشنامه خوانی می شود.
دکتر حسین فرخی، از اساتید دانشگاه هنر ایران که برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در دانشگاه UCLAدر لس آنجلس به سر می برد به همراه تنی چند از بازیگران ایرانی تئاتر در لس آنجلس، این روزها تمرین نمایش هاملت با سالاد فصل را آغاز کرده اند تا به زودی آن را در قالب نمایشنامه خوانی اجرا کنند. هاملت با سالاد فصل یکی از نمایشنامه های بسیار جذاب اکبر رادی است که به بررسی زندگی چند نفر از اعضای بازمانده از نسل قاجار می پردازد.
در این نمایشنامه خوانی آسیه ضیائی، شراره شهبازی، ایلیا سعادتی، صادق خاموشی، نیما جعفری، علی عزیزیان و علی خامنه ای پور به ایفای نقش می پردازند.
مجله جوانان ضمن حمایت و پشتیبانی از این حرکت فرهنگی وهنری دوست و همکارمطبوعاتی، دکتر حسین فرخی برای ایشان و گروهشان آرزوی موفقیت می کند و به انتظار می مانیم تا شاهد نمایشنامه خوانی هاملت با سالاد فصل زنده یاد اکبر رادی در لس آنجلس باشیم.

رهبرنامه منتشر شد

1678-36

آلبوم جدید گروه راک بین المللیِ تارانتیست به نام «رهبرنامه» منتشر شد. این مجموعه پنجمین آلبوم گروه، و شامل ده قطعه می باشد. اشعار «رهبرنامه» طبق رویه همیشگیِ تارانتیست، اشاره ایی به هنجارها و ناهنجاریهای جامعه می کند. تارانتیست در سالهای اخیر اشعار خود را به زبان فارسی می نویسد و فریاد می زند.
«رهبرنامه» با کلامی بی پروا فرهنگ، ادبیات و بازتاب جامعه کنونی ایرانی را به چالش می کشد. این آلبوم در تمامی فروشگاه های دیجیتال موسیقی در سرتاسر دنیا، اسپاتیفای، آی-تیونز، یوتیوب، گوگل پلی و غیره، برای پخش و یا داونلود، در دسترس می باشد.
آرش رهبری، موسس و تهیه کننده‌ی «تارانتیست»، همچون همیشه نوشتنِ تمام اشعار، موسیقی، ضبط، تهیه و تنظیم آلبوم را به عهده داشته است.

صادق هدایت و سخنرانی آقای محمود صنعتی در نشست کتابخانه های ایرانی سن دیاگو

1678-37

دکتررضا فدایی- سن دیاگو
چهارشنبه شب گذشته محمود صنعتی سخنرانی جالبی در رابطه با صادق هدایت نویسنده مشهور ایرانی ارائه داد که مورد توجه حاضرین در این نشست قرار گرفت. او زندگی این مرد بزرگ را از بدو تولد تا مرگ مورد موشکافی قرار داد.
صادق هدایت این نویسنده بزرگ در یک خانواده مرفه پا به عرصه حیات گذاشت و از بدو کودکی و نوجوانی استعداد فوق العاده ای در او در زمینه نویسندگی شعله ور بود بطوری که در سن چهارده سالگی این نبوغ بروز کرد، خانواده صادق هدایت چندان با نویسندگی او موافق نبودند ولی او اهمیت چندانی به آنها نمی داد و راه خود را ادامه داد و نتایج این سعی و کوشش بوجود آوردن آثار بیاد ماندنی مثل بوف کور، سه قطره خون، سگ ولگرد و دیگر آثار گرانبها که اکثر آنها بزبانهای فرانسوی، انگلیسی، آلمانی ترجمه شد و زبانزد اکثر کشورهای اروپایی شد.
آقای صنعتی به تمام ریزه کاریهای این نویسنده بزرگ ایرانی اشاره کرده و کتابهای این مرد بزرگ او را به اوج آسمان رساند. گفتنی راجع به صادق هدایت زیاد است و ما به این حد اکتفا می کنیم.

مسعود سپند برای یک دوره درمان راهی فرانسه میشود

1678-38

مسعود سپند شاعر نامدار و پژوهشگر شعر و ادب و تاریخ، بعد از یک سری معالجات و عمل های جراحی در امریکا، بنا به توصیه دوستان نزدیک خود راهی فرانسه میشود تا این بار تحت نظر یک متخصص برجسته که از دوستان قدیمی اش بحساب می آید، تن به درمان نهایی بدهد.
سپند که درچند سال اخیر مرتب از سوی محافل دانشگاهی تاجیکستان به این کشور سفر کرده و به تدریس شاگردان علاقمند به شعر و ادب و تاریخ ایران مشغول بود، با پیش آمدن بیماری اش، این سفرها به بعد موکول شد.
با آرزوی اینکه سپند عزیر هرچه زودتر با سلامت کامل به امریکا باز گردد و درضمن صفحه شعر و ادبیات خود را در مجله جوانان سالهای سال ادامه بدهد و برایش دعا می کنیم.

علی آبادانی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت

1678-39

علی آبادانی همکار قدیمی مجله جوانان در آلمان و سردبیرنشریه رنگارنگ، هفته قبل در برلین تحت عمل جراحی قلب باز قرارگرفت.
آبادانی چند سالی بود از بیماری قلبی رنج میبرد ولی این بار پزشکان بلافاصله او را در یکی از مجهزترین بیمارستانها بستری کرده و با عمل قلب باز او را از خطر بزرگی رهانیدند.
آبادانی اینک دوره نقاهت را می گذراند وقول داده بعد از بهبودی کامل سفری به لس آنجلس داشته باشد و در ضمن گزارشات مختلف درباره ایرانیان مقیم آلمان را نیز مرتب ارسال دارد.
آرزوی سلامت کامل و روحیه پر از انرژی و شاد برای همکار عزیزمان داریم.

اقدام فداکارانه کورس خواننده نامدار

1678-40

بدون اینکه کسی بداند، کورس بی صدا وفداکارانه، مهربانانه، مغز استخوان خود را به خواهرش اهدا کرد و او را نجات داد.
خواهر کورس از مدتها پیش دچار سرطان خون بوده و سرانجام در آن شرایط حساس که مدتها با دلواپسی انتظار مغز استخوان را می کشید، کورس پا به میدان گذاشت و بعد از گذر از آزمایشات مختلف وقتی در این مورد پزشکان مطمئن اش کردند، در بیمارستان بستری شد و خواهرش با پیوند مغز استخوان دوباره به زندگی بازگشت.
کورس حتی در این باره با نزدیک ترین دوستان خود نیز سخنی نگفت و آنرا یک وظیفه برادری و یک اقدام انسانی بدون هیچ تظاهر و هیاهویی تلقی کرد.
درود می فرستیم به کورس عزیز و قلب مهربان اش.

جوانان در ایران مشتاق اجرای اردشیرفرح هستند

1678-41

اینروزها به روی خیلی از سایت ها و سوشیال میدیای جوانان و نوجوانان داخل ایران میخوانیم که مشتاق سفر اردشیر فرح گیتاریست بین المللی به ایران هستند و اینکه با زوج استرانسی و فرح و یا ترجیحا خود اردشیر فرح بتواند به ایران سفر کند و در بزرگترین سالن های کنسرت، روی صحنه برود.
اصولا در سالهای اخیر نسل جوان داخل ایران به موزیک بدون کلام علاقمندی زیادی نشان داده و نوازندگان معروف از سراسرجهان منجمله امریکا، فرانسه ، انگلیس، هند و خاوردور به ایران میروند و با موفقیت چند شب برنامه اجرا می کنند.
اردشیر فرح خود تا این لحظه عکس العملی نشان نداده و نگفته که اگر مشکلی وجود ندارد، تحت چه شرایطی به ایران سفر می کند.

هلن فداکارانه از شوهرش مراقبت می کند

1678-42

هلن خواننده معروف اینروزها با وجود مشغله خوانندگی، فداکارانه از همسر بیمارش مراقبت می کند.
هلن وهمسرش چند سال پیش در سفری به ترکیه، ناگهان بدلیل سکته مغزی شوهرش و فلج شدن او، از ادامه سفر و برنامه بازماندند و هلن شوهرش را با هواپیما به امریکا آورد و کوشید تا شاید او را به شرایط سابق برگرداند، ولی متاسفانه میسر نشد.
هلن در هر موقعیتی، مهربان و عاشق و فداکار کنار همسرش ماند و به مراقبت های ویژه از او پرداخت.

حبیب 4 آلبوم آماده داشت

1678-43

حبیب خواننده پرطرفدار که ناکام رفت، به گفته دوستان اش در ایران، 4 آلبوم جدید آماده پخش داشت که اجل مهلت اش نداد.
حبیب که بعد از انقلاب در سالهای 1980 به ترکیه و سپس به امریکا کوچ کرد، چند آلبوم در لس آنجلس تهیه کرد، برای بسیاری از خوانندگان آهنگ ساخت، به اجرای کنسرت پرداخت، ولی بخاطر روحیه خاص، تاب زندگی در امریکا را نیاورد و به اتفاق همسرش و پسرش محمد که خود خواننده موفقی بود به ایران بازگشت و دور از هیاهوی هنری، به شمال رفته و در یک شهرک به ساختن آثار تازه ای پرداخت و حدود 4 آلبوم شامل 40 آهنگ و ترانه آماده کرده بود که براثر سکته قلبی درگذشت و معلوم نشد سرنوشت آن آلبومها چه شد.

جزمین با آهنگ جدید خود  در دل جوانان داخل

1678-44

جزمین با آهنگ جدید«منو ماچ کن» نه تنها خوانده، بلکه حرف زده، پیام داده و جلوه ای از خواننده نسل ممنوع را برخ کشیده است و همین سبب شده نسل جوان داخل ایران نیز به او توجه خاصی نشان بدهد. روزی که شهرام هاشمی زاده مدیر تلویزیون Melli TV درحقیقت خلاقیتهای جزمین را کشف کرد و پشت او ایستاد، جزمین خیلی زود توانایی و هنر مدرن خود را در میان سیل خوانندگان جوان و جدید ثابت کرد.
کوجی زادوری برای سروده ای از امیر هنرمند افغان موزیک ویدیویی کاملا متفاوت ولی باب سلیقه نسل جوان تهیه و کارگردانی کرد که بجرات با ساخته های دیگر کوجی فاصله دارد.