1682-28

زهره رمزی مادرش را از دست داد

1682-29

در روزهای اندوه و سوگ از دست دادن عزیزان، زهره رمزی ستاره با سابقه تئاتر و تلویزیون و سینما، هفته قبل مادرش را ازدست داد.
چنین فقدانی برای دختری که دلبستگی شدید به مادرش زبانزد همه بود، بسیار سنگین است، خصوصا که در یک دوره بیماری اش، مادرش بهترین یاورش بود.
این سوگ را به زهره رمزی عزیز و خانواده تسلیت می گوئیم.

در سالگرد خاموشی دوست عزیز از دست رفته ام
واروژان هاخباندیان، آهنگساز تکرار نشدنی

1682-33

نوشته واروژان نالچاچیان
خبر درگذشتش را تنها یکی از روزنامه ها چاپ کرد خیلی خلاصه وکوتاه:
«واروژان» را بیشتر به عنوان (ارانژمانیست) تنظیم کننده آهنگ – همچنین به عنوان آهنگساز نیز میشناسند و حتی بدون هیچ اغراق میتوان گفت دست کم هر طبقه از مردم ما یکی دو آهنگ او را بخاطر دارند. آنوقت چرا باید موضوع مرگش آنقدر بی سروصدا باشد که گوئی هرکاری او در زمینه ی موسیقی کرده بیهوده بوده است.
این وضعیت در زمان حیات (واروژان) نیز وجود داشت وقتی سریال «سلطان صاحبقران» از تلویزیون پخش شد. درباره اش بهر صورتی اظهارنظر شد. ولی از واروژان که مدتها برای موزیک متن این سریال زحمت کشیده بود نامی به میان نیامد.
***
«واروژان هاخباندیان» سال 1315 بدنیا آمد. دو ساله بود که مادرش را از دست داد. و دو سال بعد نیز پدرش را. در مدرسه شبانه روزی ایتالیایی تا ششم ابتدایی درس خواند و بعد مدرسه عالی موسیقی تهران را تمام کرد و سپس مدتی را برای تکمیل موسیقی درامریکا سپری کرد و بعد از آن به ایران برگشت و فعالیت خود را شروع کرد.
او برای ساختن آهنگ در یک اتاق می نشست و در ساختن آهنگ زمان برایش مطرح نبود.
واروژان اولین کسی بودکه به آرانژمان پرداخت و این کارش تحولی در موسیقی روز بوجود آورد. گرچه واروژان کارش تنظیم موسیقی پاپ و ساخت موزیک دراین زمینه بود ولی به موسیقی ایرانی آشنایی داشت و هیچ موضوع سبب نشده بود که آهنگ هایش تمی شرقی نداشته باشد. او به جوایزی که به عناوین مختلف بین هنرمندان توزیع میشد اهمیتی نمی داد.
درسال 1351 وقتی خواستند جایزه سپاس را بخاطر موزیک متن «صبح روز چهارم» به او بدهند اصلا در مراسم شرکت نکرد و برای دریافت آن نیز حرفی نزده بود جایزه را آوردند درخانه به او دادند.
درمورد واروژان مطالب گفتنی بسیار است. درباره خودش، فهمش و دیگر مطالب بسیار میتوان گفت. درستکار، امین، با احسان، رئوف و نیک اندیش…
او سازها را خوب می شناخت و قدرت هرسازی را در بیان اصوات خاص می دانست. شخصیت هر سازی را در اجرای یک کار گروهی مشخص ومعین می کرد وهماهنگی وهارمونی بین سازها را بی نهایت با استادی انجام می داد.
همین کار تلویزیونی سلطان صاحبقران یک کار بسیار ظریف وزیبا و جا افتاده است چه در مورد موزیک متن سلطان صاحبقران و چه در مورد کارهای دیگرش رنگ وبوی ایرانی حس میشود. صدای تار و قانون وعود در بسیاری از لحظه ها وفاداری آهنگساز را به سازهای اصیل ایرانی نشان میدهد.
واروژان درطول عمر خود برای 25 فیلم سینمایی و دو مجموعه تلویزیونی متن وآهنگ ساخت و همچنین بیش از 100 ترانه مختلف را تنظیم کرد.
واروژان که از او به عنوان (پدر ترانه سازی نوین ایران) نیز نام برده اند و به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده با بسیاری از خوانندگان پاپ شناخته شده در دوران خود می شناسند.
زادروز 13 آبان 1315 – 4 دسامبر 1936
درگذشت 26 شهریور 1356 – 17 سپتامبر 1977

شب بزرگداشت جنتی عطایی در ایران

1682-30

از کرج زنگ زده بودند، صدای هیاهوی عده ای همراه با موزیک و صدای خواننده می آمد خانمی بود که می گفت امشب را بعنوان شب سپاس از اسطوره های ترانه در ایران برپا داشتیم. شب ایرج جنتی عطائی، که براستی در طوفان کوچ، آنچنان که باید از او قدردانی نشد ولی در طی 40 سال گذشته، هنوز جاودانه هایی در دنیای ترانه خلق کرد.
ما درایران گاه شب های سپاس این بزرگان را برپا میداریم و گاه خودشان هم بی خبرند، در این شبها با پخش تصاویری، فیلم هایی، ترانه هایی، به آنها می پردازیم و درباره شان حرف میزنیم.

آناهیتا خلعتبری خواننده و بازیگر

1682-31

آناهیتا خلعتبری گوینده و مجری مسلط رادیو تلویزیونی، اینروزها در پشت پرده درحال تمرین بازی در یک نمایش موزیکال است که درآن هم می خواند و هم بازی می کند.
خلعتبری که به زبان انگلیسی مسلط است درنظر دارد ترانه هایی به انگلیسی هم بخواند و یک برنامه گذار با سابقه این تدارک را دیده و معتقد است که آناهیتا هم صدای زیبایی دارد و هم دربازیگری توانایی فراوان، و آینده خوبی درانتظارش میباشد.

پای 3 خواننده دیگر درماجرای پرستوها در میان است

1682-32

اسی خواننده معروف «دبی دبی» بدنبال هیاهوی حق السکوت در مورد مرتضی خواننده محبوب مردمی فاش کرد که پای 3 خواننده معروف دیگر هم درماجرای پرستوهای مهاجر به لس آنجلس درمیان است.
یک خواننده میانسال با سابقه و دو خواننده نسبتا جوان تولید خارج که یکی از آنها درآستانه ازدواج با خواننده دیگری بود ولی با ارائه فیلم های نهایی با پرستو، این وصلت بهم خورد و دو نفر دیگر هم گویا برای پرداخت به توافق هایی رسیده بودند.
البته می گویند قضیه در اینجا تمام نمیشود وبمرور اسراری رو خواهد شد.