1687-35

مری آپیک رکورد جایزه را برای فیلم های
کوتاه و کارگردانان جوان شکسته است

1687-36

1687-37

مری آپیک ستاره سرشناس سینما و تئاتر و تلویزیون، در طی سالهای اخیر در ده فیلم کوتاه، که کارگردانان آنها همه جوان بودند شرکت کرده و همه این فیلم ها در جشنواره های مختلف برنده جایزه شده اند.
یکی از فیلم های سینمایی اش بنام «سمیر» در 18 اکتبرجاری در فستیوال سینمایی ایندیانا پولیس شرکت می کند و مری آپیک و پیترگرین، رامین ناظم زاده در این فستیوال حضور می یابند فیلم درباره یک جوان است که مادر ایرانی و پدر عرب دارد و بدلیل ریشه عرب 15 سال در زندان گوانتانامو اسیر میشود و مادرش از او خبری ندارد.
در این فیلم مری آپیک یکسال و نیم پیش در آن بازی کرده، این فیلم 4 کارگردان دارد که هرکدام بخشی از فیلم را ساخته اند و برای نخستین بار وارنربرادرز پشت این فیلم ایستاده است.
همین دو هفته پیش فیلم فامیل زیادی Family Of Too Many را که Maamam Rezaeiکارگردانی کرده با حضور مری آپیک و قصه ای درباره یک خانواده بهائی برنده جایزه بنیاد فرهنگ در بخش فیلم های کوتاه شد. مری برای اولین بار در این فیلم در نقش نه چندان مثبت بازی کرده، تا درد و رنج بهائیان را به نوعی به گوش ها برساند و در شب دریافت جایزه، مری درباره بهائیان و آزار و اذیت وزندانی کردن شان درایران سخن گفت.
مری در فیلم «مادران» ساخته رایکا زهتابچی بازی درخشانی داشت همین کارگردان که برنده اسکار فیلم های کوتاه اسکار امسال برای فیلم Period شد و فیلم Over My Body که عشق و فداکاری و گذشت یک مادر را مری در فیلم زنده می کند.
آخرین پروژه مری، فیلم انیمیشن پرخرجی بنام The Colt است که درباره اش در هفته های آینده بیشتر سخن خواهیم گفت.

مسعود اسدالهی به عیادت رافی رفت

1687-40

مسعود اسدالهی کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون، که خود اینروزها درگیر یک سری آزمایش و عکسبرداری و MRI برای تشخیص یک ناراحتی جسمی است، دوستان وهمکاران خود را فراموش نمی کند.
اسدالهی وقتی شنید رافی همکار ودوست قدیمی اش که با هم یک نمایش موفق روی صحنه آوردند، در یک مرکز مراقبت های ویژه بستری است، بلافاصله به عیادت او رفت، ساعتها باهم گپ زدند و از گذشته ها گفتند و رافی پر از امید و انرژی شده بود.

اندی و شینی در قلب آتش سوزیها
بدنبال سگ گمشده خود بودند
مری آپیک سگ وفادار خود را از دست داد

1687-39

درجمع هنرمندان ایرانی علاقه وعشق به حیوانات هرروز بیشتر ریشه می گیرد. بسیاری چون حسن شماعی زاده وهمسرش نوشین، سعید نوشین فر و همسرش افسانه، سالهاست به نگهداری ومراقبت و حمایت ازحیوانات خانگی مشغولند و درمیان آنها اندی و شینی در پی سگهای آزاردیده و مجروح تا دوردستها میروند و همیشه درخانه شان چند سگ کوچک وبزرگ نگهداری می کنند و اخیرا بدنبال نجات یک سگ بی پناه و مجروح و مراقبت ویژه، ناگهان این سگ در هیاهوی آتش سوزیها گم شد و اندی و شینی در میان دود و آتش با پخش فلایر و جستجوی همه جانبه در پی نجات این حیوان بیگناه بودند و هنوز هم به تلاش خود ادامه میدهند.
مری آپیک و مادرش آپیک یوسفیان نیز از طرفداران حیوانات خانگی و پرندگان هستند و اخیرا سگ مورد علاقه خانواده کندی Candy بعد از سالها زندگی با آنها و انتقال عشق و وفاداری های فامیل، از دست رفت و مری و مادرش را در اندوه فرو برد.