1702-1

برای سلامت سید کریم دعا کنید

1702-5

سید کریم کمدین قدیمی اینروزها بدلیل کسالت در لندن، در انزوای خود بسر می برد. گرچه دوستان گاه و بیگاه او را تنها نمی گذارند، ولی سید کریم که همیشه از چهره های فعال بود، در کنسرت ها، و کاباره ها در محافل ومجالس مختلف روی صحنه بود هم به زیبایی می خواند و هم با برنامه کمدی خود همه را روده بر می کرد، چند سالی است بدلیل کسالت تا حد زیادی از فعالیت دست کشیده، خوب است که دوستان با او تماس بگیرند، به دیدارش بروند و به او بگویند که لحظات قشنگ و شادی که سالها برایشان ساخته، همیشه در ذهن وخاطره ها باقی مانده است.
سیدکریم عزیز، آرزو می کنیم هرچه زودتر سرپا و پر انرژی به صحنه برگردی.

دکترمحمود مشکین
همسایه دیوار به دیوارکوبی برایانت

1702-4

درجمع ایرانیان یکی ازچهره هایی که با حادثه سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت دراندوه بزرگی فرو رفت دکتر محمود مشکین متخصص برجسته کاشت مو بود.
با دکتر مشکین دراین باره حرف زدیم، به شدت غمگین بود ومی گفت چند سالی بود ما با کوبی در نیوپورت کوست همسایه بودیم، این قهرمان واقعی آنچنان فروتن و مهربان بود که دچارحیرت می شدیم، اقلا در هفته دو سه بار همدیگر را می دیدیم درباره همه مسائل ازجمله بسکتبال حرف میزدیم پسرم با قد 5/6 به ورزش بسکتبال روی آورده و همیشه پیراهن شماره 24 کوبی را به تن می کند و از مشوقین او کوبی بود.
کوبی صاحب 4 دختر بود که یکی از آنها جیانا در همین سن و سال یک قهرمان بود وکوبی می کوشید تا خانم های بسکتبال را در تیم مردان وارد کند و آنرا یک تحول بزرگ می دانست. جیانا همکلاس و دوست بچه های من بود و با آنها بسیار صمیمی و نزدیک بود و باهم رفت و آمد داشتند. کوبی عاشق خانواده خود بود، از روزی که بازنشسته شده بود، هر روز درحال ورزش و تمرین بود. و براستی اسطوره بسکتبال امریکا و جهان بود و یک چهره تکرارنشدنی.حادثه مرگ او و دخترش، همه ما را در اندوه فرو برد و جایش همیشه خالی است و اینک در جلوی خانه اش را همسایه ها پر از گل و شمع بادکنک کرده و تصاویر او را به در و دیوارها چسبانده اند.
همزمان شبکه تلویزیونی فاکس با دکتر مشکین گفتگویی داشت که از متانت و فروتنی و مهربانی و خانواده دوستی و سابقه رفاقت و همسایگی مان برایشان گفتم.

درگذشت حسین قراگزلو گزارشگر و مفسرقدیمی ورزش

1702-2

هفته قبل حسین قراگزلو یکی از چهره های محبوب و از گزارشگران قدیمی رادیو تلویزیونی قبل از انقلاب در ساکرامنتو، شهری که سالها در آنجا زندگی می کرد با زندگی وداع گفت.
قراگزلو در سالهای دور، فعالیت خود را از تلویزیون ثابت پاسال با همکارانی چون دکتر کامبیز محمودی، حبیب روشن زاده و بهمنش، ایرج گرگین آغاز کرد.
درگذشت این چهره توانای ورزشی را به خانواده محترم و همکارانش صمیمانه تسلیت می گوئیم.
یک خاطره خصوصی از ستار دلدار درباره حسین قراگزلو
حسین بهایی معتقدی بود اما هرگز و هیچگاه ندیدم او در این زمینه تبلیغ یا تظاهر کند. گاه گداری که ما در ایران دور هم جمع می شدیم و دوستان تلویزیونی می سفارش میدادند و استکان ها را بالا می‌انداختند اصرار داشتند که حسین هم همراهی کند و پاسخ او این بود که قبل از آمدن به اینجا در منزل یک نوشابه مخلوط سر کشیدم و الآن اصلأ میل ندارم! تا اینکه چند سال پیش در منزل جناب حسن رجب نژاد (گیله مرد) در شمال سانفرانسیسکو دعوت داشتیم باز اصرار از طرف دوستان که حداقل یک شات بزن!
حسین به من اشاره کرد که دلدار تو بگو! منظورش را فهمیدم همان بهانه همیشگی را این بار من توضیح دادم که آقای قره گزلو معمولاً عصر بعد از خواب یک چتول عرق با دو پر ماست و خیار میاندازه بالا و عادت نداره شب چیزی بخوره، عادته دیگه اصرار نکنید!
چند دقیقه بعد بردمش تو حیاط منزل آقای رجب نژاد و پرسیدم حسین چرا خودت نگفتی؟
پاسخ داد: آنوقت که میگفتم تو خانه یک نوشابه مخلوط سر کشیده ام دروغ نمی‌گفتم چون کوکا وپپسی را قاطی میکردم و می‌خوردم اما امروز یادم رفت بخورم و نمی‌توانستم دروغ بگم! گفتم حسین جان بالاخره زهر خودت را ریختی تو بهایی یکراست رفتی تو بهشت و من مسلمان را صاف انداختی تو جهنم، حالا وقتی به بهشت رفتی لطفاً فداکاری منو فراموش نکن من بخاطر تو جهنمی شدم سفارش و پارتی بازی برای من یادت نره! با خنده جواب داد اونی که باید بدونه میدونه، نگران نباش! یادش همواره با من خواهد بود.

تکخال تازه مسعود درویش

1702-6

مسعود درویش اینروزها با اجرای ترانه تکان دهنده دریاچه خون یک تکخال تازه روکرد. موزیک ویدیوی بسیارگویای این اثر که با بهره از حوادث تاریخی فراموش نشدنی تهیه شده به مفهوم ترانه حمید نصیری و ملودیهای زیبا و ماندنی استاد محمد شمس را گویاتر شده است.
درویش همیشه مبتکر و با احساس بوده و در طی سالها بیشتر به وطن خود ایران، به مردم وطن خود، به رویدادهای سیاسی و اجتماعی که در این سرزمین می گذرد تکیه داشته است وهمین سبب استقبال پرشور مردم در سراسرجهان میشود.

زهره رمزی درجنگ با سرطان پیروز شد

1702-7

زهره رمزی ستاره باسابقه و معروف تئاتر وسینما، بدنبال ابتلا به سرطان دو سه سالی بود دست از فعالیت هنری کشیده و در لاس وگاس اقامت داشت.
«زهره» اخیرا گفت بخاطر سرطان هیپ و پیشرفت آن به بخشی از استخوانهایم تحت عمل جراحی قرار گرفتم تن به شیمی درمانی دادم، روزها وشب های سختی را پشت سر گذاشتم و در تمام مدت دوستان خوب و مردم مهربان از سراسر جهان مرتب جویای حالم بودند و برایم دعا کردند و من عاقبت از هفته قبل برسرطان پیروز شده و بقولی بدنم بکلی از هر نوع سرطان پاک شد و فرصتی است تا از مردم مهربان و همیشه حامی، از دوستان نازنینم تشکر کنم.
زهره درکار خرید و فروش املاک فعالیت پرثمری دارد و برایش سلامتی همیشگی و موفقیت آرزو داریم و اینکه دوباره روزی به خواسته دوستداران خود به صحنه برگردد.

سرانجام بعد از سالها کتاب خاطرات خسرو پرویزی
«از بی ستاره ها تا چلچراغ» منتشر شد

1702-12

سرانجام مهین پرویزی یار خستگی ناپذیر زنده یاد خسرو پرویزی کارگردان برجسته سینما، با همت بیژن خلیلی مدیر شرکت کتاب، خاطرات بسیار خواندنی این چهره قدیمی و اثرگذار سینما را بانام «از بی ستاره ها تا چلچراغ » را چاپ و منتشر کردند و به آرزوی بزرگ خود رسید.
مهین پرویزی در پیش گفتار کتاب می نویسد:
یکی از ما غایب است… خسرو تنها آرزویش این بود که کتاب خاطراتش را به آخر برساند که متاسفانه چنین نشد واو بدون خبر پرواز کرد و مرا در این دنیای بیرحم تنها گذاشت و طبق خواست خسرو وظیفه گردآوری خاطرات ونوشته های پراکنده ی او را به عهده گرفتم باور نمی کنم از کسی بنویسم که 55 سال همدم و یار من بوده، در تمام این مدت در ساختن 27 فیلم سینمایی و 19 فیلم مستند همراه او بودم از این که همسر پرویزی هستم افتخارمی کنم چون او یک انسان خوب و یک دوست خوب، همسر خوب و پدر خوبی بود.
پرویزی از سال 1355 که به امریکا کوچ کرد اولین نشریه فارسی زبان «ایران پست»، اولین فرستنده تلویزیونی هفتگی «پارس» اولین کمپانی تهیه و پخش موسیقی، اولین استودیوی فیلمسازی و عکاسی استودیو(کارناوال) را دایر کرد مکانی که میعادگاه هنرمندان بود و چراغ استودیو کارناوال هنوز در غیبت او روشن است.
در کتاب «از بی ستاره ها» به خاطرات پرویزی، به چندین گفتگوی پرنکته، فیلم های مستند و فیلم های سینمایی و مشخصات فیلم ها، نقدگونه هایی درباره فیلم ها همراه با تصاویری استثنائی و بسیار نادر که بیشترشان بصورت رنگی چاپ شده، دیده میشود، کتاب بدلیل همین رنگارنگی و تنوع و مطالب جذاب می تواند یکی از جذابترین کتاب ها در زمینه سینما باشد.
یاد خسروپرویزی عزیز همیشه زنده است، مهین پرویزی عزیز نشان داد وفاداری چه معنائی دارد. بیژن خلیلی با همت خود در انجام این مهم، یاور خوبی بود و در پشت صحنه هم خانم پرویزی یارانی داشته و دارد که نمونه اش نوشته خانم که چون فرزندش، با او همراه است.
برای تهیه این کتاب دیدنی و خواندنی با شرکت کتاب تماس بگیرید.
310-477-7477 www.Hetab.com

دکتر بهرام ادرنگی پرفسور وچهره موفق
ایرانی در دانشگاه Portland Oregon

1702-9

دکتررضا فدائی- سن دیه گو
مجله جوانان مشوق چهره های ایرانی در خارج از ایران بخود میبالد که چهره های موفق و سربلند ایرانی را چون دکتر بهرام ادرنگی را به جامعه برون مرزی معرفی نماید. به این دلیل این هفته قرعه به اسم این چهره دوست داشتنی افتاد. ادرنگی در دانشگاه پورتلند اورگان مشغول تحقیق و پژوهش میباشد و صدها مقاله درزمینه های مدیریت به چاپ رسانده که واقعا قابل تحسین است. از همه مهمتر ایشان سالهاست که President Of The Applied Business and Entrepreneurship Association International (ABEAI) میباشد که سالانه کنفرانسی در هاوائی تشکیل میدهند که صدها پروفسور وپژوهشگر در آن جهت مبادله پژوهشهای خود شرکت می نمایند. موفقیت بیشتری برای دکتربهرام ادرنگی عزیز خواستاریم.