1383-46

1383-31

منصور تهرانی شاعر و ترانه سرا، فیلمساز معروف، که در سالهای اخیر با ترانه «یار دبستانی» در دل نسل جوان جای گرفت، اینروزها درسوئد با تومار مغزی می جنگد.
منصور که اینروزها در مراحل شیمی درمانی است، حال وهوای خوبی دارد و به گفته ناصر چشم آذر با استواری همیشگی در برابر مشکلات ایستاده است.
برای منصور تهرانی  عزیز دعا کنیم که هرچه زودتر برپای بایستد و دوباره بسراید.

1383-32

همه دوستان وهمکاران ابی می گویند ، مهشید همسر ابی، یک تکیه گاه امن عاشقانه برای او بحساب می آید. چون «مهشید» از روزی که با ابی ازدواج کرده، همه جا بااو همراه است، او را تحت مراقبت ویژه دارد، به طرفداران ابی احترام می گذارد و هیچ حساسیتی نسبت به این رابطه، عکس انداختن ها و امضاگرفتن ها، قربان صدقه رفتن ها ندارد و می گوید اوهنرمند مردم است  و در صحنه ها به آنها تعلق دارد.
نکته مهم اینکه مهشید رابطه صمیمانه و نزدیک ابی را با دخترانش حفظ کرده، با آنها چون فرزندان خود برخورد می کند، و به احساسات متقابل آنها احترام می گذارد وحتی آنها را به خانه  خود دراسپانیا و یا نقطه دنیا دعوت می کند و همین ها به ابی نوعی آرامش و شادی بخشیده و مهشید را یک تکیه گاه امن، یک همراه همیشه عاشق می شناسد و بقولی مجموعه همین برخوردها  و اندیشه های خوب، ابی را پر از انرژی ساخته که هیچگاه احساس خستگی نکند.
عکس از:علی نوری

1383-33

اولین دوشنبه هر ماه، ایرانیان وست لیک ویلیج، یک گردهمایی دارند که با هدف حفظ فرهنگ و زبان و امور خیریه است. در این گردهمائی که پریوش دانش نیا ازسال گذشه سرپرستی آنرا بعهده گرفته هرماه از یک چهره معروف بعنوان مهمان دعوت می شود. هفته قبل سینا بیات خواننده و آهنگساز معروف و کارگردان با سابقه فنی رادیو AM670 مهمان این گردهمایی بود. سینا بیات می کوشد تا با یاری به یک بنیاد خیریه با فروش آلبومها و برگزاری کنسرت هایی، قدمی انسانی بردارد.

1383-34

خبر از علیرضا نژاد دهقان- دبی

ناهید از خوانندگان جدید بعد از انقلاب بودکه در لس آنجلس گل کرد وبجرات دو نفر در موفقیت او نقش مهم داشتند، ابتدا شهرام شب پره خواننده و آهنگساز نامدار بود که چون همیشه زیر پر و بال خوانندگان از راه رسیده را می گرفت وآنها را با خود بروی صحنه ها می برد و کلی هم به آنها کردیت می داد. بجرات شهرام در شهرت ناهید بسیار نقش داشت. بعد احمدمسعود مدیرکاباره تهران بود که همیشه به چهره های تازه میدان میدهد بعد هم در تنگناها فریادرس آنهاست و دیدیم که در طی سالها، او را بروی صحنه کاباره تهران دعوت کرد تا راه به عروسی ها وجشن ها بگشاید.
ناهید ازحدود 8 سال پیش سرخورده از فضای هنری لس آنجلس به ایران رفت وگفتند ازدواج کرده ولی بعد خبر آمد بدنبال تصادف شدید دخترش در تهران و دبی رفت و آمد داشت . بعد هم شنیدیم بکلی دور خوانندگی را خط کشیده است، ولی اخیرا اورا در صحنه کاباره تهران دبی دیدیم،که فقط روی صحنه آمد و خواند و رقصید، و بعد هم غیب شد! یعنی نشان داد برای خواندن محدودیت هایی دارد و بقولی آسه میاد آسه میره،که گربه شاخش نزنه!
عکس از:مرتضی فرزانه 

1382-52

1383-35

در جمع برنامه های پرطرفدار جوانان رادیو، اخیرا برنامه «بازتاب» با اجرای «شهرام بروخیم» چهره معروف تاتر، تلویزیون و سینما که با محتوای جالب و مدرنی همراه است، برنامه صبح آدینه با تهیه و اجرای «احمد آزاد» که براستی شنوندگان رادیو را به سالهای قبل از انقلاب می برد و برنامه آرشیو جوانان با همکاری «میترا محتشمی» که خاطره های دور سالهای مجله جوانان را برای خیلی ها زنده می کند و آنها را به سالهای 1990 و آغاز 2000 می برد، مورد توجه قرار شنوندگان رادیو قرار گرفته و خواستار اضافه شدن بر ساعات این برنامه ها شده اند.

1383-36

بدنبال یک سروصدای بزرگ، دوستداران دو خواننده محبوب رامش وداریوش، به آرزوی بزرگ خود می رسیدند، قرار بود حدود 15 سال پیش آنها بروی صحنه شراین ادیتوریوم باهم بخوانند، همه تدارکات دیده شد، آنها آهنگهای دوصدایی هم تهیه دیدند، ولی در آخرین لحظات بدلیل اختلاف نظرهایی میان داریوش وبرگزارکننده کنسرت، که گویا اجازه حضور کودکان را برای اجرای ترانه این نقشه ایران است نداده بودند، این برنامه استثنایی مشترک تقریبا بهم خورد و تنها رامش روی صحنه آمد و ترانه هایی خواند که بسیار هم مورد توجه و استقبال قرارگرفت ونشان داد که اگر این کنسرت ها ادامه می یافت،  به یک تور جهانی مبدل می شد، توری که شاید 5 سال ادامه می یافت.
عکس از:سعید نوشین فر

1383-39

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین هفته – 37
پیش درآمد استاد جلیل شهناز – تاج اصفهانی اجرای ابوعطا- سیما بینا و بانو- عبدالوهاب شهیدی- مرضیه- شجریان 
 گلچین هفته 38
تاج اصفهانی – ابوعطا همراه نی کسائی و تار جلیل شهناز – شجریان – عهدیه- شهیدی- نگاه گرم تو- مرضیه

1383-43

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های بوسنی و هرزگووین، آرژانتین و نیجریه همگروه شد.از قبل هم مشخص بود که فرقی نمی کند که در چه گروهی قرار بگیریم.این بحث های کدام گروه و با چه تیمی از آن فوتبالی است که بر پایه درستی بنا شده باشد ، نه این فوتبال بدون هیچ گونه سازندگی، لیگ ورشکسته و در کنترل نیروهای امنیتی نگاه کنید با چه شرایطی به جام جهانی صعود کردیم که خوشبین ترین فرد هم آن را تصور نمی کرد در بازی آخر با کره یک شانس داشتیم که آنهم خود آنها به ما تقدیم کردند و در پایان بازی هم کی روش گفت: آرزو میکنم یک روزی مثل کره فوتبال بازی کنیم …!
 برای آن که بیشتر بدانیم در همین حال حاضر نیز در کجای  فوتبال قرار گرفته ایم  و در میان 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی 2014 برزیل با چه اوضاع و احوالی روبرو هستیم ،  فقط کافیست به همین گام اول یعنی پخش مسقیم مراسم  قرعه کشی مسابقات  نگاه کنیم . 31 تیم به شکل یکسان و به گونه ای طبیعی و معلوم به پخش این مراسم پرداختند و تنها سیمای جمهوری اسلامی بود که دست به سانسور زد و هر صحنه را براساس خواسته ها و سیاست 35 ساله خود پخش کرد …! در همین اولین  قدم می بینیم که کار ما با دیگران کاملا تفاوت دارد و بر خلاف همگان  هر کاری را بنابر خواسته های حکومت به اجرا در میاوریم . سوای بر پخش تاسف بار  و غیر عادی  قرعه کشی مسابقات، نگاهی داشته باشیم به برنامه های تدارکاتی و آماده سازی 32 تیم در فاصله شش ماه به آغاز جام جهانی که باز هم می بینیم تنها تیم ایران است که دارای برنامه و تقویم روشن و مشخص نیست !
 تمام 31 تیم دیگر به درستی می دانند که تمام روزها و هفته ها  و شش ماه آینده را با چه برنامه ای سپری خواهند کرد، الا تیم ایران که این نیز گویای آن است که شرایط  و وضعیت ما کاملا با دیگران فرق دارد …!
در همین ارتباط کی روش  از بی برنامگی تا آنجا می نالد که می گوید : دیگر به هیچکس اعتماد ندارد ! مطمئن باشید که  بی برنامگی برای تدارکاتی برای تیم ملی ایران به اندازه ای  کی روش را از کوره به در خواهد کرد که فریادش به آسمان می رود تا بیش از پیش بداند در کجا و در میان چه سیستم بیماری گرفتار شده است !!
به این ترتیب بسیار مسخره به نظر می آید که خود را در ردیف 31 تیم دیگر قرار دهیم و بگویم که چه می شود و چه نمی شود!
مطمئن  باشید که تا پایان سه دیدار ایران با نیجریه ، آرژانتین و بوسنی .. آش همین آش و کاسه هم همین کاسه خواهد بود و فقط نادان ها تلاش خواهند کرد تا در این شش ماه حرفهایی بزنند که یک سر سوزن با واقعیت و حقیقت همخوانی ندارد و براستی بازهم باید  یاد آوری کنیم که  فوتبال در حال حاضر در ایران همیشه همان راهی را می رود که کل حکومت  در آن قدم بر می دارد.
در حسن ختام  این نوشته از گفته یکی از همراهان همیشگی جمهوری اسلامی یاد می کنم که صادق زیبا کلام درهمین روزهای اخیر چنین گفته است: ورزش برای برخي سياسيون ما تبدیل به یک مخدر شده است تا مشکلات اجتماعی را نادیده بگیرند. برای همین آرزو می‌کردم تا ایران ببازد تا این مشکلات پنهان نشوند و ببینیم که در کجا ایستاده‌ایم!
امیر برادران

1383-40

چهار سال از مرگ نابهنگام نیکی‌ خلعتبری، ملقب به مدل بیژن و زیباترین دختر ایران زمین می‌‌گذرد. دختری با چشمانی فوق‌العاده گیرا و نافذ، همراه با زیبایی‌ چشمگیر و شخصیتی‌ جاذب.  دختری که از نو جوانی طرفداران بسیار زیادی داشت و همه را شیفته رفتار و زیبایی‌ خود میکرد؛ اما نیکی‌ فقط در ظاهر زیبا نبود بلکه دارای قلبی پاک و شفاف هم بود.  نیکی‌ خلعتبری نوه‌ مرحوم سرتیپ ضیاءالدین خان خلعتبری بود. 
نیکی‌ از همان سالهای اول جوانی‌ به عنوان مدل بیژن فعالیت خود را آغاز کرد.  عکسهای نیکی‌ هر هفته در بزرگترین مجلات دنیای مد چون “وگ” در سراسر جهان منتشر میشد.  به گفته زنده یاد بیژن، از همان روزهای اول، عکسهای نیکی‌ توجه بزرگان دنیای مد و مطبوعات را به سمت خود معطوف کرد، به طوری که همه از او از نیکی‌ میپرسیدند.  باید متذکر شوم که نو آوریهای خود بیژن و ابتکارهای خاص اودر انتخاب سوژه‌های عکسها، همراه با زیبایی‌ استثنایی نیکی‌ باعث میشد که این تصاویر در بین دگر عکسها بدرخشند.  برای مثال، تصویر نیکی‌ در حجاب، جنجال آفرین و در عین حال نمایانگر زیبایی‌‌های خاص یک دختر شرقی‌ بود. هر هفته همه و همه خصوصاّ ایرانیان با شور و شوق خاصی‌ منتظر چاپ و خرید تبلیغ‌های جدید بیژن در مجلات می‌شدند
پوسترهای بزرگ تبلیغات عطر بیژن با تصاویر نیکی‌ بر روی بیلبورد‌های خیابان سانتا مونیکا هیچ گاه از یاد ما نمی‌رود.  نیکی‌ در عین حال مدیریت بوتیک دوم بیژن در خیابان رودو درایو در شهر بورلی هیلز را نیز عهده دار بود و در این کار نیز بسیار موفق بود.   بسیاری از مردم  اعم از ایرانی‌ و غیر ایرانی‌، دختر و پسر، پیر و جوان، به خاطر دیدن نیکی‌ سری به این بوتیک می‌زدند تا شاید بتوانند از نزدیک با نیکی‌ آشنا شوند.  او علاوه بر زبان فارسی به زبانهای انگلیسی و فرانسه هم تسلط کامل داشت 
اما متاسفانه نیکی‌ خیلی‌ زود با زندگی‌ به درود گفت.  مرگ او بسیار نابهنگام و غیر مترقبه بود.  در سالهای آخر زندگی‌، نیکی‌ احساس تنهایی‌ زیادی میکرد و دچار افسردگی شده بود.  دختری بسیار حساس که سالها زندگی‌ در غربت، به دور از خانواده برای او دشواریهای زیادی داشت.  به نظر من، شاید هم دوستانی که در سالهای آخر با او در تماس بودند، آنطور که باید و شاید او را درک نکردند.  در مورد روابط عاشقانه بیژن و نیکی‌ هم حرف و سخن بسیار بود که در این مقاله به آن نمیپردازیم، اما آنچه که حیرت آور است این است که درست یک سال و چند ماه پس از مرگ نیکی‌، بیژن نیز دار فانی را به درود گفت.  اما به قول آمریکایی‌ها،

Their legacy lives on….

هنوز‌م که هنوز است نیکی‌ خلعتبری به عنوان تنها مدل ایرانی‌ بیژن پاکزاد، این طراح استثنایی و مبتکر دنیای مد به یاد میماند و نیکی‌ خلعتبری همچنان زیباترین دختر ایران زمین در دنیای فشن باقی‌ خواهد ماند.
آناهیتا خلعتبری

1383-44

سومین دوره بازیهای همبستگی آشوری زیر نظر و سرپرستی انجمن آشوریهای جنوب کالیفرنیا انجام گردید. این بازیها در رشته های فوتبال کودکان و بزرگسالان، والیبال، بسکتبال، شطرنج کودکان و بزرگسالان، بدمینتون نوجوانان و بزرگسالان، تخته نرد و تنیس در سه روز جمعه 29 نوامبر و شنبه 30 نوامبر و ۱ دسامبر در دبیرستان جیمز مونرو انجام گردید. بازیها با شرکت ورزشکاران آشوری کالیفرنیا و حمایت مالی انجمن و پشتیبانی صاحبان مشاغل انجام گشت. کتابچه ویژه ای برای این بازیها به چاپ رسیده و مقالات بخصوص ورزشی و تبلیغات در آن ذکر شده است. بازیهای نهایی و مراسم خاتمه و اهدای مدالها و جامهای این بازیها روز یکشنبه بعدازظهر باحضور تماشاگران متعددی انجام شد. در اینجا انجمن آشوریهای جنوب کالیفرنیا که یک سازمان غیر انتفاعی میباشد و نزدیک به 30 سال فعالیت در جنوب کالیفرنیا دارد و هدف آن حفظ فرهنگ و زبان آشوری و رقابت ورزشی در یک محیط سالم میباشد. از تمامی ورزشکاران، تماشاچیان،  دست اندرکاران و حامیان مالی تشکر کرده و امیدوار است که سال آینده این بازیها با شکوه فراوانتر ادامه دهد.

1383-45