1705-28

مادر شماعی زاده در ایران از دنیا رفت

1705-30

حسن شماعی زاده، خواننده و آهنگساز نامدار در پستی در فیسبوک خبر درگذشت مادر گرامی اش را اعلام کرد و چنین نوشت:
«۴۱ سال در کنار مادرم نبوده ام و نتوانستم حتی در روز های آخر عمر مادرم در کنارش باشم.پدرم نیز وقتی از دنیا رفت نتوانستم پدرم را نیز در روز های آخر عمرش ببینم. من محکوم بوده ام که از دیدار پدر و مادرم حتی در روزهای آخر عمرشان محروم باشم.
اوایل انقلاب مادرم آمد امریکا، اما اینجا را دوست نداشت و نتوانست از محیط خود دور بماند و برگشت ایران. زمانی که مادرم هنوز قادر بود سوار هواپیما شود یک بار مادرم، خواهرم و برادرم را در دبی ملاقات کردم. پاسپورت من از سال ۱۳۶۳ توسط جمهوری اسلامی توقیف شده است است.
شماعی زاده عزیز درگذشت مادر گرامی ات را به شما و خانواده محترم تسلیت می گوییم.

                                                                                                                                                                                                                                                               دوستانت در مجله جوانان

سیاوش طلایی برنده جایزه ویژه امانویل امانویل

1705-31

سیاوش طلایی، با یک اثر نقاشی به عنوان برنده جایزه ویژه “امانویل امانویل” در یازدهمین دوره مسابقه تلنت پرایز ایتالیا در سال 2018 شناخته شد. او به عنوان هنرمند منتخب بنیاد رم و بنیاد ترتزو پیلاسترا و به عنوان استعدادی نو در دنیای هنر معاصر معرفی شد.
مسابقه تلنت پرایز از مهمترین مسابقات هنری ایتالیا و مختص هنرمندان زیر چهل سال در رشته هنرهای تجسمی است. شرکت در این مسابقه برای کلیه هنرمندان از تمام ملیت‌ها آزاد است اما شرط حضور آنها شرکت در حداقل یک نمایشگاه گروهی در پنج سال گذشته در ایتالیا است. داوران مسابقه هر ساله از میان هزاران شرکت کننده، تعدادی را به عنوان فینالیست و پنج نفر را به عنوان برنده انتخاب می‌کنند که جایزه‌ای به هر یک از برندگان از طرف یک یا چند نهاد حامی هنر تعلق ‌می‌گیرد. این جایزه معمولا شامل معرفی برندگان به دنیای هنر معاصر و رسمیت دادن به آنها است.
پیشتر از این هنرمند ایرانی مازیار مختاری به عنوان برنده در ششمین دوره مسابقه تلنت پرایز در رشته عکاسی شناخته شده بود. نمایشگاهی از آثار برندگان و فینالیست‌های این مسابقه در ماتاتوی رم که بخش نمایشگاهای غیر دائمی موزه ماکرو رم است، از تاریخ پانزده دسامبر2018 تا سیزده ژانویه 2019 برقرار است.
سیاوش طلایی اسفند سال گذشته این مجموعه از آثار خود را در گالری اُ تهران به نمایش گذاشته بود.

شما روزهای تعطیل رو چگونه می گذرانید؟

1705-32

تازه ترین آهنگ کورس به نام «روزهای تعطیل» بزودی درسرتاسردنیا پخش خواهد شد.
روزای تعطیل زندگی خوبه / ازعطر لبخند تو بیدارم
خوابی رو که دیدی برام میگی / من بین حرفات بوسه میکارم
کورس برای اولین بار با موضوع «روزای تعطیل» تازه ترین آهنگ خودش رو روانه بازار می کند. آهنگی که با ریتم فلامنکو ایرانی پسند ساخته شده وکورس برای اولین بار در آهنگ هایش از ساز آکوردئون استفاده کرده که حال و هوای تازه ای رو به این آهنگ داده است.
کورس هم اکنون در دبی هست و مشغول اجرای برنامه برای هموطنان ایرانی در این شهر میباشد.

انعکاس گسترده مصاحبه
جیسون رضائیان با گوگوش

1705-33

اخیرا جیسون رضائیان ژورنالیست ایرانی تبار واشنگتن پست، با گوگوش ستاره ماندنی موزیک مصاحبه ای انجام داده که انعکاس بسیار گسترده ای در داخل و خارج ایران داشته است.
در این گزارش یا مصاحبه با عنوان «بزرگترین ستاره موسیقی ایران» ندای امیدی است که خواستار تغییر است به زندگی، فعالیت های هنری و مهاجرت گوگوش به امریکا می پردازد و دیدگاه های گوگوش را از سال روی دادهای اخیر ایران منعکس می کند.
رضائیان می نویسد گوگوش با کنسرت هایش هر طیف ازایرانیان را به هر سن و سالی به برنامه های خود جذب می کند و تلفیق آهنگهای خاطره انگیز قدیمی و ترانه های سیاسی و اجتماعی جدید، حاضرین درسالن های بین المللی را به گذشته های دور و به خاطرات شان از سرزمین ایران می برد.
در این مقاله آمده که از دیدگاه گوگوش هنوز گزینه مناسبی برای رهبری یک ایران دمکراتیک نداریم ولی براین باورم که زمان تغییر و تحول ریشه ای و اساسی رسیده است دیگر اینکه تنها آرزویی که دارم این است که رژیم تروریست جمهوری اسلامی از ایران برود و ایرانیان به صلح و آرامش دست یابند، مردمی که 40 سال است به گروگان گرفته اند و من امیدوارم صدایم شنیده شود و مردم تنهای ایران چه در داخل و چه خارج نیاز به انرژی و روحیه خوب دارند و نقش من این است که این حس تنهایی را کمی برایشان قابل تحمل کنم.

نمایش شاعر نقره ای در لس آنجلس

1705-35

نمایش محبوب «شاعر نقره ای» در مسیر تور امریکا، یکشنبه اول ماه مارچ دوباره در لس آنجلس بروی صحنه می رود.
«شاعر نقره ای» اثری از هوشنگ توزیع است که خود وی در نقش «فریدون فرخزاد» خواننده و شومن فقید ایران ظاهر می شود و اجرائی تحسین آمیز بدست می دهد.
در این نمایش ناکتا پهلوان، علی عزیزیان، شادی امینی، عرفان ملکوتی و کوثر عباسی بازی دارند.
این نمایش در سالن بیرمنگام های اسکول در تقاطع بربنک بلوارد و خیابان ویکتوری در ولی اجرا می شود.
فروشگاه های گالری عشق، وودلندهیلز مارکت و کیو مارکت بلیت های این نمایش را می فروشند.

1705-36