1731-38

نادری نژاد کارنامه درخشانی
در ساخت فیلم های مستند دارد

1731-39

1731-40

محسن نادری نژاد بعد ازسالها رفت وآمد از پورتلند به لس آنجلس و گذراز جاده های سرسبزولی طولانی برای تهیه واجرای برنامه «چرا ظنین» اینک ازشهرفرشته ها دل کنده و در پورتلند کنار خانواده سکنی گرفته، ولی دست ازفعالیت نکشیده و همچنان برنامه می سازد و به تلویزیون ها می سپارد.
نادری نژاد از کارگردانان سازمان رادیو و تلویزیون ملی درایران بود که دهها فیلم مستند در کارنامه خود دارد، طی سالهای غربت برای سازمان های زنان، برای سازمانهای خیریه و برای بسیاری ازبزرگان فرهنگ و هنرفیلم مستند ساخته و ادعایی هم ندارد. جالب اینکه زمان فعالیت درایران، بخاطر فیلمی که درباره سازمان زنان و سپس اقوام مختلف ایران ساخت، درآن زمان از رضا قطبی مدیرسازمان رادیو تلویزیون 10هزارتومان پاداش گرفت وقتی به کارنامه نادری نژاد درخارج نگاه می کنیم، دهها فیلم می بینیم، گزارشات مختلف می بینیم ولی هنوزفروتنانه میگوید سعی دارم خدمت کنم و منتی هم بر سر کسی ندارم و من در واقع با حضوردرمراسم ویژه هنرمندان نامدار و حرکت های فرهنگی و سیاسی، فیلم های گزارش گونه نیز تهیه می کنم.

یادی از مهندس رضا قطبی

1731-41

مهندس عبدالرضا «رضا» قطبی (زاده ۱۳۱۸ در تهران) سیاست‌مدار ایرانی و رئیس تلویزیون ملی ایران از سال ۱۳۴۵ تا شهریور ۱۳۵۷ چند ماه پیش از انقلاب ایران بود.او استاد ریاضی دانشگاه صنعتی آریامهر بود.
او فرزند محمدعلی قطبی (مهندس ساختمان و مقاطعه کار) و لوئیز صمصام بختیاری و هم‌چنین پسردایی شهبانو فرح پهلوی است.
شهبانو فرح دیبا به دلیل مرگ پدرش سهراب دیبا، از کودکی با خانواده قطبی زندگی می‌کرد. قطبی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ایتالیایی‌ها و دوره دبیرستان را در مدرسه فرانسوی‌ها گذراند. سپس به کمک بورس خیریه ایزابل تهران به همراه دخترعمه‌اش فرح دیبا جهت ادامه تحصیل رهسپار فرانسه شد و در رشته مهندسی برق در پلی‌تکنیک پاریس مشغول به تحصیل گردید. او در دروس ریاضی از استعداد خوبی برخوردار و از دانشجویان ملی‌گرای عضو حزب پان ایرانیست بود، ولی پس از اینکه شهبانو فرح پهلوی در سال ۱۳۳۸ با محمدرضاشاه پهلوی ازدواج کرد و ملکه ایران شد، تحصیلات خود را به پایان رساند و به ایران بازگشت. وی اینک در آمریکا بسر می برد.

پروژه فاصله درلس آنجلس کلید خورد

1731-42

فاصله عنوان پروژه جدید کمپانی سایبرپروداکشن است که این روزها در لس آنجلس مراحل فیلمبرداری را می گذراند.
ایلیا سعادتی که نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی این پروژه را به عهده دارد گفت: فیلمنامه فاصله براساس ترانه ای با همین نام از شاعر،ترانه سرا، آهنگساز و خواننده جوان کشورمان خانم لیلا امیری است که فیلمبرداری آن از اول سپتامبر کلید خورده است.
کلیه لوکیشنهای پروژه فاصله در لس آنجلس خواهد بود و بازیگران اصلی فاصله عبارتند از: لیلا امیری و مهدی تارخ و تهیه کنندگی فاصله را کمپانی سایبرپروداکشن به عهده دارد.