1735-19

نصرت‌ الله وحدت در سکوت بخاک سپرده شد

1735-20

1735-21

1735-22

نقل از« امروز نما»
هنرمندی که در وطن خود غریبانه رفت، به برکت انقلاب خانه نشین شد
پیکرش در جوار مزار ارحام صدر آرام گرفت…
پیکر نصرت ‌الله وحدت (کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر)، در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران آرام گرفت.
هنرمندی که از پایه‌ گذاران تئاتر اصفهان بود و پیش از انقلاب در ۴۲ فیلم بازی کرد، که بیش از نیمی از آن را، خود کارگردانی کرده بود. هنرمندی که با ساخت فیلم عروس فرنگی در سال ۱۳۴۳/ ۱۹۶۴، موفق به دریافت جایزه دلفین طلایی در جشنواره آسیایی شد.هر چند به برکت انقلاب خانه نشین شد. آن زنده یاد درباره این دوران تلخ گفته است،«متاسفانه بعد از انقلاب ۵۷ فعالیت هنری چندانی نداشتم. تنها فعالیتم محدود به اجرای دو، سه نمایش خارج از ایران می‌شود و تقریبا در طول این سال‌ها خانه‌ نشین شده‌ام و مشغول نوشتن خاطرات خود هستم.»
نصرت ‌الله وحدت هفته گذشته، در ۱۵ مهر/ ۶ اکتبر، به دلیل کهولت سن و سینه‌ پهلو در سن ۹۵ سالگی در بیمارستان ایران مهر تهران درگذشت.این هنرمند فقید، روز جمعه ۱۸ مهر/ ۹ اکتبر، هم زمان با مراسم تشییع استاد محمدرضا شجریان، که آن مراسم نیز در بهشت زهرا برگزار شد، به خاک سپرده شد.پیکر نصرت ‌الله وحدت در جوار مزار اسماعیل ارحام صدر ( بازیگر تئاتر) آرام گرفت.
در مراسم سوت و کور خاکسپاری نصرت‌ الله وحدت، در کنار شهرزاد، دختر این هنرمند فقید، اصغر سمسارزاده (بازیگر تئاتر،رادیو، سینما و تلویزیون)، محمد برسوزیان (بازیگر و تهیه ‌کننده سینما)،اسدالله انصاری یکتا (بازیگر)، رجب بهلولی (بازیگر)،علی رضا نجف ‌زاده (نایب‌ رئیس هیات ‌مدیره خانه سینما)، کامران ملکی ( بازرس خانه سینما) و فروغ بهمن ‌پور (روزنامه ‌نگار و پژوهشگر حوزه موسیقی) حضور داشتند.
یادش گرامی باد
عکس: داود قهردار

جمشید نبوی هم رفت

1735-25

جمشید نبوی که باتفاق همسر مهربان اش مهین نبوی سالها یکی از بزرگترین کمپانی های تولید و فروش مبلمان را اداره می کردند، هفته قبل درگذشت.
این سوگ را به مهین خانم عزیز و خانواده و دوستان تسلیت می گوییم.
سردبیر و همکاران مجله جوانان

آخرین پیام وحدت برای گوگوش

1735-26

زنده یاد وحدت هنرمند پیش کسوت و ماندنی سینما، چندی پیش ازطریق پسرش سعید وحدت یک پیام صوتی برای گوگوش فرستاد که به گفته گوگوش دیربه دستش رسید و بخت صحبت دوباره را با وحدت نیافت و این حسرت برایش ماند.
وحدت درپیام خود ازمیان جمع هنرمندان داخل ایران می گوید:
گوگوش عزیزم. موفقیت هرچه بیشتر تو را درتمام دنیا، همه جای عالم بخصوص درایران از خداوند می خواهم. همیشه موفق باشی، همیشه محبوب باشی، همیشه جاودانه باشی، هرکجا که میروی همه تو را پذیرا باشند. سالهاست که ندیدم ات، چون به امریکا نمی آیم. ولی سعید پسرم آمد اینجا خواستم چند کلمه باهات حرف بزنم، حالت را بپرسم، خوشحالم که بهرحال هرکجا هستی سلامت باشی. من و دوستانم، همه و همه بیاد تو هستیم شب و روز هنر تو را می بینیم و ستایش می کنیم. امیدوارم باز عمری برای من باقی بماند که ببینمت، الان همه دوستان قدیمی ته مانده نسل گذشته هنر اینجا هستند، همه به فکر تو هستند و سلام میرسانند. امید داریم گوگوش عزیزمان همیشه موفق باشد.