1385-40

1385-26

قصه شهرزاد راکه با سرطان می جنگید، در مجله جوانان خواندید، و در جوانان رادیو مصاحبه های اختصاصی ما را با شهرزاد، و با شهرام صولتی که برایش آهنگی خوانده بود شنیدید. مصاحبه و گفتگو با شهرزاد عزیز و نامزد هنرمندش  روز جمعه 27 دسامبر 2014 از ساعت 9 تا 10 صبح  و همچنان از ساعت 9 تا 10 شب دوباره پخش خواهد شد.
روز دوشنبه 30 دسامبر از ساعت 9 تا 10 صبح و 9 تا 10 شب مصاحبه با شهرام صولتی درباره آهنگی که برای شهرزاد خوانده بود پخش می شود.

1385-27

16 چهره معروف و غیر معروف جلوی چشم شما هستند، از این جمع 16نفره، 6 نفرشان دیگر در میان ما نیستند، شاید دو سه نفرشان راهم نشناسید، ولی اگر ده نفرشان را نام ببرید، بحکم قرعه به 5 نفر به ترتیب یک تلویزیون، یک DVD Player و 3 مجموعه آلبوم خوانندگان روز تقدیم میشود.
جوابهای خود را به ایمیل یا فکس و یا آدرس جوانان بفرستید.

Email: [email protected]   Fax: (818)710-8999
21133 Victory Blvd #214, Canoga Park CA 91303

1385-28

بیژن سمندر شاعر، ترانه سرا، آهنگساز، خواننده و نویسنده معروف همچنان با آثارش در دل مردم جای دارد و جایش در صحنه های هنر خالی است.
بیژن سمندر بدنبال بیماری پارکینسون در خانه و بیمارستان بستری شد، بمرور دست از سرودن و ساختن و نواختن کشید با وجود برگزاری مراسمی پر احساس به بهانه بزرگداشت او در یوسی ال ای، او همچنان به خلوت خود بازگشت. چه خوب است که همچنان از او یاد کنیم، درصورت امکان به عیادتش برویم، به او بگوئیم که برای سلامت اش دعا کنیم آرزوی آرامش برایش داریم وهمه آرزو داریم دوباره بسرآید، دوباره بنوازد و سایه پرمهرش برسر بسیاری باشد.
در عکس بیژن سمندر عزیز را در کنار دریا، علی حیدری نقاش و خوش نویس و دکتر ناصر انقطاع می بینید.
عکس از:مرتضی فرزانه

1385-29

اندی از جمع هنرمندان، از حق شناسترین هاست، چون همیشه به پیش کسوتان خود، به پیشگامان خود، به ترانه سرایان و آهنگسازانی که در شهرت او نقش داشتند احترام میگذارد وآنها را به جامعه معرفی می کند.
«اندی» در طی سالهای گذشته همیشه از شهرام شب پره و کورس که اولین سالهای فعالیت خود را با آنها گذرانده می گوید و از ترانه سرای خوش ذوقی که در شهرت اونقش مهم ایفا کرد، از«پاکسیما».
از 22 سال پیش تا امروز اندی هربار فرصتی پیش آورده از پاکسیما تجلیل بعمل آورده است و بهمین جهت پاکسیما هم همیشه برگزیده ترین آثار خود را به اندی سپرده است.

1385-30

عکس از مرتضی فرزانه

هفته گذشته برای چندمین بار، بروی فیس بوک ها، شایعه درگذشت بهروز وثوقی آمده بود، که درواقع سبب وحشت و ناراحتی فامیل و آشنایان و اندوه دوستداران فراوان اش در سراسر جهان شد چون همیشه سیل تلفن ها به سوی مجله جوانان و رادیو جوانان سرازیر شد، همه نگران بودند، ما بلافاصله با بهروز وثوقی عزیز در سانفرانسیسکو تماس گرفتیم.
بهروز وثوقی گفت بسیار متاسفم که گروهی بدون توجه به عکس العمل های تاثرانگیز و آزاردهنده، این خبرها و شایعات را بعنوان سرگرمی سال نو خود و رقابت های فیس بوکی، پخش می کنند ، که من شخصا به این شایعات عادت کرده ام، ولی می بینیم که فامیل و آشنایان و دوستان و مردم مهربان از سراسر جهان نگران و ناراحت میشوند، با تاثر و گریان بمن زنگ می زنند و من در حیرتم که این آدمها چکونه می توانند اینگونه ظالمانه به انتشار چنین شایعاتی اقدام کنند.
من چون همیشه از طریق پایگاه هنرمندان در مجله جوانان و رادیو جوانان، اعلام می کنم که من هنوز برنامه های بسیاری دارم، که ناتمام مانده یا در اندیشه انجام آنها هستم، من هنوز در تلاشم تا دوباره جوابگوی محبت و لطف مردم نازنین باشم برای سالهای آینده کلی قرارداد بسته ام و بهمین جهت به این عده می گویم که بی جهت خود را اذیت نکنید و سبب اذیت مردم و دوستان و فامیل من هم نشوند.
بهروز گفت من آن شب که این خبر دروغ را روی فیس بوک ها آمد، تا صبح نخوابیدم، خیلی های دیگر هم نخوابیدند چون از هرسویی تلفن می شد،ایمیل می شد، من ناچار بودم جواب بدهم ولی امیدوارم این آدم ها دست بکشند.

1385-31

بله همین 30 سال پیش بود که هنوز منوچهرخان بی بیان جوان و سرحال و پر انرژی بود، تلویزیون جام جم را راه انداخته بود، با همه چهره های برجسته سیاسی مصاحبه های اختصاصی داشت. گلی یحیوی چهره با سابقه تلویزیونی هم با این تلویزیون همکاری داشت.
آنروزها، بله 30 سال پیش هنوز دکتر علی امینی از رجال سیاسی دوران پهلوی، که براستی نقش مهمی در آن حکومت داشت به لس آنجلس آمده بود، تا در یک مصاحبه اختصاصی و پرسرو صدا با جام جم شرکت کند. این عکس یادگاری را گرفتند تا در تاریخ کوچ ایرانیان بماند.

1385-32

این آقای خوش تیپ، همانا معین خواننده محبوب است، که حدود 28 سال پیش به لس آنجلس شهر فرشته ها وارد شده بود و با آهنگهای محبوب خود، قلب ها را تسخیر می کرد. معین در آن روزهای نخستین هم بدنبال مد روز و لباسهای مدرن بود، سعی میکرد کاملا با دیگر همکاران تفاوت داشته باشد والبته موفق هم شده بود.
از حق نگذریم معین زیاد هم فرق نکرده وخوشبختانه هنوز سرپا و پر انرژی است.

1385-33

اصغر سمسارزاده یا بقولی اصغرترقه سریال های قبل از انقلاب، بعد از سالها بیکاری و ممنوعیت، یک نمایش کمدی درتهران بروی صحنه برد، که درست 3 سال تقریبا همه شب سمسارزاده و دوستانش روی صحنه میرفتند و مردم را از خنده روده بر میکردند.
شنیدیم این نمایش که درواقع سانسوری نبوده، اخیرا با بن بست هایی روبرو شده و تعطیل اش کرده اند.

1385-34

می گویند هرچندگاه یکبار، که هموطنان گذری به گورستان معروف هالیوود میزنند، با چهره های ناشناس ولی جوانی روبرو میشوند که برسر مزار سوسن خواننده مردمی نشسته اند واشک میریزند.
بارها پیش آمده که رهگذران با کنجکاوی برسر مزار خواننده  «دوست دارم» رفته واز آن چهره های ناشناس پرسیده اند شما چرا برمزار سوسن می گرئید؟ اغلب آنها گفته اند ما فرزندخوانده های سوسن بودیم، او هرگز ازدواج نکرد، بچه دار نشد، ما را به فرزندی پذیرفته و درتمام سالهای فعالیت در ایران، بهترین زندگی را برای ما ساخت و بعد از کوچ هم هرچندگاه یکبار برایمان پولی حواله میکرد. حالا ما آمده ایم با نثار اشک، پاسخگوی آن همه مهر و پاکبازی و صفای سوسن باشیم.
عکس از:مرتضی فرزانه

1385-35

کاباره تهران بمناسبت کریسمس و سال نو، ستاره باران میشود و خواننگان محبوب مردم بروی صحنه می آیند.
سه شنبه شب 24دسامبر شیلا، علی دانیال و کامران برنامه دارند.
چهارشنبه شب 25 دسامبر شهبال شب پره با برنامه آمریکائی و دی جی آربی روی صحنه  هستند.
جمعه و شنبه 27 و 28 دسامبر سیاوش قمیشی خواننده محبوب مردم روی صحنه میرود.
یکشنبه 29 دسامبر سیاوش قمیشی، مایکل برنامه پرشوری دارند.

1385-36

این چهار چهره معروف در یک نمایش روی صحنه رفتند، یک نمایش کمدی با حضور میری، عبدالعلی همایون، فریده بنایی و پانته آ، که کلی مردم از دست شان خندیدند.
در طی چند سال اخیر دو کمدین توانا، میری و همایون رفتند، دو انسان خوب  ومهربان که به گفته پانته آ ایندو در پشت صحنه نمایش، آنقدر ما را می خنداندند که براستی روده بر می شدیم و آن خنده ها را بروی صحنه هم انتقال می دادیم. میری بدون اینکه بخندد، جوک می گفت از اینکه بدلیل سبیل چاپلینی اش و شاید هیتلری اش بارها در فرودگاه ها دچار دردسر شده ولی با زبان بی زبانی  کاری کرده که کارکنان فرودگاه با احترام او را روانه کرده اند. همایون نیز شیرین و با صفا بود،ایندو زود رفتند، چون هنوز قدرت بازی وخنداندن داشتند.
عکس از:مرتضی فرزانه

1385-37

حبیب با آلبوم جوانی و آهنگهای محبوب مردم: مادر، غیرتو، نازنینم، نامه همچنان در دل همه جای گرفت او اخیرا در ایران دست به تهیه آلبوم های جدیدی به اتفاق محمد پسرش زده است. که بسیاری از آنها بصورت سینگل: شونه به شونه (2010) عشق خوانی(2010) باران(2012)  آب و خاک (2012) سارا (2012) محکوم (2012) تو نبودی (2013) در ایران تهیه و پخش شده است که درواقع پخش با مجوز در ایران را حبیب با آهنگ محکوم آغاز کرد که موزیک ویدیوی آن با استقبال پرشوری مواجه شد.
حبیب می کوشد تا راه ها را برای یک کنسرت بزرگ در تهران و بعد در شهرهای بزرگ هموار کند و آلبوم های جدید خود را به بازار بدهد در این راه محمد خواننده جوان حامی پدر هنرمند خود است.

1385-38

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین هفته – 41
قصه ای به یاد ابوالحسن صبا -سروش ایزدی -فریدون فرهی -سیما بینا -مرضیه -شجریان
گلچین هفته – 42
گروه پایور -شجریان -سروش ایزدی- عبادی – سیما بینا – عبدالوهاب شهیدی

1385-39

نشریه ایرانشهر به مدیریت بیژن خلیلی، این بار با همت دکتر مهدی آقازمانی، به بهانه گرامیداشت قریب به نیم قرن فعالیت هنری فریدون فرح اندوز، طی یک سلسله مقالات و نظرگاه ها، پرونده چهره های فعال رادیو تلویزیونی در امریکا را در این سالها بررسی کرده است که شامل زنده یادان ایرج گرگین، نورالدین ثابت ایمانی، فریدون فرخزاد، علیرضا میبدی، ساسان کمالی، ضیا آتابای، پرویزکاردان، هماسرشار، پرویز قریب افشار، حسین فرجی، شهیار قنبری، فرهنگ هلاکویی، حسین حجازی، مهرداد پارسا، پرویز صیاد، کیخسرو بهروزی، فریدون توفیقی، حسن خیاطباشی، رافی خاچاتوریان، فرهنگ فرهی، پرویز ناظریان، مسعود اسدالهی ، فریدون دائمی، سعید قائم مقامی، مانوک خدابخشیان است.
این مقالات و گزارشات تحقیقی، بهترین منبع برای همه آنهاست که درباره این نامداران رادیو تلویزیون اطلاعات کافی ندارند و این شماره ایرانشهر، از شماره های ماندنی است.

1382-52

1383-45