1387-37

1387-27

یکی از پیشگامان حرفه روزنامه نویسی در ایران، رضا مرزبان، عضو کانون نویسندگان ایران که شاگردان بسیاری را برای این حرفه تعلیم داد، هفته قبل در 85 سالگی در پاریس درگذشت.
«رضا مرزبان» از چهره های فعال در پایداری سندیکایی خبرنگاران ونویسندگان مطبوعات ایران بود و بدنبال برپایی دانشکده علوم ارتباطات همرابه با دکتر کاظم معتمدنژاد و دکتر صدرالدین الهی رشته روزنامه نگاری را تدریس می کرد.
مرزبان بعد از انقلاب روزنامه پیغام امروز را با قلم تند و تیز خود انتشار داد که  خیلی زود توقیف شد و در سال 1981 به پاریس عزیمت کرد و مدتی نشریه «راه آزادی» را منتشر نمود. او در طی سالهای اخیر بیشتر به سرودن شعر و نوشتن کتاب از جمله «روحانیت و تحولات اجتماعی در ایران» پرداخت.

1387-28

دکتر فرهنگ هلاکویی چهره محبوب جامعه ایرانی، بعد از 13 سال و 9 ماه و 25 روز، برنامه پرطرفدار خود «رازها و نیازها» را در رادیو 670AM متوقف نموده و از آغاز سال 2014 رادیوی مستقل خود را بنام «رادیو همراه» بروی سیستم FM ، دیجیتال HD ، آغاز کرد.
این برنامه رادیویی 24 ساعته است که در خانه و اتومبیل از طریق رادیوهایی به قیمت 30 دلار همچنان بروی ساتلایت، و درواقع بروی  100.3 HD درون اتومبیل های جدید از جمله مرسدس بنز، لکسس، BMW شنیده میشود،  دکتر هلاکویی روزی 4 ساعت و علیرضا میبدی روزی 2 ساعت برنامه دارند، که از 20 ژانویه در سراسر جهان بروی اینترنت و  Glwiz شنیده میشود.
درباره جزئیات این رادیو و برنامه هایش، هفته آینده با دکتر هلاکویی گفتگو خواهیم داشت تا دوستداران اش بتوانند برنامه هایش را در سراسر جهان براحتی بشنوند.
تبریکی صمیمانه داریم برای دکتر هلاکویی و همکارانش.

1387-29

در طی دو سه هفته آخر سال 2013، چند چهره معروف دیگر رادیو AM 670 نیز از این رسانه رفتند. که درجمع آنها پرویز ناظریان با سابقه ترین شان با 14 سال سابقه سردبیری و تهیه ترجمه خبر بود، بعد «مژده حبیبی» که ضمن اجرای خبر، یک برنامه احساسی همه شب داشت و بدنبال آن لیلا محمدی مجری خبر که سابقه یک ساله داشت  وبالاخره لادن همایون صفت که یک برنامه ویژه ورزشی و سلامتی روزهای شنبه داشت.
درباره علت قطع این همکاریها، سخن بسیار بود، ولی هیچکدام بطور واضح درباره آن حرفی نزدند.

1387-30

حدود 14 سال پیش بود که آفت خواننده قدیمی، بعد از سالها برای دیدار دوستان و فامیل به لس آنجلس آمده بود. در یک روز آفتابی شهر فرشته ها، در استودیو تلویزیونی ایرج  رستمی در خیابان اکسنارد، در یک لحظه چهارچهره معروف  قدیمی هنر دور هم جمع شدند که اینک هیچکدام شان در  قید حیات نیستند.
سوسن، آفت، جمشید شیبانی و ایرج رستمی، که در طی 4 ساعت آنقدر گفتند و خندیدند، و خاطره های دور را زنده کردند که غروب آن روزحاضر به خداحافظی نبودند، انگار احساس می کردند این آخرین دیدار است که براستی چنین بود.

1387-31

عکس از محمود محمدی

آیا شما در هر نقطه دنیا که هستید، نوارهای برنامه صبح جمعه و شما و رادیو قبل از انقلاب را دارید؟ اگر چنین است با ما تماس بگیرید، چون در طی سال گذشته با همت و محبت احمد آزاد هنرمند سرشناس مان، در چندین برنامه شما و رادیو، بزم شاعران و گلچین هفته در «جوانان رادیو» بهره بردیم وبا استقبال همه روبرو شد وهمه تقاضای ادامه پخش این برنامه ها را داشتند که مسلما ادامه آن فقط با مهر و همکاری شما امکان پذیر میشود.
از شما تقاضا داریم با ما تماس بگیرید و دل همه شنوندگان جوانان رادیو را شاد کنید.

818- 968-4468

[email protected]

1387-36

شما در هر نقطه دنیا که هستید و علاقمند به همکاری با رادیو جوانان، مجله جوانان هستید، می توانید از شهر و کشور و دیار خود بروی خط تلفن، با ما همکاری کنید اگر با این کار هم آشنا نیستید با ما تماس بگیرید، ما بطور تلفنی یا از طریق ایمیل رموز این کار را با شمادر میان می گذاریم و برای شما کارت خبرنگاری رادیو و مجله را هم صادر می کنیم. عکس و نام شما را هم در مجله و آن لاین، فیس بوک رادیو و مجله از نظر همه می گذرانیم.
در انتظار تماس شما از هر نقطه دنیا هستیم.

818- 968-4468

[email protected]

1387-35

سلام بر آنان که در تلاشند تا دنیا را جای بهتري برای كودكان سازند!
همزمان با فصل تعطيلات با همت راديو 670AM و گروه حمايت خانواده امسال تعداد زيادي اسباب بازي و كادوهاي سال نو براي كودكان نيازمند مركز كودكان شب و بيمارستان كودكان جمع آوري شد. پوپك مظفري مسؤول اين پروژه در راديو به ما گفت كه محبت و انسان دوستي جامعه ايراني وصف ناشدني است. دكترشيرين نوروي مؤسس گروه حمايت خانواده نيز ضمن سپاس از هموطنان سخاوتمندي كه در اين روزها به موفقيت اين پروژه كمك كردند، ياري رساني به نيازمندان را از صفات والاي انساني شناختند.
لازم به ذكر است كه مسووليت حمل و نقل اقلام اهدايي و تحويل آنها به عهده شركت وي آي پي تور بود كه آقاي ماركو خراساني با اختصاص چهار دستگاه اتوموبيل بزرگ اين مهم را به انجام رساندند.
جا دارد از گالري انصار، مراكز فرهنگي ايمان، ارتض و بت ديويد كه محلهاي جمع آوري هداياي مردمي بودند تشكر كنيم.
دست اندركاران راديو٦٧٠ به خصوص خانم ساحل آل منصور و آقايان عليرضا حكمت شعار و آرمان يموتي زحمات زيادي متقبل شدند كه از آنان نيز سپاس گزاريم. هنرمندان خوبي چون نوش آفرين، هنگامه،  كورس، هاتف و سعيد محمدي با صدا و دعوت خود سبب شدند تا پيام طلب ياري به گوش همه ما برسد. آقایان رحمت رحیمیان و دکترپیمان رئوفی از اعضا هیات مدیره گروه حمایت خانواده نیز در این پروژه راه گشا بودند.
این سرزمین پر است از نونهالاني با آرزوهای کوچک و بزرگ… فراموش نكنيم گاهی داشتن کوچکترین چیزها برای برخی بچه ها، آرزویی است بس بزرگ و دست نيافتني.

1387-33

فرهنگ فرهی
نوذر آزادی هنرمند راستین پرآوازه مهمان لس آنجلس است چه کسی از اهل تلویزیون و نمایش در ایران پیش از انقلاب اسلامی بودکه نام او را نشنیده باشد… مردی که آن سالها در یکی از پربیننده ترین مجموعه های تلویزیونی بازی میکرد آقای قاطبه که «ایتالیا ایتالیا» و حضور ذهن او و بازیهای برانگیزنده و سرگرم کننده اش تماشائیان بسیاری را مجذوب می کرد، هنرمند محبوبی بود.
اما آنچه احترام بیشتر ما را نسبت به او برانگیخته این  مهم است که در سالهای بعد از انقلاب که ناگزیر به مهاجرت شد شخصیت خود را محفوظ نگه داشت و چون فضا و شرایط را مساعد برای پیگیری آن نوع برنامه ها دیگر نمی دید به نقاشی با شیوه ی خاص خود پرداخت، و به درستی اینگونه هنرمندان نایاب اند یعنی می بینند که هم مردم رشد کرده و تحول یافته اند و هم خودشان نمی خواهند تکرار شوند. درود گرم بر این یگانه های روزگاران ما.

1387-34

«فریبا هشترودی» نویسنده ایرانی مقیم فرانسه، بدنبال کتاب های پربار و موفق خود، دوازدهمین کتاب خود را بنام: سرهنگ و طعمه 455 به زبان فرانسه در پاریس انتشار داد.
فریبا هشترودی تا امروز کتاب هائی چون ایران رودخانه خون، تبعید، زنان ایران به زبان فرانسه و کتاب «در بازگشت از ایران» به زبان فارسی نوشته است.
«فریبا هشترودی» که در فرانسه بعنوان یک نویسنده پرقدرت شهرت یافته، دختر ریاضی دان معروف ایرانی پروفسور محسن هشترودی است که از 9 سالگی به پاریس رفته و بعدها در دانشگاه سوربن تحصیل کرده است.

1387-66