1361-35

1361-36

چراغ عمر همسر نازنین استاد معینی کرمانشاهی بعد از یک بیماری طولانی خاموش شد.
همسر بزرگمردی که1361-37 لطیف ترین و پرطراوت ترانه ها را با همکاری آهنگسازان یگانه ی پرآوازه ساخت و مهر ماندگاری بر آنها زد هر خواننده ای که ترانه ای از این گونه را می خواند و آنرا به پرواز در می آورد هزارها هزار قلب را تسخیر میکرد و مگر جز این می توان تصور کرد که همزیستی این دو در طول سالها به استاد معینی توان و قدرت ساخت و بافت ترانه را می داد و به کلامش جان مایه ای که گنجینه ی ترانه ها را غنی تر و پربارتر میساخت وآن زنده یاد بودکه به همسرش توانایی و قدرتی می داد که با وجود کهولت سن وبیماری میساخت و می سرود و «شاهکار» را که تاریخ ایران را به نظم در می آورد که هنوز هم بدون وقفه این مهم را پیگیری می کند.
علاوه بر این رابطه های شکوهمند آنها فرزندانی تربیت کرده اند که جلوه هایی از وارستگی وآزادگی اند.
«جوانان» خود را در این سوگ جانکاه با استاد معینی و فرزندان آنها خاصه نوشین معینی کرمانشاهی همکار نویسنده اش سهیم و همدل می شناسد.

1361-38

روزگاری نه چندان دور که گلوریا همسر فرهیخته ومهمان نواز استاد فرهنگ فرهی زنده بود خانه شان پذیرای دوستان از همه قشر و طبقه ای بود، که البته بیشتر چهره های سیاسی بودند.
این تصویربه یکی از آن شب ها تعلق دارد که از چپ به راست:
پرویز قاضی سعید، جمشید چالنگی، زنده یاد گلورفرهی، فرهنگ فرهی، زنده یاد منصور انوری حضور داشتند، تصویری که هرگز تکرار نشد.

1361-39

1361-40

حدود 14 سال پیش بود که آفت خواننده قدیمی، بعد از سالها برای دیدار دوستان و فامیل به لس آنجلس آمده بود. در یک روز آفتابی شهر فرشته ها، در استودیو تلویزیونی ایرج  رستمی در خیابان اکسنارد، در یک لحظه چهارچهره معروف  قدیمی هنر دور هم جمع شدند که اینک هیچکدام شان در  قید حیات نیستند.
سوسن، آفت، جمشید شیبانی و ایرج رستمی، که در طی 4 ساعت آنقدر گفتند و خندیدند، و خاطره های دور را زنده کردند که غروب آن روزحاضر به خداحافظی نبودند، انگار احساس می کردند این آخرین دیدار است که براستی چنین بود.

1361-41

1361-42

آنروزها که تلویزیون ها کیبلی بود، این همه شبکه های 24ساعته نبود، گاه به گاه دست اندرکاران این برنامه ها، دست به اقدام جالب بحث انگیزی میزدند که همه جامعه درباره آن حرف میزد.
از جمله برنامه پرسروصدایی بود، که حدود 25 سال پیش نادر رفیعی دردانشگاه یوسی ال ای تدارک دید، چهره های سرشناس وهنر کنار هم نشستند و با وجود تضاد عقیده و نظر ساعت ها درباره ترانه و آهنگ حرف زدندو حتی تصمیمات جدی گرفتند، جلسه ای که هرگز تکرار نشد.
نادر رفیعی ایستاده درجلو،در بالای صحنه از چپ براست: اسفندیار منفردزاده، ویگن، فرید زلاند، همایون هشیارنژاد، فرامرز آصف، مسعود امینی در تصویری که توسط مرتضی فرزانه گرفته شده است.

1361-43

1361-44

حدود 50 سال پیش در منزل گلپا خواننده نامدار موسیقی کلاسیک، یک مهمانی برپا بود، یک مهمانی برای تشویق روانبخش خواننده جوانی که تازه گل کرده بود.
در آن شب درخانه گلپا، همه خواندند بجز وحدت، که اعتراف کرد هیچگاه در عمرش نخوانده است. یاسمین خواننده هنوز جوان، روانبخش با گیتار، گلپا با پیانو، آهنگهای محبوب خود را خوانده و در آن شب روانبخش بیش از همه خوشحال بود، چون تائیدیه بزرگان را گرفت.

1361-45

1361-46

خانه هما سرشار و نجات سرشار، همیشه باشگاه هنرمندان در رشته های مختلف است.
خیلی از چهره های نامدارفرهنگی، خیلی از هنرمندان سرشناس ایرانی در هالیوود، خیلی از مهمانان هنرمند از ایران رسیده، خلاصه همه آن چهره های قابل ارزش هنر، در خانه هما و نجات، با روی خوش روبروهستند و در شب های خاطره انگیز زندگی شان، با دوستان قدیمی شان نیز دیدار می کنند.
تصویر یکی از آن شبهای خاطره انگیز باحضور شهرداد روحانی و همسرش، هما سرشار، همایون خسروی و هوشنگ توزیع است.

1361-47

1361-48

«آوانس بالایان» یک مطبوعاتی قدیمی است که درست 40 سال است نشریه کاج نظر را در امریکا چاپ  و منتشر می کند.
جالب است بدانید بالایان در آن سالهای دور در امریکا، با مجله جوانان داخل ایران به سردبیری استاد ر- اعتمادی همکاری داشت وبعنوان خبرنگار جوانان با سوپراستارهای دور سینما تلویزیون، مصاحبه انجام می داد که نمونه اش مصاحبه با «لی میجرز» بازیگر سریال محبوب «مرد شش میلیون دلاری» بود.

1361-49

1361-50

«آذر شیوا» ستاره معروف سینما، که قبل از انقلاب، یکبار دست به یک اقدام جنجالی زده بود، اینروزها درحومه پاریس دوران بازنشستگی خود را می گذراند، و در هیچ محفل و مجلسی دیده نمیشود.
 در طی این 33 سال، بارها برای بازی در فیلم، نمایش و حضور در برنامه های هنری، از او دعوت به همکاری شده ولی او فقط یکی دو بار به دعوت سیاوش اوستا در یکی دو برنامه فرهنگی حضور یافت  و در چند سال اخیر حتی به پاریس هم سفرنکرده و ترجیح داده در خلوت آرام خود بسر برد.
آذر شیوا که با بازی در فیلم های پرفروش قبل از انقلاب چون سلطان قلب ها شرک کرده بود، یکبار برای توجه دولت به حمایت از هنرمندان بازنشسته، بیکار و بیمار، جلوی دانشگاه تهران بساط فروش آدامس را برپا ساخت،  که در پایان کار روز، ازکارش جلوگیری شد ولی اقدام جسورانه او در تاریخ هنر ایران ثبت شد.

1361-51

1361-52

«آرمان» خواننده خوش صدایی که با اولین آلبوم خود به شهرت رسید، اینروزها دررادیو 670 AM، بعنوان آسیستان مدیر برنامه های رادیو افشین گرگین بکار مشغول شده است.
«آرمان» که از صدای رادیویی خوبی برخوردار است، با نام آرمان یموتی مشغول بکار شد و تا مدتها کمترکسی میدانست که او همان خواننده معروف است.
آرمان تسلط خود را در اجرای برنامه نیز نشان داده است.
عکس از: مرتضی قمصری

1361-53