1390-30

1390-22

دکتر ایرج آرین پور، از مقامات عالیرتبه پادشاهی پهلوی و از همکاران پیشین رادیو صدای آمریکا بامداد روز یکشنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۱۴ در یکی از بیمارستان های ویرجینیای شمالی در آمریکا در گذشت.
ایرج آرین پور بیش از یک ماه بود که به بیماری سینه پهلو دچار شده بود و  تحت مراقبت های شدید پزشکی قرار داشت ولی شدت بیماری او را در هفتاد و نه سالگی از پای در آورد.
ایرج آرین پور دانش آموخته و فارغ التحصیل دکترای حقوق از دانشگاه تهران بود ولی علاقه اش به روزنامه نگاری او را به مطبوعات کشاند و به پیشنهاد امیرعباس هویدا نخست وزیر وقت، در سال 1351 به معاونت مطبوعاتی وزارت اطلاعات برگزیده شد. خیلی پیشتر نیز برای مدتی مدیرکل مطبوعات بود.
وی پس از تصدی در  پست معاونت وزارت بازرگانی، همچنین مسوولیت شرکتی دولتی را نیز برعهده داشت که مدیریت تمامی کالاهای اساسی وارداتی و از جمله سیمان (که به علت افزایش مصرف در جریان سازندگی کشور کمیاب شده بود) از طریق این شرکت انجام می گرفت.
این مرد نازنین، آنقدر سلیم النفس بود که تنها یک خانه کوچک در تهران داشت که آن هم با دارایی خانوادگی خریده شده بود. ایرج که از خانواده ای فرهیخته و فرهنگ دوست برخاسته بود و خاندانش در کرمان با صفات ایران دوستی و خدمتگزاری به مردم شهره بود، پس از انقلاب اسلامی، در واشینگتن مانند بسیاری از رجال و دولتمردان دوران پادشاهی پهلوی ها، دست خالی مانده بود که به استخدام رادیو صدای آمریکا درآمد.
ایرج آرین پور پس از انقلاب در سال ۱۳۵۷ به آمریکا مهاجرت کرد و در اوائل دهه ۱۹۸۰ میلادی در بخش فارسی رادیوی صدای آمریکا مشغول به کار شد.
او پس از دوره کوتاهی که با دفتر واشنگتن رادیو فردا همکاری داشت در اواخر سال ۲۰۰۳ میلادی خود را بازنشسته کرد تا با فرصت بیشتری به کار روزنامه نگاری و مطبوعاتی بپردازد.
به عنوان بخش کوچکی از فعالیتهای مطبوعاتی او می توان به همکاری با فصلنامه ره آورد، که در لس آنجلس چاپ و منتشر می شود اشاره کرد که مقالات تحقیقی بسیاری در آن نشریه معتبر می نوشت و در برنامه های تلویزیونی بخش فارسی صدای آمریکا نیز به عنوان کارشناس امور ایران و خاورمیانه شرکت می کرد.
از ایرج آرین پور یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
یادش همیشه با نیکی همراه خواهد بود.

1390-23

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین- هفته 47
هنگامه اخوان – شجریان – جلیل شهناز- مهستی – تاج اصفهانی – مرضیه.
گلچین هفته 48
مرضیه – استاد بهاری- شجریان – سروش ایزدی- سید نورالدین رضوی- حمیرا.

1390-24

شبکه تلویزیونی کانال یک به مدیریت شهرام همایون علاوه بر آنکه برنامه های پربیننده ای دارد، از سوی دیگر تبدیل به مرکز پرورش استعدادها شده و تاکنون چهره های موفق و جوانی را در زمینه های مختلف جلوی دوربین وپشت دوربین فرستاده است. یکی از این چهره های موفق سحر امانی است. روزی که او همکاری خود را با کانال یک آغاز کرد کسی تصور نمی کرد بتواند به تنهایی بار سنگین و حساس بخش خبر این شبکه جهانی تلویزیون را به دوش بگیرد.
او از ابتدا تجربه های مدیر ژورنالیست خود را به خوبی آموخت و سپس توانست از آن بهره گیرد که نتیجه اش بخش های خبری پربار هر روزه تلویزیون کانال یک است که خبرهای ایران و جهان  وداخل امریکا را شامل می شود.
سحر امانی اکنون آنچنان عاشق کارش شده که علاوه بر گویندگی و اداره بخش های خبری، برای تهیه آخرین خبرها وگزارش های خبری، از نخستین ساعات بامداد تا پاسی از شب را درتلویزیون می گذراند.
بخش خبری کانال یک هر روز در دو نوبت 9 صبح و چهار بعد از ظهر پخش می شود.

1390-25

قرار بود این هفته با سید کریم کمدین قدیمی یک گفتگویی رادیویی داشته باشیم که بدلیل سفر، این امکان پیش نیامد، هفته آینده این گفتگو که حاوی مطالب ناگفته و دردآلودی است پخش خواهیم کرد.

1390-26

درست 50 سال است که سهراب اخوان با حبیب روشن زاده رفاقت دارد. ایندو چهره سرشناس و با سابقه ترین برنامه سازان رادیو تلویزیون، از سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران دوستی و همکاری آغاز کردند. روشن زاده بعنوان گزارشگر و مفسر ورزشی و سهراب اخوان بعنوان کارگردان و تهیه کننده برنامه، از 50 سال پیش زیر یک سقف از کانال حبیب ثابت و بعد سازمان رادیو تلویزیون کار می کردند و از سی و چند سال پیش که ایران را ترک گفتند همچنان دوستی خود را حفظ کرده اند و هنوز هردو در زمینه رادیو تلویزیون فعال هستند.

1390-27

1390-28

1390-29

1389-38

1389-35

1389-36