1395-70

1395-63

هفته گذشته جیمی دلشاد امباسادور فعلی و شهردار سابق بورلی هیلز، بخاطر تلاش های خستگی ناپذیر جهانگیر اردلان در زمینه خدمات اجتماعی، نشان افتخاری به او اهدا کرد.
جهانگیر اردلان که یکی از فعالان اجتماعی شهر لس آنجلس است و سابقه درخشانی در شهرداری لس آنجلس داشت، می گوید تلاش صمیمانه ای را باتفاق گروهی از صاحبان مشاغل منطقه وودلندهیلز آغاز کردیم، که این اقدام چشمگیر سبب سرافرازی جامعه ایرانی دراین منطقه، بخصوص صاحبان مشاغل ایرانی خواهد شد. چون دست بدست هم داده ایم تا با جمع آوری تعداد زیادی امضاء به هدف بزرگ مان برسیم و در منطقه وودلندهیلز نام پرشین ویلیج Persian Village را به ثبت برسانیم و در تقاطع ونچورا بلوار و وینفیلد این تابلو نصب شود.
در ضمن در نهم مارچ 2014 ، همین هفته آینده، غرفه ای در نمایشگاه جشنواره مشاغل بانوان ایرانی در ماریوت هتل وودلندهیلز در نظر گرفته شده تا هموطنان هر نوع سئوال و پاسخی دارند ارائه بدهند.
تبریکی صمیمانه داریم برای مهندس جهانگیر اردلان چهره همیشه فعال ایرانی.

1395-64

انجمن پزشکان ایرانی‌ لوس آنجلس بیست و هشتمین جشن نوروزی خود را در تاریخ ۸ مارچ برگزار می‌کنند و آناهیتا خلعتبری طبق روال چند سال گذشته مجری (Master of Ceremony)  این جشن نوروزی خواهد بود.
این برنامه راس ساعت ۷ شب در هتل مونتاژ در شهر بورلی هیلز با حضور پزشکان، جراحان و جمعی از متخصصین همراه با برنامه‌های مخصوصی‌ که در نظر گرفته شده برگزار خواهد شد.

1395-65

وقتی صبح ایران دوشنبه را برخلاف معمول رنگی دیدم با عنوان برجسته ی «صبح ایران 30 ساله شد» روزم با وجد و هیجان و شگفت زدگی آغاز شد…
30 سال یعنی یک نسل آن هم در غربت روزنامه ای را بدون وقفه انتشار دادن مقاومت و تحمل و عشقی را طلب می کند که فقط آذرخش واره ای در دل تاریکی می تواند بود. 30 سال مقاومت ایستادگی؟ وقتی جان و روان روزنامه نگاری نشئت گرفته از وطن است وقتی تمامی شور و شوق و ذوق او یکسره وقف ایران و ایرانی است دیگر بن بست ها و دغدغه ها و اضطراب ها او را به توقف  وا نمیدارد وقتی شرف و عزت او بستگی کامل عیار دارد به عشق او گرچه گاه در میماند. اما هرگز از پای نمی نشیند وبا عزمی استوار و اعتقادی راسخ به هدف والا و مقدسی که دارد سنگر را عاشقانه و صادقانه حفظ می کند و هرچند عوامل بازدارنده نیرومند باشند او که میهن ش را دوست دارد و به مردم وطنش عشق می ورزد و یک داوری منصفانه و قاطعانه به ما حکم می کند که این روزنامه نگار را تحسین کنیم و این مهم را یادآور شویم که مردم هیچگاه دوستان صمیمی شان را فراموش نمی کنند…
اینک در مقابل این روزنامه نگار پرشور و تلاشگر و پرتکاپو «سیروس شرفشاهی» به احترام می ایستیم و کلاه از سر بر میگیریم.
فرهنگ فرهی

1395-66

ایرج پزشکزاد رمان نویس معروف و محبوب ایرانی نمایشی را برای صحنه تاتر نوشته که توجه شدید شهرام بروخیم را برانگیخته است. دائی جان ناپلئون نوشته ایرج پزشکزاد را اکثر ایرانیان دیده اند و با کاراکترهای مش قاسم، دائی جان، اسدالله میرزا و دیگران سالها آشنا شده و زندگی کرده اند. شهرام بروخیم نویسنده، کارگردان و بازیگر ایرانی قرار است که این نمایش کمدی اجتماعی را با بازیگران شناخته شده و معروف ایرانی به صحنه تاتر بیاورد. با توجه به آثار ماندنی پزشکزاد امیدواریم که شهرام بتواند نمایشی دیدنی و استخواندار را تهیه و به تماشا بگذارد.

1395-67

اتحادیه روابط عمومی ایران و امریکا در شامگاه دوم مارس 1914 یکی از اعضاءهیئت مدیره خود، دکتر اکبر قهاری را از دست داد.
دکتر قهاری فوق لیسانس طراحی مکانیک و مهندسی را از دانشگاه آریامهر ایران دریافت نمود و در 1983 به دریافت درجه دکترا در رشته ترکیبات مواد پلاستیکی ترموستات از دانشگاه میشیگان نایل گردید. وی به دلیل تخصص خویش در طراحی یولیمر و ترکیبات آن، اختراعات خویش را در ایالات متحده در سطح جهانی به نام خود ثبت نمود. وی در سمت مدیر عامل  Safas  Corporation که توانست Granicoat تولید کند و به دریافت جایزه جهانی نایل گردد. وی یک شخصیت متعهد  نسبت به فرهنگ و جامعه ایرانی بود. وی نخستین فردی بودکه کنفرانس هویت ملی ایران را در 2004 در دانشگاه اکسفورد انگلستان سازماندهی نمود که با تحسین پژوهشگران و اعضاء آکادمی توأم بود. دکتر قهاری نیز سرپرست امور فرهنگی و انسانی ایرانیان بوده است.
دکتر قهاری در تاسیس انجمن بین المللی پزشکان معالج بیماری ایدز  IA PAC مشارکت داشت و بعنوان عضو هیئت امنای آن انتخاب گردید.
شایان ذکر است که روابط  وی با روسای جمهور امریکا و اعضاء کنگره به شناسایی فرهنگ ایران و جامعه ایرانی کمک موثری نمود. وی حامی واقعی جوانان ایرانی امریکایی بود و با کمک های مالی وی بسیاری از جوانان، موفق به شرکت در دوره اینترنتی در Capitall Hill گردید.
فقدان این شخصیت فرهنگی و اجتماعی  بسیار تاسف انگیز است و مجله جوانان این فقدان بزرگ را به همسر و فرزندان برومندشان، برادران و خواهران شان و فخرایران قهاری عزیز صمیمانه تسلیت می گوید.

1395-68

مسعود درویش خواننده ای که با آلبوم موفق توانایی های خود را نشان داده، بعد از یک سال و اندی ترانه جدیدی از هما میرافشار و با آهنگی از محمد حیدری و تنظیمی از ناصر چشم آذر بنام «عطر دود» را اجراکرده که درواقع ثمره همکاری سه استاد ترانه وملودی و تنظیم است و بدلیل اقامت چشم آذر در ایران، تهیه آن بطول انجامیده است.
عطر دود را با هم مرور می کنیم.

عطر دود
نمی دانم تو اینجایی و یانه ؟
  هنوزم عاشق مایی و یا نه؟
بگو آیاگرفتی یار دیگر؟
   نمیدانم که تنهایی و یا نه؟
***
کجایی با که هستی در چه حالی ؟ 
که این جا جای تو خالیست خالی
نمی پرسم چه شد آن دل تپیدن
که می دانم گریزان از سئوالی
اگه از من بپرسی من هنوزم
همان دیوانه ای هستم که بودم
اگر آتش گرفتم سوختم من
تو پیدا کن مرا از عطر دودم
***
اگر در خاطرت مانده بیاد آر
چه دریایی ز مهرت در دلم بود
در آن غوغا وشورعاشقانه
دوچشم تو امید ساحلم بود
بگو آیا طپش های دل تو
هنوز از من نشونی داره یا نه
بگو آن چشم های روشن تو
برام رنگین کمونی داره یا نه
اگه از من بپرسی من هنوزم
همان دیوانه ای هستم که بودم
اگر آتش گرفتم سوختم من
تو پیدا کن مرا از عطر دودم

1395-69