1396-63

1396-64

شاید خیلی ها نمی دانند جان کری وزیر امور خارجه امریکا،داماد ایرانی دارد، دکتر بهروز (برایان) والا ناهید جراح برجسته اعصاب،که در وب سایت دانشگاه هاروارد، بنام یکی از سرشناس ترین محققین تومور مغزی شناخته شده، از سال 2009 داماد جان کری شد.
دکتربهروز والاناهید در سال 2005 دربیمارستان دانشگاه ماساچوست، با دکتر ونساکری دختر جان کری آشنا شده و بعد از یک دوره آشنایی در سال 2009 نامزد شده و بعد ازدواج کردند.
دکتر بهروز والا ناهید استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب است، فرزند دکتر رضا ناهید و دکتر نوشین فر است که در لس آنجلس زندگی می کنند.

1396-65

دکتر رضا فدایی-سن دیه گو

چند سال پیش آقای William  Lansdowne بعنوان رئیس پلیس شهر سن دیه گو از شهر سن حوزه با قبول سمت رئیس پلیس شهر سن دیه گو باین شهر منتقل شد و مشغول انجام وظیفه شد. از بدو ورود باین شهر دسته های گنگ از یک طرف ودلالان مواد مخدر و سایر گروه های غیرقانونی تقریبا آسایش  و راحتی مردم را بهم ریخته بودند. در این چند سال گذشته او توانست بتمام این ناراحتی ها خاتمه داده و سن دیه گو را بیک شهر تقریبا آرام مبدل نماید. همانطور که میدانیم این شهر هم مرز با یکی از شهرهای مکزیکو بنام تیوانا میباشد و دلالان مواد مخدر با تونل های زیرزمینی به مساحت چندین مایل تیوانا را به سن دیه گو متصل کرده بودند  و براحتی مواد گوناگون مخدر را از این تونلهای زیرزمینی وارد سن دیه گو کرده و بازار پردرآمدی را برای خود مهیا کرده  بودند، این مرد بزرگ کاسه کوزه های این گروه ها را در هم کوبید و از طرف  دیگر اکثرگروه های گنگ را خانه نشین کرد. عجیب اینکه هفته گذشته با انتخاب شهردار جدید برای این شهر ناگهان آقای  William Lansdown در تلویزیون ظاهر شد وبا همکاران خود خداحافظی کرده و از کار خود یعنی سمت رئیس پلیس بودن استعفا کرد. هنوز علت این اقدام او معلوم نیست که آیا خودش را بازنشسته کرده و یا اینکه شهردار جدید شخص دیگری را برگزیده است.
بهرصورت او یکی از دوستداران جامعه ایرانی بود و ما برای او روزهای خوشی توام با سلامتی خود خواستاریم. درعکس معاون او هم دیده میشود.

1396-66

فریدون صادقی هنرمند جوان ایرانی مقیم لس آنجلس از نادر موزیسسین هایی است که در عرصه موزیک بین المللی فعالیت دارد. فریدون  از 16 سالگی کار موزیک را بطور حرفه ای آغاز کرده و تا امروز با بیشتر هنرمندان ایرانی مقیم خارج چون معین، لیلا فروهر، اندی، منصور و بسیاری دیگر کار می کند.
فریدون سابقه همکاری با خوانندگان داخل ایران چون بنیامین را دارد و در طی تور سراسری امریکای شمالی احسان خواجه امیری با او همراه بوده و با او راهی کانادا شده است.
فریدون در ضمن باهنرمندان اینترنشنال مانند نانسی عجرم، بی سی سالسا، لیدی آنتبلوم و چند چهره دیگر همکاری داشته و خود طراح و سازنده چند ساز مخصوص که دیزاین آنها را اختصاصا انجام داده می باشد که بیشتر این سازها در امریکا، کانادا و اروپا در دسترس است.
فریدون می گوید من هیچگاه موزیک را درچهارچوب مادی ندیده ام و همین مرا در تصمیم ها و برنامه ریزی هایم کمک کرده است من از بیشتر سرزمین های جهان دیدن کرده و فهمیدم همه جا آسمان یک رنگ است، خوبی و نیکی حرف اول را میزند و بهرحال کمی هم استعداد ضرری نداشته است.
فریدون درباره برنامه های امسال خود می گوید پس از سالها انتظار محلی در لس آنجلس در دست آماده شدن است، که صرفا برای جلب و تربیت موزیسین ها می باشد، سالن و مرکز زیبایی REMO در کلدواتر در منطقه ولی، بزودی آماده ارائه این خدمات میشود، به امید اینکه بتوانیم کودکان و نوجوانان و جوانان را به  موزیک علاقمند کنیم و محیطی حرفه ای در عین حال جذاب برایشان بسازیم.
فریدون که تحصیل کرده ونکوور کاناداست، تجربیات و توانایی های خود را در زمینه موسیقی، مدیون استاد خود  Luis Corte می داند.

1396-67

این برنامه های خاطره انگیز و ماندنی را احمد آزاد هنرمند نامدارمان از آرشیو خود همه هفته به «جوانان رادیو» هدیه می کند.
گلچین هفته  64 : شجریان – سیما بینا- ناصر مسعودی – هنگامه اخوان – بنان – نادر گلچین

گلچین هفته 65 : عبدالوهاب شهیدی – مرضیه – جلیل شهناز- ناصر مسعودی – هنگامه اخوان – نادر گلچین

1396-71

دکتر رضا فدایی- سن دیه گو
مجله جوانان که مشوق جوانان و نوجوانان در سرتاسر جهان میباشد این هفته یکی از نوجوانهای هنرمند راانتخاب کرده و به جامعه ایرانی معرفی می کند. Jared نوجوان هنرمند امریکایی است که از سن پنج سالگی علاقه بخصوصی به نقاشی داشت و هم اکنون که در کلاس یازدهم (11th Grade) مشغول تحصیل میباشد به  کار هنری خود ادامه داده  و نقاشی های زیبایی را  میکشد که آینده درخشانی را پیش روخواهد داشت. دو نمونه از کارهای او را در این صفحه مشاهده می فرمائید. او علاوه بر کار هنری اهل مطالعه و ورزش در رشته والیبال و تنیس و در کار خانه در کنار مادرش میباشد.
مجله جوانان به او و مادرش خانم  Tammy Cowing  تبریک می گوید و آرزوی آینده زیبایی برای Jared عزیز خواستار است و تولد او را هم تبریک می گوید.

1396-68

با شروع مسابقات کشتی جهانی در لوس‏آنجلس، شایسته است از هموطنانِ عزیز ورزشکار ارمنی ایرانی ما در گلندل یادی کرده و از افتخاری که آفریده‏اند، به‏خود ببالیم.
واهیک قازاریان، دارندۀکمربند سیاه دانِ 3 در وزن 155 پاوند به بالا، در « فرم » و هم‏چنین «مبارزه » همیشه به مقام‏های بالا رسیده و در چند سال اخیر دو مدال طلا را تصاحب کرده است. وی برای پنج سالِ متوالی مدال طلا را دریافت نموده که چنین امری بی‏سابقه بوده و به همین خاطر کاپِ ویژه‏ای به ایشان اهداء شد.
واهیک قازاریان هم‏چنین قهرمان کشتی فرنگی در جهان می‏باشد که در سال 2008 در مسابقات این رشته در لاس وگاس مقامِ سوم را از آنِ خود کرده و به مدالِ برنز دست یافت. واهیک در تکواندو همیشه مقامِ اولِ قهرمانی را داشته و هم‏چنان خود را مدیون استادش زاون ماداتیان می‏داند که نهایت دلسوزی و توجه را به وی مبذول داشته که دست‏شان مریزاد از چنین شاگردانِ شایسته و با لیاقتی که تحویل جامعۀ ایرانی داده است.
واهیک قازاریان هم اکنون سمتِ داوری مسابقات در هتل‏های بزرگ لاس وگاس را که مسابقات در آنجا برگذار می‏شود را دارند و دختران ورزشکار شایسته نیز پرورش داده‏اند با نام‏های آرمینه ، آنـی و آرسیه که این گُردآفریدهای زمانۀ ما نیز آیندۀ بسیار خوبی در ورزش خواهند داشت و گفتنی است که آرسیه اکنون مدالِ طلائی برگردنِ خود دارد که مربی آن‏ها نیز چون پدرشان، آقای زاون ماداتیان می‏باشند.

1396-69

1396-70