1362-30

1362-36

بهروز وثوقی چهره برجسته و ماندنی سینما، اخیرا از سوی سازندگان دو سریال پرطرفدار امریکایی دعوت به بازی شده است.
بهروز در چند سفر به لس آنجلس با دست اندرکاران سریال ها از نزدیک حرف زد و درحالیکه هر دو گروه با دیدن فیلم های او، دچار شگفتی شده بودند، بدلیل وسواس و دقت بهروز در پذیرش نقش ها، درحال گفتگو هستند تا نظر دو طرف  اعلام شود. چندی قبل هم بهروز به بازی در فیلمی دعوت شد،که نقش یک افسر عالیرتبه ساواک را بازی کند، ولی بدلیل حرفهای رکیکی که در فیلم رد و بدل می شد، این نقش را نپذیرفت.

1362-34

1362-54

داریوش با طنز می گوید: وقتی در مجله نام شخص شناخته شده ای، هنرمندی، سیاستمداری … می آید که به بیمارستان رفته، مخصوصا که تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد ذهنیت اکثر خوانندگان مطلب این است که شمارش معکوس آغاز شده است.
هفته قبل داریوش دربیمارستان سنت جونز تحت عمل جراحی قرار گرفت. دایوش بدنبال ناراحتی دیرین در ناحیه کمر، سرانجام به توصیه پزشک معالج خود، تحت عمل قرار گرفت،خوشبختانه عمل با موفقیت انجام شد و داریوش اینک در خانه دوره نقاهت را می گذراند تا تور بزرگ خود را آغاز کند.
داریوش با طنز همیشگی خود ادامه داد خوشبختانه همه چیز روبراه است ولی راستش چون دیدم هیچکس دیگر، یاد وطن نیست مجبور شدم ستون به سقف خود بزنم و تن به عمل جراحی بدهم، امیدوارم این ستون سال ها دوام آورد.
با آرزوی اینکه داریوش عزیز را همیشه سرپا و استوار در صحنه ها ببینیم.

1362-55

1362-37

ناصر ملک مطیعی چهره قدیمی و ماندنی سینما، که اینروزها سالهای 80 عمر خود را می گذراند، بدنبال یک حمله قلبی روانه بیمارستان شد.
ملک مطیعی چند روزی را در بیمارستان بستری شد و پس از باز کردن رگهای بسته قلبش، به منزل انتقال یافت.
ملک مطیعی در طی 35 سال گذشته فعالیت سینمایی نداشت. او 20 سالی ممنوع چهره شد و بعد هم که به سراغش آمدند، به بازی درفیلم ها رضایت نداد.

1362-35

1362-44

جان استوارت چهره معروف تلویزیونی و مجری شوی محبوب «دیلی شو» و همچنین مجری اسکار، اینروزها بعنوان کارگردان فیلمی از زندگی مازیار بهاری روزنامه نگار جوان ایرانی می سازد که درجریان انتخابات ریاست جمهوری احمدی نژاد و جنبش دانشجویان دستگیر شد.
این کتاب که در کانادا  به زبان انگلیسی انتشار یافته،مورد توجه جان استوارت قرار گرفت و برای بازی در نقش حساس این فیلم یعنی مادر مازیار بهاری، از شهره آغداشلو کاندیدای اسکار و برنده جایزه امی دعوت بعمل آورد و راهی اردن شدند تا فیلم را جلوی دوربین ببرند. نقش مازیار بهاری را گوئل گارسیا بازیگر معروف اسپانیش بازی میکند.

1362-45

1362-38

هفته قبل دیداری پرشور وخاطره انگیز داشتم با خانم های ایرانی مقیم وست لیک ویلیج، دیداری پر ازخاطره ای شیرین، گپ و گفتگو درباره خاطرات روزنامه نگاری.
خانم های ایرانی وست لیک ویلیج، که همه تحصیلکرده،خیرخواه ودرواقع فعال در امور اجتماعی و انساندوستانه است با همت پریوش دانش نیا، این گردهمایی ماهانه را براه انداخته اند، بهانه ای است برای دیدارهای شیرین، تبادل افکار واندیشه، برنامه ریزی برای کمک به انسانهای درمانده چه درخارج و چه درایران.
هر بار که این گردهمایی تشکیل میشود، یک چهره فعال در رسانه های عمومی و امور اجتماعی وهنری وفرهنگی دعوت میشود، تا ضمن آشنایی با هدف های این گروه، از خاطرات گذشته خود و خاطرات این کوچ 30 ساله سخن گویند.
نکته جالب اینکه همه خانم های این گروه که گاه بدلیل سفر و مسائل خانوادگی وشغلی تعدادشان کم و زیاد میشود تحصیلکرده و آشنا به مسائل اجتماعی و فرهنگی وهنری هستند. در میان شان چهره های آشنایی چون منیژه تیموری طراح معروف ایرانی در هالیوود نیز دیده میشود که همراه با مادر خود در این گردهمایی شرکت می کند.
دیدار با خانم های بسیار مهربان و مهمان نواز و آگاه وست لیک، برای من فرصت مغتنمی بود تا با چهره فعال و پرشور و هیمشه جوان خانم های ایرانی آشنا بشوم، ضمن یادآوری خاطرات بسیار، با آموخته های تازه ای با آنها خداحافظی کنم.

1362-39

1362-40

می گویند گذر عمر در کالیفرنیا ابدا احساس نمی شود، چون این ایالت 4 فصل را ندارد یا تابستان است و یا بهار!
بهمین جهت انگار همین دیروز بود که یاران قدیمی گردهم آمدند: استاد فرهی، پرویز کاران هنرمند سرشناس، هردو تپل مپل و سرحال، زنده یاد پرویز شهنواز چهره با سابقه رادیو تلویزیون و شهرام همایون چهره سرشناس تلویزیونی که همه شیک و تر و تمیز، و جوانتر از امروز. آنها آن روز با هم کلی گپ زدند.
عکس از مرتضی فرزانه

1362-41

1362-42

تلویزیون صدای امریکا اعلام کرد که انوشیروان کنگرلو چهره با سابقه رادیو تلویزیون، خود را بازنشسته کرد.
 صدای امریکا ضمن تجلیل از کنگرلو، با وی یک گفتگو بعمل آورد که کنگرلو گفت: از 17 سالگی در ایران به تلویزیون کانال 3 راه یافت و مدت 3 سال بطور نیمه وقت در این تلویزیون فعالیت داشت تا تلویزیون ملی ایران شروع بکار کرد و بلافاصله به استخدام این تلویزیون دولتی در آمد و این همکاری تا زمان انقلاب ادامه داشت.
کنگرلو در بخش های خبری تلویزیون فعال بود و با گویندگانی چون تقی روحانی، آذر پژوهش، محمود سعادت، حسین توصیفیان همکاری داشت.
کنگرلو چند ماه قبل از انقلاب به امریکا آمد و وقتی از تشکیلات صدای امریکا باخبر شد با آنها تماس گرفته و  مرتضی یحیوی او را به همکاری دعوت می کند و از 33 سال پیش این همکاری آغاز میشود و سرانجام از ماه قبل رسما بازنشسته شد.

1362-43

1362-46

بعد از حدود 20 سال، هنوز همه باور دارند که زینت خطیبی بازیگر قدیمی سینما،همچنان دلتنگ شوهر هنرمند و روزنامه نگارش پرویز خطیبی است.
دوستان ایندو می گویند پرویز و زینت خطیبی از اولین ماههای ازدواج شان، بهم دلبستگی عمیقی داشتند وزینت خطیبی که از اولین بازیگران شجاع زن سینما و تاتر بود و راه را برای  بسیاری از ستارگان گشود، همه اختیار کار خود را به شوهرش سپرده بود. سالها از سینما کناره گرفت تا فرزندان برومند خود را بزرگ کند، تاحدود بیست و چند سال پیش با خواسته پرویز خطیبی به صحنه تاتر بازگشت و تا آخرین روزهای حیات او،  در صحنه ماند. همانگونه که فیروزه خطیبی دختر هنرمندشان کنار آنها ماند.
اینک سالها از رفتن پرویز خطیبی می گذرد، ولی زینت خطیبی انزوا طلبیده، هیچ پیشنهادی را نپذیرفته و با یاد این اسطوره تاتر، رادیو و تلویزیون دلخوش دارد.

1362-47

1362-50

طاهر ممتاز در شمال کالیفرنیا با اتومبیلش تصادف میکند او را به بیمارستان میرسانند چون دنده های او شکسته و آسیب دیده بود.
تقی مختار مرد چند ساحتی: بازیگر و کارگردان و نمایشنامه نویس و مدیر و سردبیر نشریه هفتگی «ایرانیان واشنگتن» با شنیدن خبر تصادف برادرش خود را به بیمارستان می رساند و یک هفته ای را هم بر بالین او میگذراند. اما پزشکان که قصد معالجه دنده های آسیب دیده ی طاهر را داشتند متوجه میشوند که او به بیماری سرطان مبتلا بوده که خود از آن آگاه نبوده است. در نتیجه بیش از یک هفته ای زنده نمی ماند.
خانواده مجله بین المللی جوانان و رادیو جوانان خود را در سوگ غافلگیرکننده ی طاهر، با تقی مختار و توفیق ممتاز برادران وفادار او شریک و سهیم می دانند.

1362-56

1362-52

استاد فرهنگ فرهی در اولین سالی که به رادیو ایران راه یافت با سمت سرپرست برنامه ی یکساعته جوانان بود (شش تا هفت بعد از ظهر) هر روز برنامه اختصاص به موضوعی داشت ومصاحبه با شخصیتی…برنامه ی موسیقی، برنامه ی فضائی (چون آنروزها برنامه های روز برنامه های فضایی بود و تسخیر کره ی ماه و درنتیجه مصاحبه با استاد زنده یاد پروفسور هشترودی) برنامه ی ورزشی، برنامه اختصاصی جوانان مثلا ارائه ی گزارشی ازکاخ جوانان، و برنامه های سینما و تاتر (نقد وبررسی) دراین عکس شکوه رضایی را می بینید که از گویندگان تراز اول رادیو بود که بعدها کاشف بعمل آمد که آوازی خوش دارد که به دلها می نشیند… پروفسورهشترودی را می بینید و استاد فرهنگ فرهی را.
در برنامه جوانان تهیه کننده فریدون توفیقی بود.

1362-53

1362-48

بعد از سالها نوازنده و آهنگساز سرشناس، مارسل استپانی، برای یک خواننده، آهنگ می سازد، برای مصطفی خاک نگار هنرمند تعلیم دیده و تحصیلکرده که قادر به اجرای هر آهنگی حتی در ردیف ها و گوشه های ایرانی است.
مصطفی و مارسل از چندی پیش همکاری با هم را آغاز کردند و بارها مصطفی  او را به برنامه پرطرفدار تلویزیونی خود گلچین هفته در شبکه امید ایران دعوت به مصاحبه کرده است و اینک  همکاری شان در یک سینگل تازه ادامه می یابد.

1362-49

1362-60