1401-72

1401-65

عباس تهرانی
بیستم اپریل سال دوهزار وهشت میلادی، موجودی که خوی حیوانی داشت و قلبش در وجودش نبود، به زندگی فرزند عزیزم مازیار پایان داد. پایان بسیار دردناک و غیرقابل باور و غم انگیزی ، که گرچه عامل اش روزهای تاریک خود را در زندان میگذراند و بجرات هنوز برای گرفتن جان انسانهای بیگناهی چون مازیار، نقشه می کشند ولی هرگز در این سالها، بر زخم دل ما، مرهمی نبود، هیچ چیز ما را تسکین نداد چون شاهدیم که هنوز موجودات گرگ صفتی چون او، در هر گوشه این سرزمین خون بیگناهی را می ریزند و خانواده ای را در اندوه و سوک جاودانه فرو می برند.
میسوزم ومیسازم و راه دگرم نیست
راهی بجز از سوختن بی ثمرم نیست
فریاد وفغان زین همه بیداد زمانه
که از جان رمقم رفته و جز مختصرم نیست
ز اندازه فزون گشته غم دوری فرزند
از فرقت او زندگی جز نیشترم نیست
این نعره ی هر صبح و شب آخر کشدم زار
زآن است که عزیز دل من دور و برم نیست
پیوسته هم او بود مرا همدم و همراز
هم صحبت وهمخانه و نور بصرم نیست
ای مرگ عنایت کن و ره جانب ما گیر
تعجیل کن ایدوست که صبر اینقدرم نیست
انصاف نباشد که مرا باز گذاری
برخیز و مکن دیر که کس منتظرم نیست
شاید به عزیزان سفر کرده رسم باز
فکری بجز از دیدنشان در نظرم نیست
بیزارم از این زندگی بی بودن فرزند
اجبارمرا هست بجز چشم ترم نیست

1401-67

سوزان روشن و خانواده اش اینروزها در سوگ دکتر روشن پزشک برجسته و متخصص هستند، انسانی والا که فریادرس بسیاری بود.
تسلیتی صمیمانه داریم برای سوزان خانم و پدر ومادر وبرادر عزیزش و خانواده محترم دکتر روشن.

1401-69

نمایش کمدی ،اجتماعی، «سورپرایزپارتی» آخرین اثر هوشنگ توزیع یکباردیگر در لس آنجلس بروی صحنه میرود.
اما این بار، در یک تئاتر کوچک و خودمونی، در هر یکشنبه شب.
هوشنگ توزیع، بازیگر، نویسنده وکارگردان این نمایش میگوید: « این اقدام به این دلیل انجام می گیرد که شهر لس آنجلس یک  تئاتر همیشگی داشته باشد و علاقمندان تئاتر بدانند که  همیشه در یکشنبه شبها میتوانند شاهد اجرای یک نمایش کمدی در یک سالن کوچک تئاتر باشند.
مزیت سالن های کوچک  تئاتر در این است که تماشاگران از یک فاصله نزدیک و در یک آتمسفر صمیمانه قادر به تماشای نقش آفرینی بازیگران محبوب خود هستند و حالات گوناگون صورت و احساس بازیگران بخوبی قابل دیدن وحس کردن است.
اشاره می کنیم به چهار سال اجراهای متوالی نمایش محبوب «بوی خوش عشق» که یکشنبه شبها در کمدی کلاب انسینو بر روی صحنه بود.
 سورپرایز پارتی که از سوژه ای بکر، منحصر بفرد،غیر قابل پیش بینی و بسیار سرگرم کننده برخوردار است، تا کنون در شهرهای لس آنجلس- ارواین – ونکوور کانادا- دالاس – هیوستن و فینیکس آریزونا- اجرا شده است و مورد استقبال گرم و پرشور تماشاگران حاضر در سالن قرارگرفته است. درواقع هم تماشاگران عادی که بدنبال سرگرمی و گذراندن دو ساعت وقت خوش به تئاتر میروند و هم منتقدین و روشنفکران و دست اندرکاران تئاتر، آنرا تحسین کرده اند.
شیلا وثوق، رکسانا رستگار و اکبر معززی در این اثر با هوشنگ توزیع همبازی هستند.

1401-70

از علیرضا نژاد دهقان

در ابتدای سال 93 بینندگان تلویزیون BBC در ایران شاهد ترانه جدیدی به مناسبت نوروز با هم صدایی ستار ومرتضی بودند با مضمون عید شما مبارک که در میان بینندگان با استقبال بسیار خوبی در ایران مواجه گردید و تعدادی از هموطنان در ایران دائما این ترانه را زمزمه می کردند نکته جالب این ترانه این بودکه موسیقی آن تلفیقی از پیانو و موسیقی سنتی یعنی ساز و دهل بود.

1401-71

چهارشنبه 10 ام ماه اپریل چند روز قبل خبردار شدم که CD موسیقی شهرام و حافظ ناظری بالاترین فروش را در دنیا در کمپانی پخش  SONY CLASIC پیدا کرده است. از این خبر بی نهایت خوشحال و بقول هموطن های این طرفی  EXCITED شدم و دوست داشتم شادی خودم را با هموطنان عزیزم که عاشق موسیقی و فرهنگ ایران هستند در میان بگذارم خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که این خبرمهم وحساس و جالب را در برنامه صبح رادیو با مردم در میان بگذارم با سینا بیات صحبت کردم طبق معمول در مورد تحولات خوب موسیقی بسیار مثبت بود و صبح روز پنجشنبه ساعت 5/8 صبح به برنامه زنگ زدم و ساسان کمالی اجازه داد که برای حدود یک یا دو دقیقه این خبر پر از هیجان را در برنامه وی به گوش هموطنانم برسانم. بعد از اینکه این خبررسانی فارغ شدم مدتها در اتومبیل خود نشستم و اندیشیدم چه انگیزه ای به جز حس مردم دوستی فرهنگ دوستی نسبت به مردم ایران میتواند در وجود مجریان 670AMباشد که دو دقیقه از وقت گرانبهای این برنامه را در جهت چنین اطلاع رسانی را در اختیار بنده بگذارند تا پیام خود را به گوش هموطنانم برساند.
با خود گفتم درود به ساسان کمالی و همکارانش که با چنین عشق و انرژی نه تنها کار خود را انجام میدهند بلکه عشق خود را به این فرهنگ و ملت نیز ادا می کنند.
ساسان عزیز تو یک تنیس باز ماهری هستی که در مقابل یک عده بازیکن کم تجربه قرار گرفته ای. تو توپ را بسمت ما شوت می کنی ولی ما اکثرا با مسائل شخصی و افکار گرفتار خودمان قدرت جوابگویی به توپهای ماهرانه تو را نداریم واین بازی همچنان نابرابر سالهاست که ادامه دارد. و تو با صبر و شکیبایی این بازی را ادامه میدهی وکمتر از بعضی از اظهارنظرهای غیرمنطقی عصبانی میشوی و ما شنوندگان 670AM باید بدانیم که این وقت عزیز وقت همگی هموطنان بوده و به آن احترام بگذاریم وحتی الامکان از مطرح کردن مسائل خصوصی رنگ وبودار دوری کنیم و برنامه را حول محوری نگه داریم که برای همه مثبت و قابل استفاده باشد.
ساسان عزیز باز هم متشکرم

دکتر رضا ترشیزی