1404-46

 

1404-40

هفته پیش بی‌ بی‌ سی‌ فارسی  لندن که پر بیننده‌ترین برنامه تلویزیونی به سوی ایران هست مستند پر هزینه و جالبی‌ از هاتف را به روی آنتن برد.
این برنامه ناگفته‌هایی‌ از زندگی‌ پر فراز و نشیب‌  هاتف را به گونه ایی که تا کنون به آن‌ پرداخت نشده بود را به تصویر کشید و با استقبال کمنظیر طرفداران موسیقی پاپ روبرو شد. این مستند ۳۰ دقیقه ایی ، بی‌ بی‌ سی‌  که بار‌ها طی‌ هفته گذشته در سراسر ایران و اروپا باز پخش شد بعد دیگری از زندگی‌ هنری هاتف را گشود  و از زمانی‌ گفت که او در ۱۵ سالگی بعد از انقلاب و در بحبوحه جنگ صدایش مدام از رادیو تلویزیون داخل ایران شنیده میشد. از زمانی‌ که او در جبهه‌‌های جنگ هشت ساله سرباز وظیفه بود، و از زمانی‌ که به علت فضای بسته موسیقی پاپ و ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت می‌کند و زندگی‌ِ  خود را در غربت پی‌ می‌ریزد. در قسمتی‌ از این مصاحبه هاتف در جواب بهزادِ  بلور مجریِ حرفه‌‌ای این برنامه  از آن زمان به عنوان دوران سخت و دشوار نو جوانی‌ یاد می‌کند و آرزو می‌کند تا زمانی‌ فرا رسد که مردم بتوانند دموکراسی واقعی را در داخل کشورتجربه کرده و به آزادیهای فردی دست یابند. این مستند سپس به آغاز فعالیت هاتف پس از اتمام تحصیلاتش در آمریکا میپردازد و آلبوم‌های پر بار او را مرور می‌کند و در انتها به فیلم پر شور «مسافر»  اولین ساخته سینمایی هاتف میپردازد و به موجی که این فیلم با خود به همراه آورد اشاره می‌کند و از برنامه‌هایی‌ که  او برای آینده در نظر دارد خبر میدهد. جالب اینکه هاتف تور بزرگ و متفاوتی را برنامه ریزی کرده که شب‌های کنسرت و فیلم خواهند بود. شب‌های جالبی‌ که با نمایش فیلم آغاز شده و با اجرای زنده خاطره انگیز‌ترین آهنگ‌هایش به پایان خواهد رسید. این تور ۲۵ جولای از اوهایو آغاز شده و ۲۶ جولای به شیکاگو میرود و سپس از آنجا به دیگر شهر‌های آمریکا اروپا و کانادا خواهد رسید.

1404-41

قرار بود روز یکشنبه 11 می سعید وکیلی پیشگوی جهانی، در منطقه لیک شراین با گروهی دیدار داشته باشد ولی بدلیل دیدار اضطراری با گروهی از سرخپوستان هوپی در اوکلاهما سیتی، راهی سفر شد تا در سفربعدی این دیدار صورت بگیرد.

1404-42

1404-43

در مجله جوانان بارها راجع به هوشنگ توزیع و نمایش هایش صحبت کرده ایم، نوشته ایم و آنها را به نقد کشیده ایم.
هوشنگ توزیع در طول 25 سال گذشته نمایش های زیادی روی صحنه آورده است. برخی از آنها مانند «بوی خوش عشق» تبدیل به یک کار کلاسیک شده اند، هزاران هزار ایرانی آنرا دیده اند و تحسین کرده اند، این بار هم توزیع و همکارانش نمایشی را روی صحنه برده اند که می توان گفت یک تولد دیگر برای او و گروهش میباشد. نمایش کمدی- اجتماعی «سورپرایز پارتی» آخرین اثر توزیع پس از چند اجرا در سالن های بزرگ در لس آنجلس و دیگر شهرها، اینک یک خانه همیشگی پیدا کرده است.
هفته گذشته ، یکشنبه چهارم می، «سورپرایز پارتی» در یک سالن کوچک اما زیبا در شهر سانتامونیکا بروی صحنه رفت و تماشاگرانش را به تحسین وا داشت.  بسیاری گفتند که اجرای «سورپرایز پارتی»  در این سالن صمیمی و کوچک آنها را به یاد نمایش کلاسیک «بوی خوش عشق» انداخت و مورد مهم این است که به گفته خود هوشنگ توزیع، ایرانیان لس آنجلس امیدوار باشند که هر یکشنبه یک نمایش ایرانی در گوشه ای از این شهر بر روی  صحنه است.
به روایتی چراغ تئاتر ایرانی همیشه روشن است و قیمت بلیط آن مردمی!
سورپرایز پارتی همین یکشنبه باز هم در شهر سانتامونیکا اجرا می شود. علاقمندان تئاتر می توانند برای اطلاعات به صفرهشت ایرانیان مراجعه کنند.

1403-59 

1404-47

1403-84

1404-68